Loader image

Jak skonfigurować pocztę sklepu w zewnętrznych programach pocztowych?

  • Jak skonfigurować pocztę sklepu w zewnętrznych programach pocztowych?
    Konto pocztowe jest zakładane automatycznie, kiedy zakładasz sklep Sellingo. Sklep używa go do odbierania i wysyłania wszelkich wiadomości. Możesz korzystać z poczty w panelu administracyjnym sklepu, a także w zewnętrznych programach pocztowych takich jak np. Outlook czy Thunderbird. Możesz też zalogować się bezpośrednio w panelu poczty sklepu w Roundcube.

    Jak zalogować się do mojej poczty w Roundcube?

    1Wpisz w pasek przeglądarki ADRES SWOJEGO SKLEPU/poczta
    2. Zaloguj się wpisując:

    login: Adres email skrzynki sklepu
    hasło: Hasło do poczty, które znajdziesz w mailu aktywacyjnym, który dostałeś po założeniu sklepu Sellingo.

    Jakie są zabezpieczenia? Gdzie znajdę dane do konfiguracji?

    IMAP:
    Adres serwera: si1.sellingo.pl lub si2.sellingo.pl
    Port: 993
    Zabezpieczenie: TLS

    SMTP
    Adres serwera: si1.sellingo.pl lub si2.sellingo.pl
    Port: 587 lub 465
    Zabezpieczenie: TLS

    Dane znajdziesz w panelu administracyjnym Twojego sklepu.

    Aby zobaczyć pełne dane kont pocztowych:

    1. W zakładce Poczta kliknij Konfiguracja kont.

    2. Tu znajdziesz dane kont pocztowych.
    NIE KOPIUJ DANYCH Z OBRAZKA. Są to przykładowe dane.



    3. Przygotuj też hasło do skrzynki pocztowej. Hasło znajdziesz w mailu, jaki otrzymałeś po założeniu sklepu. Jeśli zmieniłeś hasło, użyj tego aktualnego.




    W jakich programach pocztowych i na jakich urządzeniach mogę korzystać z poczty?

    Możesz korzystać z dowolnych programów pocztowych dostępnych na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych. Biorąc pod uwagę, że każdy użytkownik ma swoje ulubione urządzenie, na którym obsługuje pocztę, w tej instrukcji pokażemy konfigurację na wybranych, przykładowych urządzeniach.


    Konfiguracja w Mozilla Thunderbird.

    Thunderbirda pobierzesz z oficjalnej strony ⇨

    UWAGA!

    W INSTRUKCJI POKAZUJEMY PRZYKŁADOWE DANE. NIE KOPIUJ ICH! UŻYJ TYCH ZE SWOJEGO SKLEPU.

    1. Uruchom Thunderbirda.

    2. W sekcji Konfiguruj konto kliknij E-mail.




    3. Wpisz Imię i Nazwisko lub pseudonim, pod jakimi będą Cię widzieli inni.

    4. Wklej lub przepisz adres email z panelu admina swojego sklepu.

    5. Wklej lub wpisz hasło.

    6. Kliknij Kontynuuj.




    7. Zostaną wczytane dane. Zaznacz IMAP (Zdalne foldery) i kliknij
      Konfiguracja zaawansowana.




    8. Dane w polach MUSZĄ być takie same, jakie masz w panelu admina sklepu.

    9. Wpisz adresy IMAP i SMTP.

    10. Wpisz lub wybierz porty. UWAGA! Thunderbird zmieni automatycznie port SMTP na 465. Zostaw to ustawienie. Poczta będzie działać poprawnie.

    11. Wybierz SSL/TLS.

    12. Jako uwierzytelnianie wybierz Normalne hasło.

    13. Kliknij Gotowe i poczekaj.




    Możesz już korzystać z poczty.


    Konfiguracja w Ms Outlook.

    UWAGA!

    W INSTRUKCJI POKAZUJEMY PRZYKŁADOWE DANE. NIE KOPIUJ ICH! UŻYJ TYCH ZE SWOJEGO SKLEPU.

    1. Uruchom Outlook.

    2. Kliknij Plik.



    3. Kliknij Dodaj konto.




    4. Wpisz adres email.

    5. Kliknij Opcje zaawansowane.




    6. Zaznacz pole Pozwól mi ręcznie skonfigurować moje konto.

    7. Kliknij Połącz.




    8. Kliknij IMAP.




    9. Wpisz hasło i kliknij Połącz.



    10. Zaznacz konto.

    11. Wyczyść pole.

    12. Odznacz pole Skonfiguruj też aplikację Outlook mobile na moim telefonie.

    13. Kliknij Gotowe.




    14. Konto masz już dodane. Teraz musisz je skonfigurować. Kliknij Plik.



    15. Wybierz konto z listy.

    16. Kliknij Ustawienia konta.

    17. Kliknij Ustawienia serwera.



    18. Porównaj dane z tymi, jakie masz w sklepie.

    19. Dane MUSZĄ być takie same. Jeśli nie są, zmień je. UWAGA! Outlook zmieni automatycznie port SMTP na 465. Zostaw to ustawienie. Poczta będzie działać poprawnie.

    20. Kliknij Poczta wychodząca i zmień dane. Kliknij Dalej.



    21. Kliknij Gotowe.

    Jak skonfigurować pocztę na Androidzie?

    Programów jest bardzo wiele, dlatego pokazujemy konfigurację na przykładzie domyślnej aplikacji Poczta.

    UWAGA!

    W INSTRUKCJI POKAZUJEMY PRZYKŁADOWE DANE. NIE KOPIUJ ICH! UŻYJ TYCH ZE SWOJEGO SKLEPU.

    1. Uruchom program pocztowy.


    2. Kliknij Rozpocznij.



    3. Wpisz adres email oraz hasło i kliknij Dalej.


    4. Wybierz IMAP.


    5. Wpisz nazwę użytkownika, jaką masz w sklepie. Hasło wypełni się automatycznie.

    6. W polu Serwer IMAP wpisz adres serwera, jaki masz w sklepie.

    7. Wpisz numer portu IMAP, jaki masz w sklepie.

    8. Typ zabezpieczeń ustaw na SSL/TLS (akceptuj wszystkie certyfikaty).

    9. Kliknij Dalej.



    10. Wpisz adres i port serwera SMTP, jakie masz w sklepie.

    11. Typ zabezpieczeń ustaw na SSL/TLS (akceptuj wszystkie certyfikaty).

    12. Odznacz pole Wymagaj zalogowania się.

    13. Kliknij Dalej.




    14. Wybierz dodatkowe opcje, jeśli chcesz i kliknij Dalej.


    15. Wpisz Imię i Nazwisko lub pseudonim, pod jakimi będą cię widzieli inni. Możesz też ustawić nazwę konta. Następnie kliknij Zakończ konfigurację.



    Jak skonfigurować pocztę na IOS?

    Programów jest bardzo wiele, dlatego pokazujemy konfigurację na przykładzie domyślnej aplikacji.

    UWAGA!

    W INSTRUKCJI POKAZUJEMY PRZYKŁADOWE DANE. NIE KOPIUJ ICH! UŻYJ TYCH ZE SWOJEGO SKLEPU.

    1. Kliknij Ustawienia.

    2. Wybierz Konta i hasła.


    3. Kliknij Dodaj konto.


    4. Kliknij Inne.


    5. Kliknij Dodaj konto mail.



    6. Wybierz IMAP. Wypełnij pola, używając danych ze swojego sklepu i kliknij Dalej.

    Nazwa – Wpisz swoje imię i nazwisko.

    Email – Wpisz adres e-mail

    Hasło – W tych polach wpisz hasło do poczty, której adres podajesz.

    Opis – Krótki opis konta pocztowego



    7. Włącz opcję Mail i kliknij Zachowaj.




    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Zobacz ile możesz mieć kont email:
    Czy mogę posiadać więcej niż jedno konto e-mail?

    Zobacz jak założyć nowe konto pocztowe:
    Jak stworzyć nowy adres e-mail?

    Oceń tę informację:

    - +

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

skontaktuj się z nami

Biuro obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.


Zaznacz wymagane pole
Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa eSprzedaż Łukasz Sadłowski, Netgraf [rozwiń] z siedzibą w Warszawie 04-607, ul. Trawiasta 58. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do umożliwienia świadczenia usług drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z usług eSprzedaż. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. Sprzeciw możesz wnieść począwszy od 25 maja 2018 roku (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj - https://esprzedaz.com/dane-osobowe).