Moduł Reklamacji RMA

Czym jest moduł reklamacji?

Moduł Reklamacji pozwala na prowadzenie wygodnej i przejrzystej ewidencji składanych reklamacji do towarów oraz zamówień, jakie reklamować mogą klienci w Twoim sklepie.

Doskonale zorganizowany proces składania i rozpatrywania reklamacji może zaoszczędzić Ci masę czasu, który zwykle trzeba poświęcić podczas zarządzania tego typu dokumentami. Pilnowanie terminów i wysyłanie odpowiednich powiadomień o statusie reklamacji to również część procesu reklamacyjnego.

Dzięki Modułowi Reklamacji świetnie zorganizujesz cały proces przyjmowania i rozpatrywania reklamacji zdalnie, na podstawie otrzymanego opisu usterki i załączników np. zdjęć, jakie przesyłać mogą do Ciebie klienci.

Korzyści dla Ciebie

Formularz zawierający wymagane dane

Wnioskodawca wypełnia formularz, wprowadzając wszelkie niezbędne informacje tj. dane osobowe, dane dot. zamówienia, opis reklamacji oraz załączniki. Reklamacje powiązane zostają z numerem zamówienia, dzięki czemu możesz szybko pobrać dane z zamówienia.

Prosta identyfikacja zgłoszenia reklamacyjnego

Łatwa identyfikacja złożonych reklamacji dzięki kodom kreskowym i indywidualnie przypisywanym numerom RMA do otrzymanych zgłoszeń reklamacyjnych. Każda zmiana rejestrowana jest również w logach dostępnych w karcie reklamacji.

Wygodna wyszukiwarka złożonych reklamacji

Dostęp do historii złożonych reklamacji. Wygodne wyszukiwanie i filtrowanie, dzięki tabelce z numerem reklamacji, danymi klienta, numerem zamówienia, statusem oraz datami złożenia i przyjęcia reklamacji.

Proste zarzadzanie statusami i powiadomieniami

Popraw poziom obsługi klienta! Dzięki konfiguracji statusów reklamacji dostosujesz treść powiadomienia, jakie ma zostać automatycznie wysłane klientowi o procesie jego reklamacji.

Obniżenie kosztów związanych z obsługą

Dzięki Modułowi Reklamacji twoi klienci nie będą musieli długo czekać na rozpatrzenie reklamacji, a Ty nie zapomnisz o nich na żadnym etapie ich realizacji. W przejrzysty sposób zarządzasz reklamacjami i oszczędzasz swój czas.

Łatwa wymiana informacji z klientami

Dostępny w karcie reklamacji formularz kontaktowy umożliwia szybką komunikację z klientem, a historia zamówień, która się pod nim znajduje, daje możliwość komfortowego dotarcia do najważniejszych informacji.

Elastyczne, edytowalne pola formularza

Do formularza reklamacji dodać możesz swoje własne, niestandardowe pola, które sprawią, że złożona reklamacja będzie miała dla Ciebie jeszcze większą wartość informacyjną, co jeszcze bardziej przyśpieszy jej realizację.

Korzyści dla Twoich klientów

Proces składania reklamacji oparty na wygodnym formularzu

Twoi klienci złożą reklamację samodzielnie przez formularz, w którym uzupełnią wszelkie niezbędne do przyjęcia reklamacji informacje. Bez konieczności kontaktu telefonicznego lub e-mail.

Twoi klienci mogą pobrać dokument PDF z podsumowaniem złożonej reklamacji

Dokument potwierdzający złożenie reklamacji klienci mogą odesłać wraz z reklamowanym towarem, tak, aby ułatwić Ci identyfikację reklamacji.

Klienci wybierają rodzaj składanego roszczenia reklamacyjnego

Dane z formularza automatycznie przesyłane są w formie zgłoszenia reklamacyjnego. Ułatwia to proces i przystąpienie do naprawy lub zwrotu reklamowanych towarów oraz ewentualnego zwrotu pieniędzy na wskazane przez klienta konto.

Popraw jakość obsługi klientów

Wygodny Moduł Reklamacji pozwoli Ci zdobyć nie tylko wiarygodność, ale i lojalność Twoich klientów. Szybko rozpatrywane reklamacje wpływają na jakość obsługi klientów, która przełożyć się może również na ich powracalność. Zaoferuj swoim klientom szybki i pewny sposób, który zgodnie z prawem pozwoli im złożyć odpowiednią reklamację zakupionych lub wadliwych produktów.

W Sellingo otrzymujesz gotowy formularz wraz ze stroną, który możesz dostosować do swoich potrzeb. Przekierowanie do formularza dodasz również w dowolnym miejscu na stronie sklepu, a link wyślesz swoim klientom z Allegro lub innych marketplace.

Zarządzaj statusami w przyjemny sposób

Samodzielnie stworzysz statusy oraz treści powiadomień wysyłanych do klienta w momencie zmiany statusu reklamacji. Zamieścisz w nich informację o sposobach wysyłki, trybie reklamacji czy jej wysyłki. Powiadomienie można wysłać do klienta zarówno w formie e-mail jak i SMS, a także do administratora sklepu. Analogiczne statusy ułożysz do zamówienia, w momencie gdy klient w regulaminowym czasie zwróci nieużytkowane produkty do Twojego sklepu.

Poznaj możliwości Modułu Reklamacji

Moduł posiada wszelkie niezbędne funkcje przeznaczone do rejestracji, przyjmowania i rozpatrywania reklamacji. Pozwala na:


  • otrzymywanie załączników i przypisywanie reklamacji do zamówień;
  • wprowadzanie modyfikacji przez edycję złożonych reklamacji;
  • wydruk, a także pobieranie dokumentów w PDF;
  • wysyłanie powiadomień o statusach reklamacji i potrzebie ich uzupełnienia;
  • realizacji reklamacji przez zwrot środków lub wysyłkę przesyłki do kuriera.


Zaznacz wymagane pole
Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa eSprzedaż Łukasz Sadłowski, Netgraf [rozwiń] z siedzibą w Warszawie 04-607, ul. Trawiasta 58. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do umożliwienia świadczenia usług drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z usług eSprzedaż. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. Sprzeciw możesz wnieść począwszy od 25 maja 2018 roku (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj - https://esprzedaz.com/dane-osobowe).