Kärcher Center MJM Jaroszyńscy to firma działająca na naszym rodzimym rynku już od 1983 roku, czyli już ponad 35 lat!
Nasz klient
MJM jest oficjalnym dystrybutorem produktów marki Kärcher i partnerem posiadającym certyfikowany status Kärcher Partner. Status ten pozwala na świadczenie również usług serwisowych oraz na wypożyczanie oferowanych produktów Kärcher.
Kärcher Center MJM Jaroszyńscy to aż trzy salony pełne produktów Kärcher znajdujące się w Warszawie i okolicach.
Niezbędnym dla nas było odpowiednie zaprezentowanie showroomów marki wraz z danymi kontaktowymi do każdego z nich oraz z mapką umożliwiającą łatwy i szybki dojazd na miejsce.
Ciągły rozwój nowych technologii stawia przed nami wyzwania, którym sprostać możemy jedynie przy ścisłej współpracy ze specjalistami w tej dziedzinie. W historii naszej firmy niejednokrotnie zmienialiśmy już stronę internetową czy oprogramowanie sklepu. Dzieje się tak ze względu na stałą potrzebę rozwoju i dostosowania się do największych potrzeb naszych odbiorców.
Dla przykładu - 15 czy 20 lat temu nikt nie potrzebował strony przystosowanej do prawidłowego wyświetlania na telefonie komórkowym, a co dopiero na tablecie.
Zmiany są więc konieczne, a dzięki oprogramowaniu Sellingo, które jest aktualizowane na bieżąco, możemy za nimi nadążyć.
Dyrektor Generalny
PROBLEMY | ROZWIĄZANIA |
Braku kontaktu z wykonawcą poprzedniej wersji sklepu. | Wdrożenie oprogramowania Sellingo posiadającego stałe wsparcie techniczne oraz bieżące aktualizacje. |
Liczne błędy w oprogramowaniu sklepu skutecznie utrudniające klientom proces składania zamówienia. | Zapewnienie odpowiedniego oprogramowania sklepu z przygotowaną wstępnie optymalizacją strony dla Google. |
Brak responsywności strony, więc jej przystosowania do dowolnego ekranu i urządzenia. | Zaprojektowanie i zakodowanie indywidualnie przygotowanej skórki graficznej sklepu w responsywnej wersji |
Zamówienia pochodzące z Allegro obsługiwane były ręcznie poza oprogramowaniem. | Integracja Allegro obsługiwana jest w ramach oprogramowania sklepu |
Brak wsparcia dla działań SEO - optymalizujących stronę pod kątem wyszukiwarki Google. | Prowadzenie działań mających na celu ciągłe ulepszanie optymalizacji sklepu |
Obrany kierunek
Twoje trudności to dla nas plan, któremu musimy sprostać!
Pierwsze na co stawiamy, to kontakt z naszym klientem - od zawsze uważaliśmy, że jest to kluczowa rzecz, kiedy mówimy o wspólnym sukcesie i udanej współpracy. Dzięki ciężkiej pracy udało nam się dojść do perfekcji, a to czym możemy się pochwalić, to przede wszystkim:
- Znaczne usprawnienie procesu składania zamówień.
- Wzrost responsywności przekładający się na użyteczność strony.
- Integracje z zewnętrznymi platformami m.in Allegro, WF-mag itp.
- Wprowadzenie indywidualnie wymaganego rozwiązania w postaci systemu ratalnego dla firm -
Siemens SimplyLease.
Za priorytet naszych działań, obraliśmy sobie stworzenie sklepu internetowego, który byłby jednocześnie witryną informacyjną. Został on zaprojektowany tak, aby mógł być jednocześnie prawdziwą wizytówką firmy.
Realizacja przedsięwzięcia obejmowała przygotowanie intensywnie przemyślanych makiet, na podstawie
których stworzyliśmy projekty graficzne stron.
Z założenia sklep miał być nie tylko wygodną stroną sklepu pozwalającą na zakup popularnych produktów
Kärcher ale i elegancką wizytówką ułatwiającą znalezienie najbliższego salonu oraz szybki kontakt z
przedstawicielami firmy MJM Jaroszyńscy. Ze względu na lokalizację showroomów oraz ich atrakcyjność,
zdecydowaliśmy się umieścić na stronie również ich zdjęcia. Budują one nie tylko poczucie bezpieczeństwa
u klienta, który widzi, że firma profesjonalnie podchodzi do swojej działalności ale i zdecydowanie
ułatwiają zlokalizowanie lokalu w momencie kiedy klient go szuka.
Integracje spięte w jednym miejscu - Sellasist
Wdrożone integracje w sklepie mjm.com.pl pozwalają na aktualizowanie i dwukierunkowe przesyłanie intformacji o stanach magazynowych do WF-Mag, a także na swobodną wymianę tych informacji nie tylko ze sklepem internetowym, ale i wszystkimi placówkami fizycznymi oraz z trzema kontami Allegro. Sellasist świetnie sprawdza się w takiej wielokanałowej sprzedaży, w której wszystko spotyka się właśnie w tej usłudze. Dzięki temu praca jest szybka i wygodna. Łatwo uniknąć trywialnych pomyłek, które spowodowane są zwykle wieloma magazynami oraz problemami z komunikacją pomiędzy nimi.
Automatyzacja procesów zapewnienia optymalizację pracy
Poza sklepem internetowym Sellingo, firma MJM Jaroszyńscy zdecydowała się również na korzystanie i użycie naszego oprogramowania Sellasist.pl, które jeszcze bardziej usprawnia sprzedaż - dzięki funkcjom automatyzacji procesów tj. ścieżka realizacji zamówień, zmiana ich statusów, automatyczne zamawianie kuriera oraz wystawianie dokumentów posprzedażowych. Takie rozwiązanie nie tylko oszczędza wydatki na niezbędną do obsługi zamówień liczbę pracowników, ale również ich pracę. Takie rozwiązanie pozwala znacznie szybciej obsłużyć zamówienia, ponieważ wystarczy je już tylko spakować, wydrukować odpowiednie dokumenty i nakleić na paczkę automatycznie wygenerowany list przewozowy, pomijając przy tym powtarzające się procesy, które wykonał za pracowników Sellasist.
Na podstawie audytów oraz przeprowadzonych testów UX już na etapie stworzonych makiet wpadliśmy na pomysły, które zdecydowanie usprawniają sprzedaż, a także doświadczenia klientów wyniesione wraz z pełnym koszykiem.
Najważniejsza jest dobra komunikacja!
W tym miejscu zaczęliśmy od modułu pozwalającego na natychmiastowe zlokalizowanie wyświetlanych danych kontaktowych, nie tylko do głównej siedziby Kärcher Center MJM Jaroszyńscy, ale i do każdego salonu sprzedaży z osobna. Moduł ten nie tylko prezentuje pełne dane kontaktowe do każdej z placówek ale pozwala również na szybkie wysłanie zapytania po podaniu informacji kontaktowych lub samego numeru telefonu w celu pozostawienia leada sprzedażowego przedstawicielom handlowym firmy.
Dostępne na stronie mjm.com.pl metody kontaktu zostały bardzo dokładnie przemyślane i zaprojektowane tak, aby dowolna osoba szybko mogła do nich dotrzeć. Osobna strona z kontaktem została stworzona z wyraźnym podziałem na salony sprzedaży. Znaleźć na niej możemy również formularz kontaktowy zachęcający do szybkiego wysłania wiadomości z zapytaniem. Standardowo, zabezpieczyliśmy go inteligentną metodą Captcha, aby uniknąć
Struktura strony sprawia,
że klient nie czuje się zagubiony
Menu zaprojektowane zostało w formie wielopoziomowej, prezentującej niemal cały asortyment z jednoczesnym wyróżnieniem dodatkowych podkategorii tj. akcesoria i środki czystości. Pozwala to nie tylko na zaprezentowanie asortymentu w pełnej formie ale i zwrócenie uwagi na uzupełniające go produkty, które w innym wypadku byłyby łatwe do przeoczenia lub klient nie zdawałby sobie sprawy, że w ogóle znaleźć je może w ofercie.
Projekt zakładał, że strona nie będzie za wysoka, aby odwiedzający nie musieli przewijać jej zbyt długo. Wysokość strony została więc zminimalizowana na tyle, na ile było to możliwe, a w celu ograniczenia potrzeby przewijania, menu na górze stworzone zostało tak, aby przyklejało się i podążało wraz z ruchem rolki myszy.
Karta produktu doskonale spełnia swoje funkcje i służy nie tylko do atrakcyjnego przedstawienia profesjonalnych narzędzi, ale również w celu jej porównania w stosunku do innego wybranego produktu z oferty. Porównywarka pozwala nie tylko zestawić dwa produkty, ale nawet kilka jednocześnie. Znacznie ułatwia wybór najodpowiedniejszego dla klienta produktu.
Negocjuj cenę
Niestandardowa i bardzo oryginalna funkcja, jaką jest formularz negocjacji ceny, to świetne rozwiązanie będące kolejną sprytną metodą zdobywania kontaktów do najpoważniejszych klientów, niemal zdecydowanych już na tym etapie, na zakup konkretnego modelu produktu.
Dla domu & dla profesjonalistów
Sklep podzielony został na dwie główne kategorie - “Dla domu” to kategoria zawierająca produkty do codziennego użytku w trakcie prac w domu i ogrodzie. Znajdziemy tu możliwość zrobienia zakupów na raty w ramach zintegrowanego systemu “eRaty” dostarczanego przez Santander Consumer Bank. Natomiast w drugiej kategorii - “Dla profesjonalistów”, znajdziemy produkty z przeznaczeniem do niemal nieprzerwanej eksploatacji wg. potrzeb przedsiębiorców świadczących profesjonalne usługi. W produktach dla firm wdrożona została integracja z systemem leasingowym Siemens SimplyLease ułatwiającym zakup w leasing. Także dla wybranych produktów profesjonalnego zastosowania np. myjni automatycznej, w karcie produktu zamiast ceny widnieje formularz zapytania ofertowego pozwalający na pozostawienie kontaktu w celu poznania spersonalizowanej oferty przygotowanej specjalnie przez przedstawiciela handlowego.
Indywidualne projekty kluczowych stron
Kategoria z osprzętem dodatkowym zaprojektowana została z myślą o prostym przefiltrowaniu akcesoriów w celu wyświetlenia tylko tych, jakie pasują do produktów z których korzysta potencjalny klient. Może więc on wybrać swoje urządzenie, a wyświetlą się wszystkie kompatybilne z nim akcesoria.
Serwis
Również strona Serwis została indywidualnie zaprojektowana tak, aby przedstawić certyfikat marki Kärcher umożliwiający świadczenie usług serwisowych. Zostały również opisane wszelkie warunki świadczenia tej usługi oraz oczywiście dane kontaktowe do działu serwisowego, co umożliwia jak najszybszy kontakt z obsługą.
Kontakt
Każda z trzech fizycznych placówek sprzedaży posiada własną, osobną stronę na której zobaczyć możemy mapę wskazującą gdzie znajduje się wybrany showroom oraz to jak prezentuje się w środku. Umożliwiły to nagrania 360 stopni, dzięki którym klienci mogą skorzystać z opcji wirtualnego spaceru po salonie sprzedaży. Osobne strony nie tylko ułatwiają klientom dojazd, obejrzenie asortymentu sklepu czy uproszczony kontakt z salonem. Wpływają również pozytywnie na pozycjonowanie strony samego sklepu i spełniają tę funkcję bardzo dobrze, ponieważ klienci w pierwszej kolejności mogą szukać właśnie fizycznej placówki.
Filtry
Lista produktów w kategoriach została opatrzona w zaawansowane filtry pozwalające łatwiej odszukać urządzenie, którego szukają klienci. Oprócz nich pojawiły się także ikonki, które od razu po kliknięciu pozwalają odfiltrować i określić zastosowanie szukanego sprzętu. Na pierwszy rzut oka klient może określić przeznaczenie szukanego urządzenia.
Poprawa wyników sprzedaży to nie tylko nasz cel, ale i osiągnięcie!
Nowa strona, jej odpowiednio przemyślany projekt graficzny oraz naturalnie oprogramowanie zoptymalizowane specjalnie pod wyszukiwarkę Google sprawiło, że potencjalni klienci nie tylko znacznie łatwiej mogą ją teraz odnaleźć. Samo poruszanie się po stronie sklepu, jak i ścieżka zakupu jest teraz maksymalnie uproszczona. Komfort składania zamówienia wybranych produktów pozytywnie wpływa na procesy decyzyjne klientów, dzięki czemu, teraz szybciej i pewniej dokonują oni zakupów w sklepie mjm.com.pl.
7x większa sprzedaż niż dotychczas!
Dzięki zaproponowanym przez nas rozwiązaniom i zdecydowanej poprawie wyników, nasze firmy dalej ściśle współpracują nad dalszym rozwojem sklepu wspierając sprzedaż usługą pozycjonowania oraz reklamie Google Ads.
W porównaniu z poprzednią wersją sklepu, nasze działania sprawiły, że średnia sprzedaż wzrosła ponad siedmiokrotnie!