Loader image

Do czego służy szablon nadania i jak go utworzyć w Sellingo?

  • Do czego służy szablon nadania i jak go utworzyć w Sellingo?
    Szablony nadania pomogą Ci w szybkim nadawaniu przesyłek. Możesz ich użyć między innymi przy nadawaniu wielu przesyłek naraz.

    Jak mogę utworzyć szablon nadania w Sellingo?

    1. Zaloguj się w Panelu Administracyjnym.
    2. W zakładce Administracja kliknij Metody dostawy.




    3. Przejdź do zakładki Szablony nadania.
    4. Kliknij Dodaj szablon nadania.



    5. Ustaw opcje:

    Metoda dostawy - Wybierz z rozwijanej listy metodę i kliknij ok. Zostaną wczytane pola reguł szablonu oraz reguł nadania. Możesz je wypełnić na dole.

    Nazwa szablonu - Możesz wpisać dowolną nazwę.

    Grupa krajów - Wybierz Grupę krajów, dla której szablon ma mieć zastosowanie.

    Czy domyślny - Określ, czy tworzony szablon ma być przypisany domyślnie do zamówienia z danej integracji/grupy krajów. Jest to bardzo istotne. W przypadku, gdy zamówienie jest spoza zakresu wartości określonych w Regułach załączania szablonu i braku szablonu domyślnego, automatyzacja nie zadziała. Szablon domyślny powinien być JEDEN w obrębie JEDNEGO przewoźnika (np. 1 dla DHL, 1 dla InPost Paczkomaty).

    Reguła załączania szablonu - Wybierz reguły załączania szablonu.
    W zależności od wartości zamówienia - Możesz określić min i maks wartość zamówienia (np. od 1000 zł)
    W zależności od wagi zamówienia - Możesz określić min i maks wagę zamówienia (np. waga do 25 kg)
    Bez przypisanych zasad -
    Jeśli wybierasz tę opcję, MUSI być wygenerowany przynajmniej jeden szablon domyślny.
    -
    -Jest to opcja, której nie należy zapisywać. Zostaje ona jako oznaczenie przypadku, gdy szablon powstał w formularzu generowania przesyłek, gdzie pole to nie występuje.



    Reguły nadania - Tutaj możesz ustawić takie opcje jak zasady przypisywania pobrania, ubezpieczenia, reguły podjazdu kuriera, możesz też określić zasadę przypisywania wagi przesyłki. Różne integracje mają różne opcje więc to, co tu zobaczysz, zależy od tego, jaką wybierzesz metodę dostawy.


    Reguły szablonu - Wybierz adres nadania. Adresy nadania możesz dowolnie dodawać i usuwać w zakładce
    Administracja ⇨ Metody dostawy ⇨ Adresy nadania. Zobacz jak dodasz adresy nadania Do czego służą adresy nadania i jak je utworzyć w Sellingo?


    Wymiary paczki - Możesz określić wymiary paczki.
    Pozostałe - Pozostałe opcje.

    Dodatkowe informacje - Możesz wpisać dodatkowe informacje o przesyłce.
    Zawartość przesyłki - Możesz zadeklarować zawartość paczek.
    W obu powyższych polach możesz użyć zmiennych. Lista zmiennych:

    {order_id} - Nr zamówienia
    {receiver_phone} - Telefon odbiorcy
    {receiver_email} - Email odbiorcy
    {allegro_nick} - Nick allegro
    {allegro_auction_id} - Nr aukcji allegro
    {receiver_name} - Imię odbiorcy
    {receiver_surname} - Nazwisko odbiorcy
    {receiver_company} - Firma odbiorcy
    {receiver_nip} - Nip odbiorcy
    {document_number} - Nr dokumentu sprzedaży

    6. Kiedy już masz wszystko ustawione, zapisz szablon, klikając przycisk zapisz.


    Jak dodać szablon nadania z zamówienia?

    Kiedy wypełniasz formularz nadawczy, możesz go zapisać jako szablon nadania.

    1. Zaloguj się w Panelu Administracyjnym.
    2. W zakładce Zamówienia kliknij Zamówienia.




    3.
    Edytuj zamówienie klikając ikonę ołówka.




    4.
    Na karcie zamówienia Kliknij strzałkę i z rozwijanej listy wybierz metodę wysyłki. Na tej liście zobaczysz wszystkie metody, jakie masz skonfigurowane w Sellingo. (Jeśli klikniesz ikonę ciężarówki metoda dostawy dobierze się automatycznie według zmapowanych w Integracje⇨ Allegro typów przesyłek.)




    5. Po kliknięciu metody otworzy się wstępnie wypełniony formularz nadawczy. Wypełnij go do końca.

    6. Kliknij zapisz jako nowy.



    7
    . Wpisz nazwę szablonu i kliknij ok.




    Szablon nadania możesz potem w dowolnej chwili edytować. Wystarczy, że wybierzesz go z listy, zmienisz i zapiszesz zmiany.



    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Dowiedz się wszystkiego o automatyzacji
    Czym jest Automatyzacja? Jak działa Automatyzacja?

    Dowiedz się jak ręcznie zamówisz kuriera
    Jak w Sellingo ręcznie zamówić kuriera?

    Dowiedz się jak automatycznie zamówisz kuriera


    Oceń tę informację:

    - +

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

skontaktuj się z nami

Biuro obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.


Zaznacz wymagane pole
Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa eSprzedaż Łukasz Sadłowski, Netgraf [rozwiń] z siedzibą w Warszawie 05-075, ul. Wilanowska 39a. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do umożliwienia świadczenia usług drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z usług eSprzedaż. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. Sprzeciw możesz wnieść począwszy od 25 maja 2018 roku (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj - https://esprzedaz.com/dane-osobowe).