Loader image

Jak w sklepie Sellingo skonfigurować program rabatowy według wartości sumy zamówień?

  • Jak w sklepie Sellingo skonfigurować program rabatowy według wartości sumy zamówień?
    Program rabatowy według wartości sumy zamówień to program, który umożliwia przyznanie rabatu procentowego na podstawie tego, ile dany klient wydał pieniędzy w sklepie Sellingo. Po osiągnięciu danej sumy wartości zamówień klient otrzymuje rabat na zakupy, zależnie od ustawień programu rabatowego. Suma zamówień liczona jest z zamówień, które otrzymały status ‘zrealizowane’. Program ten dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.

    Program rabatowy znajdziesz w Reklama ⇨ Programy lojalnościowe.



    1. Przejdź do Reklama ⇨ Programy lojalnościowe.

    2. Kliknij PROGRAM RABATOWY WEDŁUG WARTOŚCI SUMY ZAMÓWIEŃ.



    3. Skonfiguruj opcje

    OGÓLNE
    Czy program ma być włączony? - Zaznacz, aby włączyć program.

    Czy rabat ma łączyć się z promocjami na produkty i rabatami? - Zaznaczenie tej pozycji oznacza, że naliczany jest rabat wynikający z programu rabatowego oraz uznawana jest również promocja na dany produkt, kod rabatowy lub rabat klienta. W przypadku gdy pozycja ta nie została zaznaczona, a produkty znajdujące się w koszyku objęte są promocją lub wykorzystywany jest rabat klienta, lub kod rabatowy, to wybierana jest najkorzystniejsza dla kupującego zniżka.
    Przykład : Opcja ‘Czy rabat ma łączyć się z promocjami na produkty i rabatami?’ jest zaznaczona. Ustawiono wartości: 1000 dla minimalnej wartości sumy zamówień oraz 10 dla procentowej wartości zniżki. Suma zamówień klienta wynosi 2000 PLN, czyli otrzyma on 10% rabatu z Programu rabatowego wg wartości sumy zamówień. Klient w koszyku posiada produkt, którego wartość oryginalna wynosi 70 PLN, natomiast w promocji wartość wynosi 50 PLN. W takiej sytuacji zostanie uwzględniona zarówno wartość promocji, jak i 10% rabatu od wartości promocyjnej. Czyli klient zapłaci za ten produkt 45 PLN. W przypadku gdy nie jest zaznaczona ta opcja, wybierana jest najkorzystniejsza zniżka.

    Czy rabat ma łączyć się z innymi rabatami z programów lojalnościowych? - Zaznaczenie tej pozycji oznacza, że naliczany jest rabat wynikający z programu rabatowego wg wartości sumy zamówień oraz rabaty wynikające z innych programów lojalnościowych. W przypadku gdy pozycja ta nie została zaznaczona, wybierany jest program lojalnościowy, który jest najkorzystniejszy dla kupującego. (Rabat będzie się łączyć tylko w przypadku gdy oba/wszystkie programy rabatowe będą miały zaznaczoną tą opcję).
    Przykład : Włączony jest ‘Program rabatowy wg wartości sumy zamówień’ oraz ‘Program rabatowy wg wartości koszyka’, oba mają włączoną tą opcję. Ustawiono wartości: 1000 dla minimalnej wartości sumy zamówień oraz 10 dla procentowej wartości zniżki. Suma zamówień klienta wynosi 2000 PLN, czyli otrzyma on 10% rabatu z Programu rabatowego wg wartości sumy zamówień. Wartość koszyka klienta wynosi 500 PLN i dodatkowo spełnia wymagania, aby przyznać mu 5% z programu rabatowego wg wartości koszyka. W takiej sytuacji klient otrzyma rabat o wysokości 10% oraz 5%. Czyli za koszyk warty 500 PLN zapłaci 427,50 PLN.

    Czy rabat tylko od minimalnej wartości koszyka? - zaznaczenie tej pozycji oznacza, że rabat wynikający z programu rabatowego wg wartości sumy zamówień będzie naliczany dopiero w przypadku osiągnięcia minimalnej wartości koszyka. Po zaznaczeniu tej pozycji pojawi się dodatkowe pole ‘Minimalna wartość koszyka’, w którym należy podać wartość większą od 0.

    Suma zamówień: - Liczona jest dla zamówień, które mają status ‘Zrealizowane’, pole to umożliwia wybór od kiedy ma być liczona suma zamówień. Dostępne są trzy opcje:
    OD POCZĄTKU - liczona jest suma wartości wszystkich zamówień danego klienta
    OSTATNI MIESIĄC - liczona jest suma wartości zamówień z ostatniego miesiąca np. jeśli dziś jest 22.03.2022 to suma zamówień liczona jest od 22.02.2022 do 22.03.2022
    INNE - po wybraniu tej opcji pojawi się dodatkowe pole ‘Suma zamówień od’, w którym należy wybrać datę, od której będzie liczona suma wartości zamówień.

    Produkty, które obejmuje rabat - Rabat może obejmować wszystkie produkty, tylko wybrane produkty, produkty z wybranych kategorii.



    4. Ustaw rabaty, dodając wiersze, a następnie zapisz zmiany.

    RABATY
    W tabeli należy ustawić wartości dla minimalnych wartości sumy zamówień oraz wartości zniżki wyrażonej w procentach.

    Minimalna wartość sumy zamówień - minimalna wartość sumy zamówień, od której będzie naliczany rabat dla danej wartości zniżki
    Wartość zniżki (%) - procentowa wartość rabatu.

    Przykład: Ustawiono wartości jak na poniższym screenie:
    Suma wartości zamówień klienta wynosi 1940 PLN, dlatego zostanie przyznany mu rabat w wysokości 5%, jeśli suma wartości zamówień klienta wyniosłaby 5000 PLN lub więcej otrzymałby rabat 10%.



    Pozycje w tabeli nie muszą być wpisywane w kolejności rosnącej, po kliknięciu przycisku ‘ZAPISZ’ automatycznie zostaną one posegregowane w kolejności rosnącej po minimalnej kwocie. Procentowa wartość rabatu dla większej wartości minimalnej nie może być mniejsza od procentowej wartości rabatu dla mniejszej wartości minimalnej.
    Przykład: Dodano wiersz z wartością minimalną 1500 oraz wartością rabatu w procentach wynoszącą 10. Aby dodać wiersz z większą wartością minimalna np. 3000, trzeba ustawić wartość rabatu wynoszącą przynajmniej 11 %. W przypadku podania wartości mniejszej niż 11 zostanie zwrócony komunikat o niepoprawnej wartości.


    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Zobacz więcej o programach lojalnościowych

    Zobacz jak skonfigurujesz program punktowy

    Zobacz jak skonfigurujesz rabat wg wartości koszyka

    Oceń tę informację:

    - +

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

skontaktuj się z nami

Biuro obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.


Zaznacz wymagane pole
Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa eSprzedaż Łukasz Sadłowski, Netgraf [rozwiń] z siedzibą w Warszawie 04-607, ul. Trawiasta 58. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do umożliwienia świadczenia usług drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z usług eSprzedaż. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. Sprzeciw możesz wnieść począwszy od 25 maja 2018 roku (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj - https://esprzedaz.com/dane-osobowe).