3. PROGRAM RABATOWY WEDŁUG WARTOŚCI KOSZYKA
Program rabatowy według wartości koszyka to program rabatowy, który umożliwia przyznanie rabatu procentowego na podstawie tego, jaka jest wartość koszyka danego klienta. Po osiągnięciu danej sumy wartości przedmiotów w koszyku otrzymuje on rabat na ten koszyk.
Program jest dostępny dla zalogowanych i niezalogowanych klientów.
Zobacz jak skonfigurujesz program ⇨
INFORMACJE OGÓLNE
● Koszty dostawy nie są rabatowane.
● Nie są przyznawane punkty za dostawę.
● Nie jest możliwa konfiguracja osobnych ustawień pod każdy sklep podłączony do Sellasist.
● Sklep może mieć włączone wszystkie programy jednocześnie. Jeden program aktywowany dla dwóch sklepów działa wspólnie na obu - czyli np. pula punktów jest wspólna, jak również ustawienia dla wszystkich sklepów są jednakowe.
● W przypadku, gdy wartość rabatu otrzymanego za punkty nie jest podzielna bez reszty przez liczbę sztuk konkretnego przedmiotu w koszyku, wartość rabatu może różnić się o kilka groszy, tak jak działa to w przypadku innych rabatów kwotowych (np. kod rabatowy).
Pytania i odpowiedzi
1. Co w przypadku włączonych obu programów lojalnościowych (rabatowych)?
Odpowiedź: Wybierana jest najkorzystniejsza dla kupującego zniżka.
2. Co w przypadku, gdy w jednym programie lojalnościowym (rabatowym) zostanie wybrana opcja łączenia z promocjami a w drugim programie (rabatowym) nie, ale oba programy mają zaznaczoną opcję łączenia z innymi programami lojalnościowymi?
Odpowiedź: Wybierana jest najkorzystniejsza dla kupującego zniżka.
3. Co w przypadku, gdy oba programy rabatowe mają zaznaczone łączenie się z
promocjami oraz łączenie z innymi programami lojalnościowymi?
Odpowiedź: Zostaną zsumowane wszystkie zniżki.
4. Co w przypadku, gdy oba programy rabatowe mają zaznaczone łączenie się z
promocjami oraz ale nie mają zaznaczonego łączenia się z innymi programami
lojalnościowymi?
Odpowiedź: Wybierana jest najkorzystniejsza dla kupującego zniżka.
5. Czy promocje i rabat przyznany za punkty z programu punktowego łączą się?
Odpowiedź: Tak, uwzględniona jest zarówno promocja, jak i rabat przyznany za punkty.
6. Co w przypadku anulowania zamówienia, w którym wykorzystane były punkty z programu lojalnościowego?
Odpowiedź: W przypadku gdy zamówienie, w którym wykorzystany był rabat za punkty zostanie anulowane, punkty wykorzystane w takim zamówieniu zostaną zwrócone i będzie można ponownie je wykorzystać. Jednak jeśli za to anulowane zamówienie zostały przyznane punkty, to zostaną one odjęte.
Przykład: W zamówieniu wykorzystano 50 punktów, a za zamówienie przyznano 120 punktów. W przypadku anulowania tego zamówienia zostanie zwrócone 50 punktów i jednocześnie odjęte 120 punktów.
7. W programie rabatowym według sumy zamówień przy ustawieniu opcji
„Minimalna wartość koszyka” wartość koszyka jest liczona z cen oryginalnych (bez rabatów/promocji) czy z cen ze zniżką?
Odpowiedź: W przypadku podania minimalnej wartości koszyka rabat będzie
przyznawany, jeśli suma cen oryginalnych (bez rabatów/promocji) wynosi tyle ile podano.
Przykład: W programie rabatowym według wartości koszyka ustawiono rabat 5% od sumy zamówień wynoszącej 500 PLN oraz podano minimalną wartość koszyka 100 PLN. Suma zamówień klienta wynosi 750 PLN, klient posiada w koszyku produkt o wartości 120 PLN przeceniony na 80 PLN. W takim wypadku zostanie przyznany rabat 5%.
8. Czy program podlicza punkty za kwotę zakupu wraz z kosztem wysyłki, czy bez
kosztu wysyłki?
Odpowiedź: Program punktowy podlicza punkty tylko za zakupione produkty, bez
kosztów wysyłki.
9. Czy w programie punktowym punkty za opinię dotyczą opinii o sklepie, czy o produkcie, czy obydwu?
Odpowiedź: Punkty za opinie dotyczą opinii o produkcie.
10. W jaki sposób zaokrąglana jest cena z groszami po przeliczeniu na punkty?
Odpowiedź: Jeśli liczba groszy wynosi lub jest równa 50 wtedy liczba punktów jest zaokrąglona do góry, jeśli liczba groszy jest mniejsza od 50 wtedy liczba punktów jest zaokrąglana w dół.
Przykład: Za produkt, który kosztuje 55.99 PLN zostanie przyznane 56 punktów, za produkt, który kosztuje 55.49 PLN zostanie przyznane 55 punktów.
11. Czy po wypisaniu się z newslettera punkty za zapis są odejmowane, czy zostają?
Odpowiedź: Punkty za zapis do newslettera zostają. Punkty są przyznawane
jednorazowo.
12. Czy punkty można wykorzystać po przekroczeniu jakiegoś progu, czy w każdej
chwili poprzez odjęcie ich od kwoty końcowej? Jeśli jest wymagany jakiś próg, to
czy jest to określenie liczby punktów przeliczanych na 10 PLN?
Odpowiedź: Rabat za punkty można wykorzystać przy minimalnej wartości zamówienia wynoszącej 11 PLN.
13. Czy punkty można wymienić na darmową wysyłkę?
Odpowiedź: Nie można.
14. Czy można zrealizować zakup samymi punktami?
Odpowiedź: Nie, jeśli cena produktu jest mniejsza niż 11 PLN wtedy nie jest możliwe
wykorzystanie rabatu za punkty. Minimalna cena produktu po użyciu rabatu za punkty
nie może być niższa niż 1 PLN.
Zobacz, jak skonfigurować rabat wg wartości koszyka:
Zobacz, jak skonfigurować program punktowy:
Zobacz, jak skonfigurować rabat wg sumy zamówień: