Loader image

Jak uruchomić integrację z DPD?

  • Jak uruchomić integrację z DPD?
    Poprawnie skonfigurowana Integracja z DPD pozwala na korzystanie z usług kurierskich tej firmy na Twoim koncie Sellasist. Dzięki niej nie musisz ręcznie przepisywać danych do panelu DPD. Możesz łatwo wysyłać zamówiony towar do klientów bezpośrednio ze zintegrowanego z Sellasist sklepu internetowego.


    Jak uruchomić integrację z DPD?

    Krok 1: Utwórz konto w serwisie DPD

    Aby zintegrować Sellasist z DPD zapoznaj się najpierw z ofertą ⇨. Podpisz umowę i załóż konto w DPD.

    Gdy założysz konto, skontaktuj się ze swoim opiekunem. Do dalszych kroków integracji z Sellasist będziesz od niego potrzebował:
     
    • FID - Twój numer identyfikacyjny/ Numer Klienta
    • Login do API 
    • Hasło do API
    • Klucz do API punktów odbioru (PUDO) - (Klucz do PICKUPservices). Klucz wykorzystywany do osobnego API punktów odbioru.

    Krok 2: Integracja z Sellasist 

    1. Zaloguj się w panelu administracyjnym.
    2. W zakładce Integracje ⇨ Metody dostawy.
    3. Kliknij Dodaj metodę dostawy.



    4. Wybierz metodę DPD.



    5. Przejdziesz do formularza dodawania metody dostawy. Wypełnij go.




    Aktywność - Tutaj włączysz i wyłączysz aktywność danej metody dostawy w kanałach sprzedażowych zintegrowanych w Sellasist.
    Nazwa zewnętrzna - Nazwa będzie widoczna dla Twojego klienta w koszyku, w zintegrowanym sklepie internetowym.
    Nazwa wewnętrzna - Nazwa widoczna dla Ciebie w panelu administracyjnym. Zostaw puste pole, aby system automatycznie uzupełnił tekst.
    Kolor - Możesz wybrać kolor, którym będzie wyróżniana metoda dostawy. Widoczny tylko na liście zamówień w panelu admina.
    Symbol - Pole opcjonalne, używane w fakturach oraz innych integracjach tj. Subiekt.



    KONFIGURACJA INTEGRACJI - W tej sekcji musisz podać dane do integracji, oraz wybrać format etykiety adresowej.

    Skopiuj z metody - możesz skopiować dane z utworzonej wcześniej metody dostawy na panelu Sellasist.
    Stały odbiór - Stały odbiór paczek. Zaznacz tę opcję, jeżeli masz ustalone z kurierem DPD regularne odbiory (np.codziennie) i nie potrzebujesz tworzyć oddzielnych zleceń odbioru za każdym razem. Kurier będzie przyjeżdżał automatycznie, niezależnie od zleceń przez API.

    Login do API - Podaj swój login do API, który uzyskałeś od swojego opiekuna DPD. 
    Hasło do API - Podaj swoje hasło do API, które uzyskałeś od swojego opiekuna DPD.

    Pamiętaj! Login i hasło do API to nie to samo co login i hasło, które używasz do logowania do panelu DPD czy Sellasist.

    FID - To Twój numer identyfikacyjny/ Numer Klienta do zalogowania w API. Uzyskasz je od swojego opiekuna DPD.
    Dodatkowe FIDy - Wprowadzone wartości należy oddzielić przecinkami np. 1234,2345
    Format dokumentu - Wybierz preferowany format dokumentu: PDF; ZPL; EPL
    Format wydruku - Wybierz odpowiedni format wydruku



    Kanał informacyjny - Kanał pobierania statusów przesyłek, definiuje się bezpośrednio w DPD.
    Klucz do API punktów odbioru (PUDO) - (Klucz do PICKUPservices) Klucz wykorzystywany do osobnego API punktów odbioru. Aby go uzyskać, należy zgłosić się do swojego opiekuna DPD.
    Dostęp do usług dodatkowych - Konto z dostępem do usług dodatkowych np. Dostawa jedzenia, Dostawa tego samego dnia, B2C, Pobranie dla usług zagranicznych. Usługi te są dostępne po wcześniejszym skonfigurowaniu konta przez Twojego opiekuna DPD. 
    Wyłącz pobieranie liczby paczek do zamówienia z Allegro - Jeśli zaznaczysz tę opcję, system nie będzie używał ilości paczek podanej przez Allegro, tylko stworzy jedną paczkę na zamówienie.
    Wyłącz wsparcie dla wielu paczek w ramach jednej przesyłki - Wybierz tę opcję, jeżeli chcesz, aby każda paczka była wysyłana oddzielnie, nawet jeżeli możliwe jest połączenie kilku paczek w jednej przesyłce.

    Treść - Treść widoczna będzie po podsumowaniu zamówienia, możesz uzupełnić ją o dodatkowe informacje na temat wysyłki bądź zostawić pustą. Możesz użyć zmiennych. Lista zmiennych znajduje się w niebieskim polu "Zmienne, których możesz użyć".
    Treść wstawiana do wiadomości wysyłanej klientowi - Tekst, który za pomocą zmiennej {shipment_text} możesz pobrać do innej wiadomości, np. statusu zamówienia. Przykładowo, jeśli dodasz metodę dostawy kurier DPD i wpiszesz tu "Wybrana metoda dostawy to kurier DPD" to w treści statusu zamówienia możesz wstawić zmienną {shipment_text}. Klient, zamawiający towar kurierem DPD zobaczy tekst "Wybrana metoda dostawy to kurier DPD".



    Stawka VAT - Wybierz odpowiednią stawkę VAT.
    Rodzaj ceny - Wybierz, od czego zależna jest cena przesyłki, możesz wybrać stałą cenę dla danej wysyłki, zależną od wagi bądź wartości.
    Darmowa wysyłka od - 0,00 oznacza brak darmowej wysyłki. Ustawienie wyższej kwoty spowoduje, że zamówienia przekraczające daną wartość będą miały możliwość wyboru darmowej wysyłki.

    Dla każdej grupy krajów wysyłki możesz ustawić inne ceny. Wystarczy, że klikniesz przycisk Globalne przy nazwie grupy przełączając go w tryb Indywidualne.

    Zaznacz sposoby płatności - Zaznacz metody płatności dostępne przy wyborze tej metody dostawy.

    6. Kliknij Zapisz.

    7. Po zapisaniu metody Możesz dodać opcję Odbiór w punkcie:



    Włączony - punkty odbioru dostępne jako opcja (niewymagane do zaznaczenia przez kupującego)
    Włączony i wymagany - punkty odbioru wymagane dla tego typu przesyłki (kupujący wybierając opcję przesyłki musi wybrać punkt odbioru)
    Wyłączony - punkty odbioru niedostępne w sklepie



    Krok 3: Konfiguracja szablonu w Sellasist.

    Aby wszystko działało poprawnie, przypisz metodę do wybranego Szablonu wysyłki. Wszystkie używane szablony muszą mieć jedną wspólną metodę dostawy. Szablony wysyłki przypisuje się później do produktów. Szablony wysyłki mogą być różne dla różnych grup produktów - np. dla jednych produktów szablon wysyłki może być zależny od wagi, a dla drugich może być wysyłka tylko kurierem.

    1. Z zakładki Administracja wybierz Metody dostawy.
    2. Przejdź do zakładki Szablony nadania i kliknij Dodaj szablon nadania.


    3. Wypełnij odpowiednie pola i zapisz szablon.



    Metoda dostawy - Wybierz z rozwijanej listy utworzoną wcześniej metodę dostawy. Zostaną wczytane pola reguł szablonu oraz reguł nadania. 
    Nazwa szablonu - Możesz wpisać dowolną nazwę. Pamiętaj, aby nazwy szablonów były jak najbardziej zbliżone do nazw metod dostawy. Ułatwi to nawigację i zarządzanie. 
    Grupa krajów - Wybierz odpowiednią grupę krajów, dla której szablon ma mieć zastosowanie. Jeżeli szablon dotyczy wysyłek na terenie Polski, wybierz Polska. Jeżeli szablon dotyczy np. Niemiec wybierz Unia Europejska.

    Czy domyślny - Określ, czy tworzony szablon ma być przypisany domyślnie do zamówienia z danej integracji/grupy krajów. Jest to bardzo istotne. W przypadku, gdy zamówienie jest spoza zakresu wartości określonych w Regułach załączania szablonu i braku szablonu domyślnego, automatyzacja nie zadziała. Szablon domyślny powinien być JEDEN w obrębie JEDNEGO przewoźnika (np. 1 dla DPD, 1 dla InPost Paczkomaty).
    Reguła załączania szablonu - Wybierz reguły załączania szablonu.
    W zależności od wartości zamówienia - Możesz określić min i maks wartość zamówienia (np. od 1000 zł)
    W zależności od wagi zamówienia - Możesz określić min i maks wagę zamówienia (np. waga do 25 kg)
    Bez przypisanych zasad - Jeśli wybierasz tę opcję, MUSI być wygenerowany przynajmniej jeden szablon domyślny.
    -Jest to opcja, której nie należy zapisywać. Zostaje ona jako oznaczenie przypadku, gdy szablon powstał w formularzu generowania przesyłek, gdzie pole to nie występuje.

    REGUŁY NADANIA
    POLA PODSTAWOWE - uzupełnij wg potrzeb



    REGUŁY SZABLONU 
    Wybierz adres nadania - Wybierz adres nadania. Adresy nadania możesz dowolnie dodawać i usuwać w zakładce
    Administracja ⇨ Metody dostawy ⇨ Adresy nadania. Zobacz jak dodasz adresy nadania Do czego służą adresy nadania i jak je utworzyć w Sellasist?.




    Usługa doręczenia w podanym terminie - Z rozwijanej listy możesz wybrać rodzaj usługi doręczenia.
    Dodatkowe informacje - Możesz wpisać dodatkowe informacje o przesyłce.
    W polu możesz użyć zmiennych. Lista przykładowych zmiennych:
    {order_id} - nr zamówienia
    {order_total_value} - całkowita wartość zamówienia (produkty+dostawa)
    {order_price} - wartość zamówienia (produkty)
    {shipment_price} - koszt dostawy
    {receiver_phone} - telefon odbiorcy
    {receiver_email} - email odbiorcy
    {allegro_nick} - nick allegro
    {receiver_name} - imię odbiorcy
    {receiver_surname} - nazwisko odbiorcy




    Uzupełnij dane dotyczące nadania. 
    Nie zamawiaj automatycznie podjazdu kuriera - Zaznacz, jeżeli chcesz sam zamawiać kuriera.



    Usługi dodatkowe - Jeśli chcesz skorzystać z dodatkowych usług, wystarczy je wybrać.



    UWAGA! Przesyłki DPD tworzone w panelu administracyjnym Sellasist nie są widoczne w panelu klienta na stronie DPD. Tak jest skonstruowane API DPD i nie mamy na to wpływu.


    POWIĄZANE ARTYKUŁY:

    Oceń tę informację:

    - +

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

skontaktuj się z nami

Biuro obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.


Zaznacz wymagane pole
Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa eSprzedaż Łukasz Sadłowski, Netgraf [rozwiń] z siedzibą w Warszawie 04-607, ul. Trawiasta 58. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do umożliwienia świadczenia usług drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z usług eSprzedaż. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. Sprzeciw możesz wnieść począwszy od 25 maja 2018 roku (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj - https://esprzedaz.com/dane-osobowe).