Loader image

Jak i gdzie edytować powiadomienia i statusy zamówień?

  • Jak i gdzie edytować powiadomienia i statusy zamówień?
    W Sellasist i Sellingo możesz wysyłać do klientów różnego rodzaju powiadomienia, takie jak na przykład powiadomienie o rejestracji, czy potwierdzenie zapisu do newslettera. Możliwe jest też wysyłanie powiadomień o zmianie statusu na różnych etapach realizacji zamówień. Treść powiadomień możesz dowolnie zmieniać.

    Powiadomienia

    Powiadomienia znajdziesz w Administracja ⇨ Powiadomienia.


    Powiadomienia są już domyślnie ustawione i posiadają wstępnie zredagowaną treść z podstawionymi odpowiednimi zmiennymi. Klikając ikonę ołówka, możesz je edytować, i dostosować do charakterystyki Twojego sklepu, dodać inne zmienne, które wybierzesz spośród wymienionych, widocznych na niebieskim polu po prawej stronie. Pamiętaj jednak, aby zmienną wpisywać ręcznie, nie kopiować z przybornika. 

    Nie musisz jednak korzystać tylko z domyślnych powiadomień. Klikając DODAJ POWIADOMIENIE, łatwo możesz dodać nowe powiadomienie, potrzebne m.in. do uzupełniania Automatyzacji.




    Wybierz typ wiadomości. Wpisz tytuł powiadomienia, nazwę wewnętrzną zostaw pustą. Uzupełnij jego treść, możesz użyć zmiennych dostępnych w niebieskim przyborniku po lewej stronie. Pamiętaj aby wybrane przez Ciebie zmienne wpisywać ręcznie, nie kopiować z przybornika.


    Zaznacz opcję Wyślij SMS z powiadomieniem, jeśli chcesz, aby oprócz e-maila do klienta wysyłał się też SMS. Treść wiadomości wpisz w polu Treść wiadomości SMS.

    Aby wysłać SMS z panelu administracyjnego musisz doładować swój portfel na koncie eSprzedaży. ⇨ Jak zasilić portfel usług eSprzedaż? Jak doładować konto eSprzedaż?

    WAŻNE! Prosimy o wpisywanie treści wiadomości SMS z klawiatury. Kopiowanie tekstu (np. z edytorów tekstowych) skutkować może błędnym wysłaniem wiadomości lub naliczeniem większej liczby znaków z powodu konfliktu kodowania. Znaki ^ { } [ ] ~ | [enter] oraz znaki diaktryczne liczone są podwójnie ze względu na wymogi specyfikacji GSM.

    Używając zmiennych pamiętaj, że będą one powodowały różnice w liczbie znaków w gotowych wiadomościach.

    Koszt SMS 0,15 PLN netto krajowy, 0,35 PLN netto zagraniczny - kwoty pobierane z portfela konta eSprzedaż.


    Na koniec ZAPISZ powiadomienie i nie zapomnij sprawdzić, czy jest włączone



    Statusy zamówień

    Statusy znajdziesz w Administracja ⇨ Statusy zamówień
    lub Zamówienia ⇨ Statusy zamówień


    Statusy są już domyślnie ustawione i posiadają wstępnie zredagowaną treść z podstawionymi odpowiednimi zmiennymi. Klikając ikonę ołówka, możesz je edytować, i dostosować do charakterystyki Twojego sklepu, dodać inne zmienne, które wybierzesz spośród wymienionych, widocznych na niebieskim polu po prawej stronie. Pamiętaj jednak, aby zmienną wpisywać ręcznie, nie kopiować z przybornika. 

    Nie musisz jednak korzystać tylko z domyślnych statusów. Klikając DODAJ STATUS, łatwo możesz dodać nowy status, przydatny m.in. do uzupełniania Automatyzacji.





    Wypełnij pola:






    Nazwa statusu - Dowolna nazwa statusu.
    Grupa -  Statusy zamówień są podzielone na główne grupy: Nowe, W realizacji, Zrealizowane, Niezrealizowane. Do poszczególnych grup możesz dodać własne statusy zamówień. Wybierz grupę, w której ma znaleźć się tworzony status.
    Status Allegro - możesz wybrać i powiązać odpowiedni status w Allegro



    Podgrupa - możesz utworzyć podgrupę danego statusu
    Wyślij email do klienta - Jeśli zaznaczysz tę opcję, klient otrzyma powiadomienie email po zmianie statusu zamówienia, na ten który dodajesz. Po prawej stronie pojawi się dodatkowe okienko, w którym możesz zaznaczyć do klientów jakich usług ma być wysyłany email.




    UWAGA!
    Aby powiadomienia wysyłały się do zamówień pochodzących z Allegro lub innego marketplace albo zewnętrznego sklepu jak na przykład Prestashop, musisz zaznaczyć checkbox tej usługi. Jeśli nie zaznaczysz usługi, powiadomienia nie będą wysyłane do zamówień pochodzących z niej.



    Wyślij email do administratora - Jeśli zaznaczysz tę opcję administrator otrzyma powiadomienie email po zmianie statusu zamówienia, na ten który dodajesz.
    Tytuł emaila z powiadomieniem - Wpisz tytuł powiadomienia. W tytule możesz użyć zmiennych widocznych po prawej stronie.
    Ustaw własne kolory zamówień - Zalecamy ustawić własną kolorystykę zamówień. Dzięki temu łatwo rozpoznasz zamówienia o tym statusie.
    Treść emaila z powiadomieniem - Tutaj dodasz treść powiadomienia, możesz użyć zmiennych, które wybierzesz spośród widocznych na niebieskim polu po prawej stronie. Pamiętaj jednak, aby zmienną wpisywać ręcznie, nie kopiować z przybornika.
    Wyślij SMS z powiadomieniem - Zaznacz jeśli chcesz, aby oprócz e-maila do klienta wysyłał się też SMS.
    Treść wiadomości SMS - Wpisz treść wiadomości.


    Aby wysłać SMS z panelu administracyjnego musisz doładować swój portfel na koncie eSprzedaży. ⇨ Jak zasilić portfel usług eSprzedaż? Jak doładować konto eSprzedaż?

    WAŻNE! Prosimy o wpisywanie treści wiadomości SMS z klawiatury. Kopiowanie tekstu (np. z edytorów tekstowych) skutkować może błędnym wysłaniem wiadomości lub naliczeniem większej liczby znaków z powodu konfliktu kodowania. Znaki ^ { } [ ] ~ | [enter] oraz znaki diaktryczne liczone są podwójnie ze względu na wymogi specyfikacji GSM.

    Używając zmiennych pamiętaj, że będą one powodowały różnice w liczbie znaków w gotowych wiadomościach.

    Koszt SMS 0,15 PLN netto krajowy, 0,35 PLN netto zagraniczny - kwoty pobierane z portfela konta eSprzedaż.




    Na koniec ZAPISZ i upewnij się, czy w liście jest włączona opcja wysyłania e-mail i SMS, o ile jest to potrzebne.

    Oceń tę informację:

    - +

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

skontaktuj się z nami

Biuro obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.


Zaznacz wymagane pole
Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa eSprzedaż Łukasz Sadłowski, Netgraf [rozwiń] z siedzibą w Warszawie 04-607, ul. Trawiasta 58. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do umożliwienia świadczenia usług drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z usług eSprzedaż. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. Sprzeciw możesz wnieść począwszy od 25 maja 2018 roku (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj - https://esprzedaz.com/dane-osobowe).