W Sellasist i Sellingo możesz wysyłać do klientów różnego rodzaju powiadomienia, takie jak na przykład powiadomienie o rejestracji, czy potwierdzenie zapisu do newslettera. Możliwe jest też wysyłanie powiadomień o zmianie statusu na różnych etapach realizacji zamówień. Treść powiadomień możesz dowolnie zmieniać.
Powiadomienia
Powiadomienia znajdziesz w Administracja ⇨ Powiadomienia.
Powiadomienia są już domyślnie ustawione i posiadają wstępnie zredagowaną treść z podstawionymi odpowiednimi zmiennymi. Klikając ikonę ołówka, możesz je edytować, i dostosować do charakterystyki Twojego sklepu, dodać inne zmienne, które wybierzesz spośród wymienionych, widocznych na niebieskim polu po prawej stronie. Pamiętaj jednak, aby zmienną wpisywać ręcznie, nie kopiować z przybornika.
Nie musisz jednak korzystać tylko z domyślnych powiadomień. Klikając +DODAJ POWIADOMIENIE, łatwo możesz dodać nowe powiadomienie, potrzebne m.in. do uzupełniania Automatyzacji.
Wybierz typ wiadomości. Wpisz tytuł powiadomienia, nazwę wewnętrzną zostaw pustą. Uzupełnij jego treść, możesz użyć zmiennych dostępnych w niebieskim przyborniku po lewej stronie. Pamiętaj aby wybrane przez Ciebie zmienne wpisywać ręcznie, nie kopiować z przybornika.
Zaznacz opcję Wyślij SMS z powiadomieniem, jeśli chcesz, aby oprócz e-maila do klienta wysyłał się też SMS. Treść wiadomości wpisz w polu Treść wiadomości SMS.
WAŻNE! Prosimy o wpisywanie treści wiadomości SMS z klawiatury. Kopiowanie tekstu (np. z edytorów tekstowych) skutkować może błędnym wysłaniem wiadomości lub naliczeniem większej liczby znaków z powodu konfliktu kodowania. Znaki ^ { } [ ] ~ | [enter] oraz znaki diaktryczne liczone są podwójnie ze względu na wymogi specyfikacji GSM.
Używając zmiennych pamiętaj, że będą one powodowały różnice w liczbie znaków w gotowych wiadomościach.
Koszt SMS 0,15 PLN netto krajowy, 0,35 PLN netto zagraniczny - kwoty pobierane z portfela konta eSprzedaż.
Na koniec ZAPISZ powiadomienie i nie zapomnij sprawdzić, czy jest włączone
Statusy znajdziesz w Administracja ⇨ Statusy zamówień.
Statusy są już domyślnie ustawione i posiadają wstępnie
zredagowaną treść z podstawionymi odpowiednimi zmiennymi. Klikając ikonę
ołówka, możesz je edytować, i dostosować do charakterystyki Twojego
sklepu, dodać inne zmienne, które wybierzesz spośród wymienionych,
widocznych na niebieskim polu po prawej stronie. Pamiętaj jednak, aby zmienną wpisywać ręcznie, nie kopiować z przybornika.
Nie musisz jednak korzystać tylko z domyślnych statusów. Klikając +DODAJ STATUS, łatwo możesz dodać nowy status, przydatny m.in. do uzupełniania Automatyzacji.
Wypełnij pola:
Nazwa statusu - Dowolna nazwa statusu.
Grupa - Statusy zamówień są podzielone na główne grupy: Nowe, W realizacji, Zrealizowane, Niezrealizowane. Do poszczególnych grup możesz dodać własne statusy zamówień. Wybierz grupę, w której ma znaleźć się tworzony status.
Status Allegro - możesz wybrać i powiązać odpowiedni status w Allegro
Podgrupa - możesz utworzyć podgrupę danego statusu
Wyślij email do klienta - Jeśli zaznaczysz tę opcję, klient otrzyma powiadomienie email po zmianie statusu zamówienia, na ten który dodajesz. Po prawej stronie pojawi się dodatkowe okienko, w którym możesz zaznaczyć do klientów jakich usług ma być wysyłany email.
UWAGA!
Aby powiadomienia wysyłały się do zamówień pochodzących z Allegro lub innego marketplace albo zewnętrznego sklepu jak na przykład Prestashop, musisz zaznaczyć checkbox tej usługi. Jeśli nie zaznaczysz usługi, powiadomienia nie będą wysyłane do zamówień pochodzących z niej.
Wyślij email do administratora - Jeśli zaznaczysz tę opcję administrator otrzyma powiadomienie email po zmianie statusu zamówienia, na ten który dodajesz.
Tytuł emaila z powiadomieniem - Wpisz tytuł powiadomienia. W tytule możesz użyć zmiennych widocznych po prawej stronie.
Ustaw własne kolory zamówień - Zalecamy ustawić własną kolorystykę zamówień. Dzięki temu łatwo rozpoznasz zamówienia o tym statusie.
Treść emaila z powiadomieniem - Tutaj dodasz treść powiadomienia, możesz użyć zmiennych, które wybierzesz spośród widocznych na niebieskim polu po prawej stronie. Pamiętaj jednak, aby zmienną wpisywać ręcznie, nie kopiować z przybornika.
Wyślij SMS z powiadomieniem - Zaznacz jeśli chcesz, aby oprócz e-maila do klienta wysyłał się też SMS.
Treść wiadomości SMS - Wpisz treść wiadomości.
WAŻNE! Prosimy o wpisywanie treści wiadomości SMS z klawiatury. Kopiowanie tekstu (np. z edytorów tekstowych) skutkować może błędnym wysłaniem wiadomości lub naliczeniem większej liczby znaków z powodu konfliktu kodowania. Znaki ^ { } [ ] ~ | [enter] oraz znaki diaktryczne liczone są podwójnie ze względu na wymogi specyfikacji GSM.
Używając zmiennych pamiętaj, że będą one powodowały różnice w liczbie znaków w gotowych wiadomościach.
Koszt SMS 0,15 PLN netto krajowy, 0,35 PLN netto zagraniczny - kwoty pobierane z portfela konta eSprzedaż.
Na koniec ZAPISZ i upewnij się, czy w liście jest włączona opcja wysyłania e-mail i SMS, o ile jest to potrzebne.