Czym jest Google Merchant Center?
Google Merchant Center to platforma dla sprzedawców, która umożliwia integrację Twojego sklepu z reklamami w Google Ads. Jest to niezastąpione narzędzie do tworzenia kampanii produktowych, remarketingowych w Google Ads oraz do korzystania z porównywarek cen, takich jak Zakupy Google. Dzięki panelowi Google Merchant Center możesz również diagnozować sprzedawane produkty, co pozwala wykryć wszelkie problemy z nimi związane, włączając w to dostępność.
Jak korzystać z możliwości Google Merchant Center?
1. Dodaj produkty do Google Merchant Center
Jeśli nie posiadasz jeszcze konta Merchant Center,
zarejestruj się bez opłat i zadbaj o swój sklep. Korzystając z naszej platformy Sellingo, możesz połączyć swój sklep z Merchant Center, aby Twoje produkty były dodawane automatycznie. Możesz również przesłać arkusz kalkulacyjny lub dodawać poszczególne produkty osobno na swoim Merchant Center. Nie zintegrowałeś jeszcze swojego sklepu internetowego z Google Merchant Center? Nie czekaj, zrobisz to w prosty sposób poprzez przygotowany przez nas samouczek:
Jak uruchomić integrację z Google Merchant Center?
2. Twoje produkty wyświetlą się w Karcie Zakupy
Gdy klienci poszukują Twoich ofert lub podobnych produktów, istnieje możliwość wyświetlenia Twoich produktów na stronach internetowych i w aplikacjach Google, takich jak wyszukiwarka, Mapy czy YouTube.
3. Gdy zainteresowany użytkownik kliknie Twoje produkty, aby dokonać zakupu
Google przekieruje potencjalnego klienta na stronę produktu w Twojej witrynie lub aplikacji, a ten będzie mógł zapoznać się z dokładną ofertą Twojego sklepu. Czy wiesz, że użytkownicy robią zakupy w Google ponad miliard razy dziennie? Część z nich, może trafić właśnie do Ciebie.
Twoje oferty zobaczyć będzie można w:
- Wyszukiwanych Google
- Mapach Google
- YouTube
- Karcie Zakupy
- Karcie Grafika
Co jeszcze możesz wykorzystać w ramach integracji sklepu na Sellingo z Merchant Center?
Opinie konsumenckie Google
Opinie konsumenckie Google to bezpłatna usługa, która umożliwia sprzedawcom zbieranie wartościowych opinii od klientów, którzy dokonali zakupów na ich stronie. Poprzez jedno kliknięcie stronie płatności, klienci mają możliwość zgodzić się na udział w ankiecie, w celu oceny ich doświadczeń związanych z Twoim sklepem. Oceny uzyskane z ankiet są brane pod uwagę przy ocenie sprzedawcy lub produktów, decydując o wyświetlaniu oceny na stronie. Kompleksowych odpowiedzi na potencjalne pytania związane z Opiniami znajdziesz tu:
Remarketing dynamiczny
Strategia marketingowa, która pozwala na wyświetlanie spersonalizowanych reklam użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili stronę internetową Twojego sklepu lub wykonali określone działania na niej. Jest to możliwe dzięki śledzeniu zachowań użytkowników i wykorzystaniu tych informacji do ukierunkowanego docierania do nich z przekazem reklamowym. Zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem blogowym: