Szablony wiadomości to funkcjonalność, która ułatwia zarządzanie wysyłką i komunikację z klientami. Dzięki tej funkcji praca na liście zamówień staje się prostsza, a kontakt z kupującymi bardziej przejrzysty i precyzyjny.
Szablony wiadomości stanowią uzupełnienie
systemu powiadomień w Sellasist. W odróżnieniu od powiadomień, które są wysyłane automatycznie po wykonaniu określonej akcji przez użytkownika (np. kliknięcie „Wyślij fakturę” na liście faktur uruchamia powiadomienie typu „Faktura”), wiadomości możesz wysyłać ręcznie – kontrolując ich treść i moment wysyłki, zarówno w formie e-mail, jak i SMS.
Powiadomienia w Sellasist są podzielone na typy powiadomień – według obszarów funkcjonalnych, takich jak np. Dokumenty sprzedaży czy Powiadomienia informacyjne – i w ramach każdego typu korzystają z dedykowanych zmiennych. Szablony wiadomości natomiast opierają się na jednej wspólnej, rozbudowanej liście zmiennych.
Szablonami możesz zarządzać z poziomu listy zamówień, karty zamówienia, karty zwrotu oraz w ramach akcji automatycznych.
Krok 1: Konfiguracja szablonów wiadomości
1. Przejdź do zakładki Administracja ⇨ Szablony wiadomości.
2. Kliknij Dodaj szablon.
3. Skonfiguruj szablon.
Nazwa szablonu – nadaj dowolną nazwę, którą zobaczy tylko administrator.
Typ szablonu – wybierz E-mail lub SMS.
Dostępne moduły – moduły, w których używane są szablony.
Tytuł – dla szablonu E-mail możesz nadać tytuł maila do klienta.
Treść szablonu – wpisz dowolną treść używając dostępnych zmiennych.
4. Zapisz szablon.
UWAGA!
Po zapisaniu szablonu E-mail będziesz miał możliwość dodania załącznika.
5. Zapisane szablony znajdziesz w zakładce Administracja ⇨ Szablony wiadomości.
Jeżeli chcesz wysłać wiadomości dla konkretnego zamówienia przejdź do zamówienia i zjedź na dół listy gdzie znajdziesz sekcje: Wyślij e-mail do klienta i Wyślij sms do klienta.
Wybierz stworzony szablon email lub wpisz nową treść.
Wybierz stworzony szablon SMS lub wpisz nową treść.
Do logów czynności zostały dodane powiadomienia. Od teraz każde wysłane powiadomienie e-mail lub SMS zostanie odnotowane w logach czynności dla zamówienia.