Loader image

Czym jest menadżer wysyłek? Jak skonfigurować Menadżera wysyłek w sklepie Sellingo?

  • Czym jest menadżer wysyłek? Jak skonfigurować Menadżera wysyłek w sklepie Sellingo?
    Narzędzie Menadżer wysyłek wspomaga zarządzanie przesyłkami i pozwala szybko wykonać potrzebne akcje masowe. Możesz z jego pomocą łatwo pobierać i drukować listy przewozowe, zamawiać podjazd kuriera (tylko niektóre integracje), anulować przesyłki (tylko niektóre integracje) lub usuwać przesyłki.


    Jak użyć Menadżera wysyłek?

    1. Zaloguj się w Panelu Administracyjnym.
    2. W zakładce Zamówienia ⇨ Menadżer wysyłek.
    3. Przejdziesz tym samym do menadżera wysyłek. Za pomocą filtrów możesz sortować przesyłki, wyświetlając na przykład tylko te, z wybraną metodą wysyłki. 

    Zaznacz przesyłki, które Cię interesują. 


    4. Wybierz z rozwijanej listy akcję przeznaczoną dla tej metody wysyłki, a następnie kliknij Wykonaj.





    Konfiguracja Menadżera wysyłek

    W Ustawieniach menadżera przesyłek możesz skonfigurować szczegółowe informacje dotyczące listy przesyłek w karcie Zamówienia ⇨ Menadżer przesyłek.

    1. Przejdź do Zamówienia Menadżer wysyłek.
    2. Kliknij Ustawienia.




    3. Ustaw opcje, a następnie zapisz zmiany.

    Dostosowanie numeru telefonu do przesyłek - Zaznacz checkbox, gdy chcesz, aby sklep automatycznie dostosował numer telefonu i wpisywał go w formularzu wybranej przez klienta przesyłki.

    Dostosowanie kodu pocztowego do adresu wg kraju - Zaznaczenie checkboxu sprawi, że sklep dostosuje format kodu pocztowego do kraju, jaki jest przypisany do adresu odbiorcy. W różnych krajach formaty się różnią, np. w Polsce jest to (dwie cyfry)(minus)(trzy cyfry). Niekiedy kupujący nie trzyma się schematu (lub też zintegrowana platforma, z której pochodzi dane zamówienie narzuca inny format).

    Sortowanie przesyłek przy masowym eksporcie - Wybierz z listy sposób sortowania przesyłek. Sortowanie to opcja do skonfigurowania eksportu listów złączonych w jednym pliku. Można zmienić domyślne sortowanie, np. gdy wybierzesz 5 listów, możesz posortować je po numerze zamówienia od najstarszego (rosnąco) lub najnowszego (malejąco), jak również po ID przesyłki bądź dacie wygenerowania przesyłki.

    Maksymalna liczba przesyłek w zbiorze - Określ i wpisz, ile maksymalnie przesyłek może znajdować się w jednym zbiorze przesyłek GLS. Domyślnie jest to 30 przesyłek. Zbiory przesyłek GLS dodasz w Zamówienia ⇨ Zamówienia ⇨ Menadżer wysyłek ⇨ Zarządzaj zbiorami przesyłek. Na tej karcie możesz przeglądać lub edytować utworzone wcześniej zbiory przesyłek obsługiwanych przez GLS. Grupowanie przesyłek w zbiorach było zasugerowane przez dostawcę przy integracji. Możesz wyszukać dany zbiór po nazwie oraz statusie. Aby utworzyć nowy zbiór, kliknij + Dodaj zbiór.

    Blokada generowania przesyłek ponad SMART - Zaznaczenie checkboxu blokuje generowanie przesyłek. Opcja dotyczy zamówień Allegro SMART i zapobiega próbie generowania paczek ponad liczbę dostępną w ramach programu SMART, dla danego zamówienia.

    Blokada generowania wielu przesyłek do zamówienia - Zaznaczenie checkboxu powoduje blokadę generowania wielu przesyłek do zamówienia w ramach jednej integracji. Nadal możesz generować przesyłki z kilku różnych integracji.

    Oczekuj na list przewozowy przy generowaniu przesyłki ShipX i Wysyłam z Allegro - maksymalnie do 15 sekund - Zaznaczenie checkboxu powoduje włączenie oczekiwania na list przewozowy. Domyślnie przesyłka w integracjach ShipX (InPost) oraz Wysyłam z Allegro jest wstępnie rejestrowana w APO i następuje jej zewnętrzne procedowanie. Numer listu i list są odbierane po pewnym czasie, co uniemożliwia automatyzację.





    Kolumny

    Metodą Drag & Drop możesz ustawić, jakie informacje będą wyświetlane na liście przesyłek menadżera przesyłek. Wystarczy przeciągnąć z kolumny prawej do lewej pola, które chcesz wyświetlić na liście. Ustawienia zostaną zapisane automatycznie.

    1. Przejdź do Zamówienia Menadżer wysyłek.

    2. Kliknij Wybierz kolumny.



    3. Przeciągnij z prawej kolumny do lewej pola, które chcesz wyświetlić na liście. Ustawienia zostaną zapisane automatycznie.



    Oceń tę informację:

    - +

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

skontaktuj się z nami

Biuro obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.


Zaznacz wymagane pole
Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa eSprzedaż Łukasz Sadłowski, Netgraf [rozwiń] z siedzibą w Warszawie 04-607, ul. Trawiasta 58. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do umożliwienia świadczenia usług drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z usług eSprzedaż. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. Sprzeciw możesz wnieść począwszy od 25 maja 2018 roku (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj - https://esprzedaz.com/dane-osobowe).