Praca na etacie a prowadzenie własnego sklepu internetowego
Praca na etacie a prowadzenie własnego sklepu internetowego
Marzenia nierzadko mijają się z rzeczywistością i realiami życia codziennego. Często gdy utrzymywanie się dzięki własnej pasji okazuje się być czymś niemożliwym, porzucamy ją w celu znalezienia pracy oferującej stabilne zarobki. Czy warto jednak całkowicie rezygnować z istotnego aspektu, który przynosi nam satysfakcję, a z czasem może stać się również dodatkowym źródłem utrzymania? Bez względu na to czy potrafisz dziergać wełniane swetry, produkujesz zdrową i ekologiczną żywność, czy masz dużą wiedzę na temat gadżetów i nowinek technologicznych i chcesz sprzedawać akcesoria związane z tą dziedziną, możesz połączyć swój pomysł na biznes z pracą na etacie. Doskonałym rozwiązaniem może stać się Twój własny sklep internetowy, dzięki któremu nie będziesz musiał zamartwiać się wynajmem lub kupnem lokalu. Przy zakładaniu własnego e-commerce warto zapoznać się w kilkoma istotnymi wątkami w tym zakresie, ale nie przejmuj się, wszystko, co musisz wiedzieć na ten temat, znajdziesz w poniższym artykule.
Twoja własna firma
Jeżeli chcesz wejść na rynek e-commerce, musisz założyć własną działalność gospodarczą, istnieje wiele typów takiej działalności i różnią się one formą prawną oraz zakresem działania. Na początku warto skorzystać z możliwości, które oferuje działalność niezarejestrowana, ponieważ niesie ona za sobą wiele korzyści.
Działalność nierejestrowa:
- Nie wymaga rejestracji w CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej).
- Nie nakłada obowiązku opłaty składek zdrowotnych.
- Zapewnia brak konieczności korzystania z pełnej księgowości.
- Nie narzuca obowiązku posiadania kasy fiskalnej.
- Da Ci możliwość przetestowania opłacalności Twojego pomysłu na biznes w praktyce.
Warto skorzystać z udogodnień, jakie zapewnia działalność nierejestrowana przed pełnym wejściem na rynek. Pamiętaj jednak, że po zdecydowaniu się na powyższe rozwiązanie Twoje miesięczne przychody nie mogą przekraczać ustalonego limitu, ta korzystna na start opcja to raczej forma dorobku do podstawowego dochodu.
Pomysł na biznes
Jak nazwać swój e-commerce? Domena powinna być łatwa do zapamiętania, wymówienia i związana z oferowanym przez Ciebie asortymentem. Postaw raczej na krótką nazwę i zastanów się na tym etapie czy zależy Ci na zasięgu globalnym, czy lokalnym. Stawiasz na działalność międzynarodową? Czemu nie, zorientuj się jednak, czy wymyślona przez Ciebie nazwa firmy nie posiada za granicą negatywnych konotacji i staraj się w niej unikać występujących tylko w polskim języku znaków, które będą potencjalnie problematyczne dla zagranicznych konsumentów. Możesz pozwolić sobie również na grę słowną lub rymy, takie zabiegi bardzo pozytywnie brzmią w uszach odbiorców. Warto również zastanowić się nad głębszym znaczeniem słowa lub symboliki, którą niesie za sobą nazwa Twojej firmy. Pomyśl o misji Twojego e-sklepu, zastanów się nad reprezentowanymi przez niego wartościami i filozofią działania. Jeśli powyższe wskazówki okazały się dla Ciebie przydatne, koniecznie sprawdź, czy wymyślona przez Ciebie domena jest dostępna, jeżeli tak to masz już zielona światło na start.
Czas założyć własny sklep internetowy!
Nie posiadasz wiedzy programistycznej? Nie musisz, z Sellingo stworzysz swój e-commerce w zaledwie kilka minut. Nikt nie lubi przepłacać, zwłaszcza na samym początku działalności, dlatego wypróbuj naszą usługę za darmo, przez pierwszy miesiąc nie zapłacisz nawet złotówki za testowanie Sellingo. Zarejestruj się na naszej platformie i zintegruj swój e-sklep z czołowymi platformami sprzedażowymi takimi jak Allegro. W panelu administracyjnym otrzymasz też możliwość decydowania o płatnościach i opcjach kurierskich. No a co w chwili gdy skończy się bezpłatny miesiąc próbny? Po upłynięciu tych 30 dni przez pierwszy rok za usługi Sellingo możesz płacić od 25 zł za miesiąc i korzystać do woli ze wsparcia technicznego, gotowych szablonów i atrakcyjnych wizualnie skórek.
Pierwsi klienci
Gdy masz już za sobą wszystkie formalności i założyłeś własną stronę internetową, zadbaj o to, aby klienci mieli wybór. Zintegruj swój e-sklep z rozmaitymi metodami płatności dzięki opcjom dostępnym w Sellingo. Szybka i wygodna metoda płatności, którą zapewnia wygenerowany kod BLIK, pozwala konsumentom ekspresowo uregulować wartość wirtualnego koszyka bez potrzeby przechodzenia na stronę pośrednika i wypełniania dodatkowych danych.
Zagwarantuj użytkownikom Twojego e–sklepu różne opcje wysyłki, Sellingo zapewnia rozmaite metody dostawy, w których skład wchodzą między innymi paczkomaty i kurierzy InPost, DHL, dpd, FedEx, GLS i inne. Jeżeli posiadasz aktywne konto w panelu eSprzedaż, to wystarczy, że doładujesz portfel i da Ci to możliwość wysyłki z systemem Sendego umożliwiającym tanie nadawanie przesyłek kurierskich i paczkomatowych InPost.
Skonfiguruj metody dostawy w kilku prostych krokach.
Podsumowanie
Nie rezygnuj z marzeń o własnym biznesie! Obecne czasy pozwolą Ci rozwinąć skrzydła na rynku e-commerce i połączyć swoje marzenia ze stabilną pracą na etacie. Wybierz preferowaną przez Ciebie działalność gospodarczą i załóż własną firmę. Przejdź przez proces wyboru nazwy oraz logo Twojego e-commerce i wprowadź w życie Twój własny pomysł na biznes. Stwórz swoją własną stronę internetową dzięki gotowym szablonom dostępnym na Sellingo i postaw pierwsze kroki na prężnie rozwijającym się rynku e-commerce.