W jaki sposób pisać opisy kategorii oraz produktów?

Istotne z punktu widzenia sprzedawcy jest to, w jaki sposób pisać opisy kategorii oraz produktów, aby zachęcić użytkownika do pozostania na stronie sklepu i zakupienia oferowanych produktów w Sellingo.

Na co najbardziej zwraca uwagę użytkownik sklepu internetowego?

Użytkownik, wchodząc na stronę Twojego sklepu internetowego zwraca uwagę przede wszystkim na ceny produktów, ale czy tylko ten aspekt warunkuje konwersję? Użytkownik przegląda stronę, doceniając jej intuicyjność oraz precyzję wykonania. Następnie czyta opis produktu oraz kategorii danych produktów. W zamieszczonych w sklepie internetowym tekstach szuka podstawowych parametrów, jak również interesujących go informacji na temat oglądanego produktu. 

Teksty, jakie umieścisz na stronie internetowej są niejako elementem przetargowym, który może przekonać klienta do zakupienia towaru. Jeśli sam nie jesteś dobry w pisaniu i nie czujesz się na siłach, aby tworzyć treści zawierające słowa kluczowe najczęściej wyszukiwane przez Twoich potencjalnych klientów – zleć pisanie tekstów profesjonalistom. Wysokiej jakości opis produktu lub kategorii będzie pomagał w utrzymaniu się strony internetowej Twojego sklepu internetowego na wysokich miejscach w wyszukiwarce Google.

Przeczytaj również: Jak Tworzyć Dobry Content W Twoim Sklepie?

Na karcie produktu postaraj się przestawić ofertę w jak najkorzystniejszy sposób. Unikaj przytłaczających opisów, kolorowych i nieczytelnych czcionek. Zadbaj o przejrzystość i skłaniaj się ku minimalistycznemu przedstawieniu produktów. Gdy w umiejętny sposób skierujesz uwagę klienta na oferowany produkt, zaistnieje duża szansa, że użytkownik skupi swoją uwagę na oferowanym produkcie i informacjach na jego temat. 

Zwróć swoją szczególną uwagę na:

  • wysokiej jakości teksty,
  • przedstawienie produktu w jak najkorzystniejszy sposób,
  • przejrzysty wygląd karty produktu.

Edytor blokowy Sellingo

Tworzenie opisów produktowych to wbrew pozorom niełatwe zadanie. Z pomocą przychodzi edytor blokowy Sellingo, za pomocą którego możesz utworzyć opisy produktów bezpośrednio w oknie panelu administracyjnego Twojego sklepu internetowego. Przyjazny dla oka i czytelny edytor pozwoli na szybką edycję i formatowanie tekstu oraz wstawianie do niego odnośników, zdjęć, a nawet filmów.

Tworzenie opisu produktowego w oprogramowaniu dla sklepów internetowych Sellingo.

W karcie produktu możesz edytować jego krótki opis oraz tagi, za pomocą których użytkownik będzie mógł wyszukać produkt na stronie Twojego sklepu. Następnie uzupełnisz długi opis produktu, który znajdzie się w sklepie internetowym. Napiszesz też osobny opis dla Allegro, aby zachęcić użytkowników tego marketplace do zakupu oferowanego przez Ciebie towaru.

Sellingo to narzędzie, które ułatwi Ci pracę w sklepie internetowym. Gdy mierzysz się z wystawianiem masowo produktów możesz użyć uniwersalnego opisu. Opisy uniwersalne opracowane zostały w taki sposób, aby można ich było użyć w sklepie internetowym oraz w opisach produktowych Allegro. Ponadto można zachować ich układ zdjęć i tekstów. Możesz ukryć wybraną część opisu produktu dla danego kanału sprzedażowego, klikając ikonę oka w wybranej sekcji. Opisy pobrane z karty produktu do ofert Allegro zostaną automatycznie wyczyszczone ze wszystkich niedozwolonych w Allegro stylów. 

Czytaj też: Jak użyć uniwersalnego opisu produktu na Allegro?

Serwisy, w jakich będzie widniał opis uniwersalny produktu - Sellingo.pl

Twórz opisy w szybki sposób – zmienne w Sellingo

Dzięki wstawieniu zmiennej (układu symbolów) zapisane wcześniej informacje trafią na właściwe miejsce, czy to w sklepie internetowym czy w ofercie Allegro. Dzięki zastosowaniu zmiennej {name} – możesz użyć jednego opisu dla różnych produktów. Dzięki osobnym wierszom możesz łączyć części opisu w dowolny sposób. Ponadto w Sellingo możesz uzupełnić opis jednego produktu i skopiować go w pozostałych zaledwie jednym kliknięciem myszki!

Zmienne, dzięki którym zautomatyzujesz i spersonalizujesz powiadomienia dla klientów w Sellingo.
Uniwersalny opis, aby zautomatyzować treści w sklepie internetowym Sellingo.

W edytorze blokowym Sellingo możesz zmieniać układ tekstu wzbogacając go o zdjęcia produktowe. Dzięki włączeniu podglądu zdjęć na żywo możesz wybrać odpowiednie zdjęcie – wystarczy, że przesunąć suwak lub wgrać nowe zdjęcie bezpośrednio z dysku komputera.

Zobacz również: Jak Przygotować Bannery Do Sklepu Internetowego W Canvie?

Edytor blokowy - narzędzie do tworzenia estetycznych opisów produktów. Sellingo.pl

By ułatwić zarządzanie zmiennymi w edytorze blokowym umieściliśmy przycisk Zmienne. Gdy go klikniesz z listy wszystkich dostępnych nazw zmiennych, możesz wybrać potrzebne i z łatwością wstawić je do edytora.

Więcej informacji znajdziesz w naszej Pomocy: Czym są uniwersalne opisy produktów, do czego służą i jak ich używać w Sellingo?

Zmienne w edytorze blokowym Sellingo.pl Stwórz samodzielnie ładne opisy produktowe.

Opisy dla kategorii dobre dla pozycjonowania

Kategorie są istotnym podziałem ułatwiającym klientom dotarcie do poszukiwanego produktu. Opisy dla kategorii produktowych są rzadko uzupełnianie przez właścicieli stron internetowych. Warto poświęcić im swoją uwagę i napisać bogate w słowa kluczowe, ale też niebanalne treści interesujące potencjalnych klientów, które pomogą utrzymać się na górze listy wyszukiwań w Google.

Oryginalne podejście do opisu kategorii i wykorzystanie narzędzi Sellingo z pewnością pomoże osiągnąć sukces sprzedażowy. Dzięki intuicyjnemu i bogatemu w narzędzia do edycji tekstu edytorowi blokowemu możesz tworzyć różnorodne treści, bogate w zdjęcia oraz filmy. Możesz wykorzystać zmienne, by wykorzystać dany opis w różnych miejscach na stronie Twojego sklepu internetowego. Dowolnie zarządzaj treścią i zmieniaj ją w każdej chwili z Sellingo.

Sellingo.pl - stwórz opisy produktowe na miarę nowoczesnego sklepu internetowego!

Utworzony opis kategorii możesz powiązać z kategorią Allegro. Prawidłowo skonfigurowany opis kategorii znacznie przyspieszy sam proces wystawiania ofert na Allegro. W formularzu wystawiania domyślnie będą już wybrane poniższe wartości i w każdej chwili będzie można je zmienić.

Wyskakujące okienka Popup jako dodatkowa informacja dla klienta 

Warto wykorzystać okienka Popup, aby umieścić w nich dodatkowe informacje. W branży odzieżowej mogą to być wymiary odzieży, w branży technicznej – dodatkowe możliwości techniczne oferowanego produktu. 

Popupy, aby umieścić dodatkowe informacje na temat danego produktu w Sellingo.pl.

Dzięki zastosowaniu okienek Popup karta produktu będzie wyglądała przejrzyście i nie będzie przytłoczona nadmierną ilością tekstu. Jak wiesz ludzkie oko jest w stanie przetworzyć tylko część widzianych informacji, unikaj więc nadmiernej ilości elementów na stronie internetowej sklepu. Postaraj się przekierować uwagę klienta na oferowany przez Ciebie produkt. Jako ikonkę Popup możesz wykorzystać przyciągający uwagę znaczek – w ten sposób użytkownik zauważy miniaturę, chętniej w nią kliknie i zapozna się z dodatkową treścią.

Przeczytaj więcej w naszej Pomocy: Co to są Popupy i jak ich używać? Jak stworzyć Popup informacyjny?

Podsumowanie

  • W opisie produktu zawrzyj istotne dla pozycjonowania słowa kluczowe, a także interesujące informacje dla potencjalnych klientów.
  • W edytorze blokowym Sellingo stworzysz spójne treści, które pozwolą dobrze zaprezentować produkt.
  • W Sellingo wykorzystasz materiały promocyjne takie jak zdjęcia, filmy i wszelkie odnośniki, wstawiając je bezpośrednio w okienku intuicyjnego edytora blokowego.
  • Nie zapominaj o opisie kategorii produktu – stanowi ona zachętę dla użytkownika do przeglądania Twojej strony oraz wspomaga pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.
  • Zastosuj okienka Popup, by zachowując spójność i przejrzystość na karcie produktu umieścić wszelkie istotne informacje dla klientów.
4.1/5 - (15 votes)

2 comments

  1. KasiaS 16 sierpnia, 2022 at 15:29 Odpowiedz

    Super, że wspominacie o tekstach do kategorii. Mój sklep dopiero po dodaniu takich opisów zaczął zdobywać jakieś frazy. Na pewno wykorzystam Popupy!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.