Poradnik sprzedawcy

Jak napisać stronę „O nas” i „O firmie” sklepu internetowego?

Jak napisać dobrą stronę
„O nas”?

Zakładka „O nas” lub „O firmie”, czyli opis stworzonej przez Ciebie firmy/marki, to istotna wizytówka Twojego e-commerce. Świadomość tego jest szczególnie istotna w procesie zwiększenia konwersji. Musisz pamiętać, że jej treść wpływa na Twój wizerunek i to, w jaki sposób będziesz postrzegany przez potencjalnych klientów.

Wbrew pozorom podstrona „O nas” jest stroną wyjątkowo często odwiedzana przez konsumentów. Chcą oni bowiem dowiedzieć się: gdzie trafili, czy sklep jest godny zaufania, jakie przyświecają mu wartości.

Strona zawierająca treści o Twoim sklepie online powinna przyciągać, wyróżniać Cię na tle konkurencji i skłaniać odbiorców do wybrania właśnie Twoich produktów lub usług. Wskutek tego koniecznie zapoznaj się z niniejszym artykułem, aby w jak najbardziej kompleksowy sposób zbudować portfolio Twojej firmy.

Słowo klucz – zaufanie 

Zaufanie – to właśnie po jego odczucie lub jego brak użytkownicy wchodzą w zakładkę „O firmie”. Klient przed zakupem chce poznać markę i odnaleźć odpowiedzi na pytania, które rodzą się w nim podczas sprawdzania i porównywania ofert. Szczególnie jeśli Twoje produkty lub usługi są drogie, przeznaczone dla dzieci lub służą do spożycia (np. suplementy diety), klient staje się bardziej podejrzliwy i pragnie upewnić się, że dokonuje dobrego wyboru.

Podstrona „O nas” generuje duży ruch, dlatego nie możesz potraktować jej po macoszemu. Jeśli chodzi o zaufanie – zadbaj o autentyczność, podaj wszelkie szczegóły, jeśli posiadasz certyfikaty lub nagrody (np. Laur Konsumenta) koniecznie umieść je na stronie. Warto również zamieścić pozytywne opinie (sprawdź integracje z: Zaufane Opinie Ceneo, Trusted Shops) klientów oraz loga firm i marek, z którymi współpracujesz lub których oryginalne produkty sprzedajesz.

Uwaga, dobra rada – nie umieszczaj na podstronie zdjęć ze stocka, w szczególności jeśli postanowisz opisać w niej członków zespołu, dodanie grafik przypadkowych osób z banku zdjęć będzie autodestrukcyjny dla budowy zaufania Twojej marki.

Scharakteryzuj swojego klienta

Dla kogo tworzysz treść na stronę „O nas”? Dla klienta, tak, ale kim on jest? W zależności od tego co sprzedajesz, musisz odpowiednio wybrać język i postarać się wzbudzić emocje. Zdefiniuj grupę docelową, zwizualizuj sobie potencjalnego klienta Twojego sklepu internetowego.

Zidentyfikuj pragnienia, potrzeby oraz problemy Twoich klientów, a także szczegółowo opisz ich dane demograficzne, takie jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania i status społeczny. Czy oferta Twojego sklepu online jest przewidziana głównie dla klientów indywidualnych, czy może dla firm? Następnie warto zastanowić się, jakich informacji potencjalni klienci mogą szukać podczas odwiedzania Twojego sklepu online. Rozumiejąc potrzeby klientów, przystąp do dostosowania przekazu do ich oczekiwań i aspiracji. Warto stworzyć spójny wizerunek, który przyciągnie uwagę i zachęci do podjęcia konkretnych działań, takich jak zakupy, zapytanie o ofertę czy choćby zapis do newslettera.

Sprzedajesz zabawki i artykuły dla dzieci? Pisz jak do rodzica. RTV i AGD? Załóż, że odbiorca chce się upewnić, że jesteś profesjonalistą w branży i wiesz, co sprzedajesz. Twój sklep oferuje produkty bio i eko? Pokaż potencjalnym nabywcom, że ekologia i życie w zgodzie z naturą jest dla Ciebie równie ważne jak dla nich. Personalizacja treści i emocjonalność dobrana odpowiednio pod odbiorcę to jeden z kluczy do skutecznej konwersji.

Scharakteryzuj swojego klienta w sklepie internetowym Sellingo

Storytelling – chodź, opowiem Ci o moim sklepie 

Ludzie kochają dobre historie i są obyci w przekazywaniu treści poprzez opowieści. Dlaczego więc nie użyć tego faktu w sprzedaży samego siebie, a w opisywanym przypadku – sklepu internetowego. 

Opowiedz historię swojej firmy w sposób, który przekona odwiedzających do pozostania na Twojej stronie internetowej i do dokonania konwersji. Jeśli w trakcie drogi powstania marki pojawiły się fascynujące anegdoty, a może jest to kontynuacja rodzinnego biznesu, warto się tym podzielić. Poprowadź swoich klientów w małą przygodę, pokaż, w jaki sposób masz wpływ na świat (np. ekologię), opowiedz o Waszej historii. Warto wspomnieć o tym, ile lat działasz na rynku, jak rozpocząłeś swoją działalność oraz jak daleko zaszedłeś w ciągu tych lat. Opisz, jak udało Ci się osiągnąć to, co masz teraz, podkreślając przełomowe momenty, które przyczyniły się do Twojego rozwoju. Nie zapomnij wspomnieć o tym, ile trudu i pracy kosztowało stworzenie własnego e-commerce. Opisz motywację, która popchnęła Cię do otworzenia Twojego sklepu internetowego.

Emocje i oryginalność – za pomocą storytellingu nadajesz swojej firmie ludzką twarz, pozwalasz poznać się z mniej oficjalnej strony, co ociepla wizerunek, wzbudzając zaufanie i pozytywne emocje. Ponadto wyróżnisz się oryginalnością – nie ma dwóch takich samych firm, które miałyby identyczną historię lub niczym nieodróżniający się zespół i założyciela.

Unikaj oklepanych opisów i szablonowych treści, które nic nie wnoszą, a już na pewno w żaden sposób nie wyróżnią Cię na twoim rynku zbytu. „Posiadamy wieloletnie doświadczenie i świadczymy wysokiej jakości usługi na najwyższym poziomie” – napisał każdy o wszystkim, przekazując nic.

Dobrym przykładem strony „O nas” może tu być strona naszego klienta Nature’s Sunshine, dla którego zaprojektowaliśmy nową platformę e-commerce oraz dystrybutora marki Kärcher Center MJM Jaroszyńscy, który współpracuje z nami od wielu lat.

Przedstaw zespół

Warto na stronie opisującej sklep umieścić informacje o pracownikach. Możesz opisać tam siebie jako założyciela i właściciela marki, a także pokrótce opisać każdego ze współpracowników. Na stronie dobrze umieścić wspólne fotografie zespołu z pracy lub ze spotkania integracyjnego, albo oddzielne fotografie najważniejszych członków. Pamiętaj, aby zadbać o jakość zamieszczanych zdjęć i grafik, powinny być wysokiej rozdzielczości i pasować estetycznie do witryny sklepu. Szczególnie wartościowe jest to w przypadku sprzedaży produktów rzemieślniczych, tworzonych przez Was pod marką osobistą – to świetnie uwiarygodni Was i waszą firmę. Podobnie istotne jest to, jeśli sprzedajecie produkty personalizowane, klient może zorientować się, z kim będzie współpracować. 

Być może Twój sklep internetowy to kontynuacja działalności rodzinnego sklepu stacjonarnego lub warsztatu (np. pracowni meblarskiej) z wieloletnią tradycją  – jeśli tak, koniecznie opisz jego założycieli!

Opisz zespół swojego sklepu internetowego Sellingo

Opisz model biznesowy

W niektórych przypadkach model biznesowy danej firmy stanowi unikalną propozycję wartości i może pełnić istotną rolę w procesie sprzedaży. Dlatego warto uwzględnić informacje na ten temat w sekcji „O nas” na stronie Twojego sklepu internetowego. Poznanie przez klienta misji firmy umożliwia mu ocenę, czy podziela on wartości, które promujemy.

Opisz swoje działania. Jeśli np. sprzedajesz produkty pro eko lub po prostu używasz ekologicznych rozwiązań, opakowań itd. – napisz o tym. Jeżeli prowadzony przez Ciebie sklep powstał z pasji np. do wina albo osobistego hobby i handlujesz np. sprzętem sportowym – podziel się tym z klientami. Tak samo wartościowym będzie opowiedzenie o fakcie wytwarzania produktów własnoręcznie – np. biżuterii, świec czy mebli i ukazanie procesu ich tworzenia wraz z używanymi materiałami.

Jeśli współpracujesz z którąś fundacją charytatywną lub samodzielnie wspierasz jakieś NGOsy, np. jako sklep zoologiczny prowadzisz akcję angażującą klientów do pomocy dla schroniska dla zwierzą, to zakładka „O firmie”, jest świetnym miejsce do opowiedzenia o tym czegoś więcej. 

Skorzystaj z okazji do zaangażowania

Dobrym pomysłem jest umieszczenie na dole podstrony odnośników nakierowujących do działania. 

Możesz zamieścić:

  • Formularz kontaktowy.
  • Odnośnik do katalogu produktu.
  • Informacje o aktualnej rekrutacji pracowników.

Wybierz swój darmowy szablon graficzny, a potem dostosuj jego ustawienia do własnych wymagań ze sklepem Sellingo

Jeśli chcesz szybko uruchomić swój własny sklep internetowy i samodzielnie dostosować go oraz wprowadzić niezbędne dane, to wybór jednej z dostępnych skórek graficznych w Sellingo jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem.

Dzięki kreatorowi wyglądu dostępnemu w platformie Sellingo możesz w prosty sposób nadać swojej witrynie internetowej nowoczesny wygląd, bez konieczności inwestowania w kosztownych projektantów czy programistów zewnętrznych. Wystarczy wybrać jeden z wielu gotowych szablonów, dostosować go do swoich własnych preferencji, i cieszyć się efektami!

Załóż sklep internetowy Sellingo już dziś i skorzystaj z 30 darmowych dni testowych

1/5 - (3 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.