Jak tworzyć dobry content w Twoim sklepie?

Jak znaleźć słowa kluczowe i czym inspirować się pisząc content na stronę sklepu internetowego? Jak użytkownicy szukają potrzebnych im produktów? Czy jesteś w stanie pokonać rywali w bitwie na słowa? W tym artykule dowiesz się jak wykorzystywać własne dane, żeby Twój sklep internetowy znalazł się wysoko w rankingach SEO wyszukiwarek internetowych.

Wszystko zależy od branży – tak naprawdę to, w jakiej dziedzinie działasz sprawia, że implementujesz określoną strategię marketingową i starasz się przyciągnąć klientów w rozmaity sposób. Jedno jest pewne – niezależnie od tego, w jakiej branży się poruszasz dobry content – nigdy nie zaszkodzi, a wręcz pomoże wzbić się ponad konkurencję w wynikach wyszukiwania.

Cel – konwersja!

Gdy chcesz osiągnąć konkretny cel, jakim jest wzrost konwersji, zwróć uwagę na to, czy założenia, które przyświecały Ci w początkach działania Twojego sklepu internetowego są nadal aktualne. Spróbuj zastanowić się nad ich sensem i testuj swoje założenia, nie tylko te strategiczne, ale też dotyczące contentu. Sprawdzaj wyniki wyszukiwania za pomocą narzędzi wyszukujących i analizujących słowa kluczowe, np. Planer Słów Kluczowych Google. Gdy przyjrzysz się wynikom, z pewnością okaże się, że liczba mnoga lub pojedyncza danego słowa kluczowego na stronie internetowej Twojego sklepu – ma niemałe znaczenie…

Istnieją również płatne narzędzia, które z pewnością są pomocne w analizie użycia danych słów kluczowych, potrafią przewidzieć ich klikalność w ciągu nadchodzącego roku. Zadaj sobie jednak pytanie, czy na samym początku nie lepiej samemu spróbować zorientować się i poszukać bezpłatnych narzędzi, które pomogą lepiej prowadzić internetowy biznes?

Obserwuj trendy

Warto inspirować się zagranicznymi sklepami internetowymi, lecz pamiętaj, że nie da się przełożyć założeń dotyczących promocji i tworzenia contentu 1:1. Gdy coś działa w USA – w Polsce może kompletnie nie przynieść pożądanego rezultatu. Nie dla każdej branży ma sens kopiowanie zagranicznych firm, ale możesz korzystać z przejawiających się za granicą trendów – dla przykładu, jeśli w Stanach Zjednoczonych rośnie rola zapytań głosowych dla wyszukiwarki miej świadomość, że jeśli Twoja strona nie jest responsywna i nie ma wygodnych mobilnych rozwiązań – masz duży problem – ale też wiesz, na co powinieneś zwrócić swoją uwagę i co poprawić w działaniu firmy, by spróbować poprawić konwersję i zawalczyć o klienta.

Oczywiście bierz pod uwagę, że Twoi potencjalni klienci trwający w messy middle wypadają z pętli generowanej przez potrzebę posiadania danego towaru, często niezależnie od Twoich starań. Próbuj podtrzymywać klienta w przekonaniu o jego potrzebie jak najdłużej, zaskakując go ciekawostkami umieszczonymi w tekście, nowym spojrzeniem na dany temat – a nie tylko umieszczaniem konkretnych dwóch ogólnych słów kluczowych w tekście, który ma odpowiednią ilość znaków ze spacjami, by być wyżej i wyżej w rankingu. 

Jak szukać słów kluczowych?

Najprostszym sposobem jest wpisywanie interesującego słowa w wyszukiwarkę Google, gdzie pojawią się nam podpowiedzi dotyczące danego słowa. W jaki sposób Google uzupełnia podpowiedzi? Mechanizm wyszukiwarki bierze pod uwagę:

  • Bieżące wydarzenia
  • Najczęstsze wyszukiwania
  • Analizę semantyczną frazy

Jak szukać słów kluczowych? Pozycjnowanie z Sellingo.pl.

Wiedza, która pozwoli na oszacowanie ile konkretne słowa kluczowe mają wyszukiwań, pozwoli na tworzenie tekstów na stronę, które wraz ze słowami kluczowymi będą stanowić świetny content i sprawią, że Twoja strona będzie zauważona. 

Pamiętaj jednak, że analiza słów kluczowych wymaga też sprawdzenia słów wykluczających – np. jeśli jesteś producentem odzieży, zadbaj o to, by wykluczyć słowo – „używane”, „używanych” itd. Pozwoli to skutecznie prowadzić Twoje kampanie reklamowe w Google zawężając grono odbiorców, kierując reklamę do tych użytkowników, którzy najchętniej kupią u Ciebie nową odzież.

Długi ogon

Long tail stał się teorią, która była zmieniana przez Google wielokrotnie. Frazy składające się z wielu słów, które charakteryzuje duża szczegółowość pozwalają niekiedy dotrzeć do rzeszy klientów. Frazy tego typu nie są bardzo popularne, ale stosując optymalizację na wiele tego typu fraz możesz zyskać większy ruch na stronie internetowej Twojego sklepu.

Wspólnie z Sellingo możesz zyskać większy ruch na stronie internetowej Twojego sklepu.

Zwróć uwagę, że użytkownicy wpisujący konkretne zapytanie, wpisujące się jako przykład długiego ogona, np. lody śmietankowe w Warszawie Śródmieście są mocno zainteresowani zakupem produktu. Jednak przez to, że ogólne, często wyszukiwane frazy teoretycznie nie mają rozwinięcia długi ogon nie dotyczy każdego sklepu internetowego. 

Użytkownicy wpisujący konkretne zapytanie, wpisujące się jako przykład długiego ogona, np. lody śmietankowe w Warszawie Śródmieście są mocno zainteresowani zakupem produktu.

Nie bój się promować własnych produktów

W Twoim sklepie Sellingo możesz tworzyć własne treści, w których będziesz zamieszczać słowa kluczowe. Treści te nazwaliśmy w panelu Aktualności. Możesz w każdej chwili zmienić tę nazwę na stronie internetowej Twojego sklepu. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz uzupełniać content o aktualne wpisy i generować napływ nowych użytkowników, wyszukujących użyte przez Ciebie frazy w wyszukiwarce Google. Poniżej przedstawiamy Aktualności nazwane: Inspiracje naszego klienta z branży meblarskiej – Siblo. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania marka Siblo może na bieżąco być w kontakcie z klientami, a ponadto prezentować atrakcyjnie swoją ofertę.

Spróbuj wykorzystać technikę długiego ogona i właśnie dzięki prowadzeniu własnego bloga powiększać liczbę słów kluczowych, które po wpisaniu w wyszukiwarkę będą naprowadzać klientów właśnie do Twojego sklepu internetowego Sellingo.pl. Opisuj swoje produkty i zachęcaj do ich kupna, ale też bierz pod uwagę bieżące wydarzenia, nadchodzące w sklepie zmiany. Utrzymuj kontakt z użytkownikiem, zachęcając do udziału w konkursach i promocjach. Pamiętaj, że połączone narzędzia marketingowe z pewnością będą służyć konwersji. Monitoruj jednak sytuację, by nie przesadzić i nie spamować klientów, którzy pominą Twoją ofertę, gdy będziesz nadmiernie ich osaczał. 

https://siblo.pl/
https://siblo.pl/

Aktualizacja treści

Często spotykamy się z artykułami nawiązującymi nawet w tytule do lat ubiegłych. Dla przykładu możesz zobaczyć tytuły artykułów na screenshocie poniżej.

Opis strony internetowej i jego wpływ na pozycjonowanie Sellingo.pl

Jest rzeczą oczywistą, że użytkownik, chcący wyszukać modne kolory farb ściennych nie będzie wpisywał minionej daty – wpisze zaś aktualną. Co zrobić, gdy nasze artykuły zawierają w tytule lub treści nieaktualną datę lub informacje? Należy je zaktualizować pamiętając o corocznej lub częstszej zmianie treści. W ten sposób unikniemy duplikowania treści artykułu i nie stracimy wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Content recycling to niełatwe, ale opłacające się zadanie, ponieważ dzięki pozycji w wyszukiwarce, jak i aktualności treści tekst możesz z powodzeniem zdobywać nowych klientów. 

By uniknąć aktualizowania treści artykułu, możesz spróbować napisać teksty typu evergreen – ciągle aktualne treści ogólne. Pisząc je zwróć uwagę na słowa kluczowe, opierając się na Google Ads oraz twórz wspomniany wyżej długi ogon. Możesz sprawdzić w Google Search Console słowa kluczowe, które są posortowane po pozycjach i analizować ich potencjał.

4.2/5 - (13 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.