Połączenie doskonałe – SEO i UX, czyli SXO + Nowe skórki Sellingo

Wysokie miejsce w wyszukiwarce ma bardzo duże znaczenie w generowaniu wejść na stronie oraz w sprzedaży. Użytkownicy, szukając sklepów/produktów/informacji zazwyczaj odwiedzają domeny znajdujące się na samym szczycie wyszukiwania. Aby się tam dostać, nierzadko musimy się natrudzić.

Z pomocą przychodzi SEO – działania, które optymalizują witrynę tak, by po wpisaniu danej frazy strona znalazła się na topowym miejscu w Google. Czasem jednak SEO nie wystarcza, by zatrzymać użytkownika – zwłaszcza gdy kontent na naszej stronie jest skierowany wyłącznie do robota, a nie do człowieka. Jak znaleźć balans pomiędzy tymi strefami?

SXO – połączenie SEO z User Experience

SXO to pojęcie dosyć nowe na rynku. Skrót ten powstał ze słów Search Experience Optimalization – różni się od SEO (Search Engine Optimization) zaledwie jednym wyrazem. W rzeczywistości oba procesy mają wspólny cel, ale różnią się sposobem na jego osiągnięcie. Zarówno SEO, jak i SXO, mają sprawić, by użytkownik kupił coś w naszym sklepie. SXO łączy w sobie cechy SEO (optymalizację strony tak, by znajdowała się na szczycie wyszukiwania) i User Experience (skupienie się na tym, by użytkownik miał pozytywne wrażenie podczas korzystania z produktu).

Czym jest SEO?

SEO to pojęcie, z którym spotkał się każdy przedsiębiorca działający w obszarze e-commerce. Działania SEO mają na celu optymalizację witryny pod wyszukiwarkę. Dlatego właśnie treści umieszczane na stronie zwykle nie są kierowane do człowieka – ważne, aby robot wyłapał z nich słowa kluczowe, dzięki nim przypisał stronę do kategorii i wyświetlał ją w Google. Oczywiście, nie wystarczy wpisanie jak największej ilości haseł, aby strona zaczęła się pozycjonować. Google coraz bardziej ulepsza swoje algorytmy – nagradza te strony, które spełniają potrzeby użytkowników. Przez to znaczenia nabierają wartościowe treści, a ze szczytu wyszukiwania spadają tzw. teksty preclowe. Słowa kluczowe wciąż jednak odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu, dlatego nie należy o nich zapominać.

Czym jest UX (User Experience)?

User Experience zakłada, że strona ma być dostosowana do użytkownika. Strategia stara się utworzyć dla niego pozytywne doświadczenie. Witryna powinna być więc zaprojektowana tak, by odbiorca mógł poruszać się po niej intuicyjnie. W tym celu zatrudnia się testerów, którzy sprawdzają stronę pod kątem działania ludzkiej logiki, oraz używa się narzędzi, które pokazują zachowania użytkowników na stronie (np. Hotjar).

Czym jest SXO? Założenia SXO

SXO jest odpowiedzią na priorytetowanie przez Google wartościowych treści. Dla tekstów równie ważne jest więc używanie słów kluczowych, jak i dbanie o wartość merytoryczną. Musimy zadbać nie tylko o wygląd zewnętrzny (tytuły i opisy meta, pojawiające się w wyszukiwarce), ale też wewnętrzny – czego doświadczy użytkownik po wejściu na naszą stronę. Odstraszyć może zbyt długi czas ładowania strony, więc warto zbadać i zoptymalizować domenę również pod tym kątem. Należy zatroszczyć się także o intuicyjny, a jednocześnie estetyczny układ strony – nie możemy dopuścić do sytuacji, w której użytkownik musi szukać podstawowych funkcji, które powinny pojawić się jako pierwsze w zasięgu jego wzroku.

Jak wykorzystać SXO dzięki Sellingo? Poznaj nasze nowe skórki!

W pierwszej kolejności musimy zadbać o to, by strona była przyjemna dla oka, a menu – przejrzyste i łatwe do znalezienia. Jeśli nie jesteśmy grafikami, ciężko będzie nam własnoręcznie zaprojektować skórkę atrakcyjną dla klienta. Z pomocą przychodzą gotowe rozwiązania – w programie do prowadzenia sklepów internetowych Sellingo znajdziesz skórki dopasowane do każdej branży. Zobacz nasze najnowsze szablony!

Skórka Modimo 

Skórka Modimo zaprojektowana została z myślą o sklepach odzieżowych. Menu dzieli asortyment na najważniejsze kategorie (Odzież, Obuwie, Dodatki) oraz podkategorie – potencjalny klient od razu znajdzie interesujący go dział. Dzięki banerowi pojawiającemu się na szczycie strony głównej mamy okazję zaciekawić użytkownika od razu, a obecność wielu grafik umożliwia zaprezentowanie naszych najlepszych produktów w atrakcyjnej formie. Motyw Modimo możesz wypróbować, klikając tutaj.

Skórka Modimo dla branży odzieżowej w Sellingo.pl

Skórka Harmony

Skórka Harmony to bardzo estetyczny, a jednocześnie prosty szablon, który umożliwia zaprezentowanie na stronie głównej wszystkich najważniejszych elementów. Menu zaprojektowane jest zgodnie z zasadą czytelności według litery F. Na reszcie strony znajdziemy miejsce do promocji naszych najlepszych produktów (Bestsellery). Użytkownik będzie też mógł zobaczyć najnowsze artykuły w zakładce Aktualności. Z Harmony mogą korzystać sklepy z różnych branży – nie tylko odzieżowe. Aby sprawdzić, jak szablon prezentuje się w całości, kliknij tutaj.

Skórka Harmony w Sellingo.pl
Skórka Harmony - nowoczesny sklep internetowy Sellingo.pl

Skórka Patio

Patio to rozbudowana skórka, która świetnie sprawdzi się w branży meblarskiej. Na stronie głównej użytkownik znajdzie odnośniki do najciekawszych artykułów i kategorii w formie estetycznych ikon i grafik. W tym motywie pojawiają się takie pozycje jak Bestsellery, Aktualności, Producenci, jest także miejsce na tekst SEO. Kliknij tutaj, jeśli chcesz samodzielnie przetestować skórkę.

Patio - skórka dla branży meblarskiej w Sellingo.pl
Sellingo.pl - stwórz sklep w branży meblarskiej

3.7/5 - (6 votes)

2 comments

    • Joanna Sławek 4 października, 2022 at 09:26 Odpowiedz

      W przygotowywaniu jest skórka dla sklepów z zabawkami i elektroniką, a także nowa skórka Rustical z banerem na całą szerokość strony głównej.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.