Sprzedawaj szybciej i pracuj wydajniej w 2023 roku. Wyróżniaj się wśród konkurencji w branży i podążaj za potrzebami klientów wspólnie z Sellingo. Jesteśmy gotowi na 2023 rok i opisujemy trendy e-commerce 2023!

Personalizacja – słowo klucz dla Twojego biznesu w 2023 roku

Personalizacja – to jedno z przyświecających na 2023 rok haseł. Przez personalizację rozumiemy dostosowanie wszelkich Twoich działań w obszarze e-commerce, tj. ceny, produktu, kanału sprzedaży, promocji, do indywidualnych potrzeb klienta. Przedsiębiorco – postaraj się różnymi sposobami zachęcić klienta do zakupu, ale nie zapominaj o budowaniu długofalowych relacji biznesowych. Aby osiągnąć sukces, obserwuj statystyki w panelu Sellingo i dostosuj strategię marki dzięki analizie wykorzystania kodów rabatowych, porzuconych koszyków, a także wykresów przedstawiających bieżącą i zarchiwizowaną sprzedaż konkretnych produktów. 

Wysyłaj spersonalizowane powiadomienia o zamówieniu, aby klient czuł się zadbany i zaopiekowany. Sellingo umożliwia Ci przyspieszoną konfigurację powiadomień do klientów dzięki zmiennym, które w prosty sposób wstawisz w edytorze tekstowym. W wiadomościach wysyłanym klientom zostaną one zastąpione danymi tj.: imieniem, nazwiskiem, nr zamówienia, nr listu przewozowego itp.

Przeczytaj także: Wspieraj sprzedaż przez wiadomości SMS

Dostosuj tekst newslettera dla Twoich klientów. Stwórz określone grupy e-maili klientów w Sellingo i napisz tekst, który wyślesz do nich masowo. Podobnie jak w powiadomieniach, zastosuj zmienne – dzięki temu z łatwością stworzysz personalizowane wiadomości i nie będziesz potrzebować do wysyłki dodatkowych narzędzi.

Zarówno personalizowane powiadomienia, jak i newsletter nie wymagają dodatkowych opłat – udostępniamy Ci je w ramach opłacanego comiesięcznie abonamentu.

Szybkie płatności podstawą dobrze zarządzanego sklepu online

Bardzo częstym problemem sklepów online są porzucone koszyki. Według badań Izby Gospodarki Elektronicznej – Raport Porzucony E-koszyk statystycznie nawet 70% kupujących porzuca swój koszyk z różnych powodów, a 22% z nich sprawdza swój stan konta przed dokonaniem zakupu. Okazuje się, że klienci nie finalizują zamówienia ze względu na brak możliwości zapłaty pożądaną przez nich metodą płatności lub błędy pojawiające się w trakcie procesu zakupowego. Klient w 2023 roku będzie niecierpliwy i szukający dobrze skonstruowanego procesy zakupowego. W 2023 roku skup się więc na poszerzeniu metod płatności oraz zoptymalizowaniu komunikacji na stronie koszyka, aby Twoi klienci nie porzucali go i sfinalizowali składanie zamówienia. 

W Sellingo udostępniamy szereg metod płatności dla Twojego sklepu internetowego. Masz możliwość zmapować płatności dla zintegrowanych marketplace’ów, jak również udostępnić klientom płatności odroczone. Wśród naszych partnerów znajdziesz Tpay – z bardzo opłacalną zniżką.

  • Bezpieczne transakcje
  • 1% prowizji
  • Wiele metod płatności do wyboru
  • Obsługa BLIK, ONE CLICK
  • Google Pay, Apple Pay
  • PayPal oraz Visa
  • Obsługa największej liczby banków – Pay by Link
  • Płatności Elavon

Rewolucją wśród opcji płatności jest metoda Kup teraz – zapłać później oraz Raty 0%, które możesz zrealizować w Sellingo z Comfino. 

Czytaj teraz: Integracja sklepu internetowego z Comfino

Elastyczna dostawa – kluczem do pozyskania klientów

Wprowadzana przez coraz więcej sklepów online ekspresowa dostawa w dniu dokonania zamówienia, to skok w przyszłość. Dla konsumentów niezwykle ważna jest szybka i bezproblemowa dostawa w dowolnie wybrane miejsce, szczególnie w branży Q-commerce. Coraz częściej przedsiębiorcy biorą jednak pod uwagę pozostawiony ślad węglowy. 

Sellingo oferuje Ci szereg dostawców, ponadto przypiszesz odpowiednie metody dostawy ze zintegrowanych kont marketplace, np. Allegro, dzięki czemu proponujesz klientom przejrzystą dostawę i wyślesz prawidłowo przesyłki. Terminowość dostaw jest jednym z głównych elementów budowania strategii marki i pozyskiwania stałych klientów.

Statystyki Raport e-commerce 2022 https://pbi.org.pl/
Źródło – Raport e-commerce 2022 https://pbi.org.pl/ 

Zostań ekspertem od Social Media 

Omnichannel i próba zaistnienia w mediach społecznościowych nadal wiedzie prym w marketingu e-commerce. Media społecznościowe tworzą wyjątkowe możliwości stworzenia z klientem relacji 1:1 oraz inicjują możliwość zdobywania nowych klientów wybranej grupy docelowej. Liczy się pomysł – jak w dobry sposób wykorzystać te kanały komunikacji.

Social media w Sellingo.

TikTok, Instagram, Facebook i inne portale społecznościowe, na których prezentowany jest produkt z różnych perspektyw, w codziennym użytkowaniu podczas krótkich filmików, rolek zamiast zdjęć jest bardzo popularnym trendem e-commerce. Popularność transmisji live utrzymuje się od jakiegoś czasu na tym samym poziomie.

W sklepie online Sellingo dodasz linki do kont społecznościowych, wklejając je w pola w panelu administracyjnym, a przekierowania do nich w postaci ikonek pojawią się na stronie Twojego sklepu. Obecnie możesz dodać przekierowania na strony: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, YouTube, TikTok, Allegro, LinkedIn. Zrobisz to w karcie Administracja ⇨ Ustawienia podstawowe.

Ikonki mediów społecznościowych w Twoim sklepie Sellingo.

Na Sellingo w karcie Administracja ⇨ Dodatki możesz włączyć opcję wyświetlania zdjęć z platformy Instagram na stronie głównej Twojego sklepu Sellingo. Dzięki temu wzbogacisz wygląd strony internetowej sklepu oraz zaprosisz użytkowników do śledzenia Twojego konta na Instagramie.

Dodatek Instagram - prezentuj swoją siatkę w Twoim sklepie internetowym.

Omnichannel – wszechstronny i szybki kontakt z klientem

Klient doceni to, że może odezwać się do Ciebie za pośrednictwem formularza w Twoim sklepie internetowym, jak również za pomocą chatboxa, Instagrama, Allegro i innych kanałów. Wszechstronna obecność w kanałach sprzedażowych wpływa na poprawę Twojej komunikacji z klientem, jak również na pozyskanie nowych klientów.

Szybkość odpowiedzi na zapytania klienta jest aspektem, jaki bierze on pod uwagę przy dokonywaniu zakupu produktu. W Sellingo znajdziesz opcję autorespondera na zapytania użytkowników Allegro, dzięki temu nawet podczas Twoich dni wolnych od pracy klient dostanie odpowiedź na zapytanie, a później będziesz mógł kontynuować korespondencję samodzielnie. 

Przeczytaj: Jak podwyższyć jakość sprzedaży na Allegro?

O wszelkich wiadomościach spływających do Ciebie z różnych kanałów sprzedażowych dowiesz się, dzięki włączeniu alertów o powiadomieniach, w postaci e-maila wysłanego na Twoje konto pocztowe. 

W Sellingo integrujesz również porównywarki cenowe z Twoim sklepem online – na początku nowego roku możesz zaprezentować swoją ofertę produktową wszystkim klientom przeglądającym Ceneo, Nokaut, Okazje.info i wielu innym portalom.

Omnibus

W 2023 roku już od stycznia mierzymy się ze zmianami w Regulaminie i Polityce Prywatności sklepu internetowego, jak również zmianami dotyczącymi promocji – w karcie produktu i liście produktów. Prawo wymaga podawania, przy cenie promocyjnej produktu, najniższej ceny sprzed 30 dni przed wprowadzeniem obniżki oraz umieszczania (na stronie sklepu online) wyłącznie zweryfikowanych opinii na stronie sklepu. Wychodzimy naszym klientom naprzeciw, w naszym panelu administracyjnym udostępniliśmy odpowiednie moduły, aby szybko zarządzać cenami i opiniami. Więcej przeczytaj w tym artykule: Zmiany W Regulaminie Sklepu Internetowego W 2023 Roku. Pobierz Bezpłatny Wzór!

Ekologia w biznesie

Green commerce, którego elementem jest m.in. zmniejszanie emisji dwutlenku węgla, recycling i kompleksowe myślenie proekologiczne, jest jedną z podstawowych zmian, jakie warto w przedsiębiorstwie wprowadzić.

Ekologia w biznesie razem z Sellingo

Sklepy online stawiają na edukację swoich klientów, przez co konsumenci kupują w sposób bardziej świadomy, szczególnie w obszarze ekologii. Oznacza to, że warto w 2023 roku postawić na biodegradowalne opakowania oraz dążyć do proekologicznych zachowań w biznesie. Warto również wspomnieć o nich w artykułach na blogu. W panelu administracyjnym Sellingo masz możliwość prowadzenia bloga – zredagujesz go w prostym w obsłudze edytorze blokowym. 

Przeczytaj: Jak dodać artykuł w edytorze blokowym Sellingo?

Jednym z przewodnich trendów wśród mniejszych i większych biznesów jest re-commerce. Outlety i second-handy stają się coraz bardziej popularne wśród klientów i opłacalne dla sprzedawców. Zwiększenie świadomości konsumenckiej sprzyja poszukiwaniu przez klientów rozwiązań, które nie będą szkodzić środowisku. 

Na karcie produktu w sklepie Sellingo możesz umieścić informację o ekologicznych technologiach wykorzystywanych w Twoim biznesie. Zastosuj okienka popup, umieść informację w uniwersalnym opisie lub określ atrybuty produktu.

Poszukiwanie atrakcyjnych przecen w internecie

Ostatni okres cechowała niepewność rynkowa, co stanowiło duży problem w określeniu celów biznesowych. Przez to, że w ubiegłym roku ceny produktów spożywczych lub pierwszej potrzeby znacznie się zwiększyły, klienci poszukują korzystnych ofert cenowych w sklepach online. Możesz więc ułatwić im to zadanie, proponując korzystne obniżki oraz zainwestować w pozycjonowanie SEO/SEM. Sellingo oferuje opiekę specjalistów w tym zakresie – skontaktuj się z nami!

Przeczytaj: Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem przeglądarek SEO/SEM

Nowinki technologiczne

Sytuacja w Polsce może spowodować przyspieszenie rozwoju nowych technologii, za którymi podążają ludzie. Nowinki techniczne są mile widziane w każdej branży oraz przyspieszają pracę. Jednym z przykładów innowacyjnej funkcji wykorzystywanej już powszechnie, a kiedyś trendu wschodzącego jest wyszukiwanie głosowe np. podczas jazdy samochodem.

Inwestuj w technologie immersyjne VR i AR. Dzięki nim wrażenia zakupowe u klientów będą wzbudzać emocje, co wzmaga chęć zakupu danego produktu. Lakiery do paznokci, branża odzieżowa, meblarska oraz szereg innych wiodą prym w tych technologiach, umożliwiających realne przedstawienie danego produktu w rzeczywistości otaczającej klienta.

Przykładem aplikacji, która znacznie ułatwia zarządzanie przedsiębiorstwem, posiadającym magazyn jest Sellasist WMS. To aplikacja do obsługi magazynu i zamówień, na której temat przeczytasz na stronie System WMS w sklepie internetowym.

Kreowanie potrzeb klientów

Biorąc pod uwagę zachowania behawioralne i podejmowanie decyzji pod wpływem chwili – przed sprzedawcami online stanie wyzwanie wykreowania potrzeb klientów, przed ich faktycznym pojawieniem się.

Kreowanie potrzeb klientów z pomocą Sellingo.

Innym dosyć istotnym trendem e-commerce 2023 jest zaopatrzenie się w narzędzia do prognozowania popytu oraz przewidywania wielkości zapasów magazynowych. Pozwoli Ci to na prognozowanie wysokości budżetu i optymalizację ponoszonych kosztów.

Stanami magazynowymi dla produktów o określonych cechach, takich jak odzież będziesz zarządzać w Sellasist – asystent sprzedaży umożliwia masowe określenie stanów, zmianę stanów oraz indywidualne ustalenie w produktach o określonych wariantach. 

Ochrona przed oszustwami w sieci

Poza podążaniu za trendami 2023 roku w e-commerce zadbaj o podstawową kwestię – ochronę przed oszustwami i spamem w Internecie. Kwestia bezpieczeństwa strony internetowej, przez którą klient dokonuje zakupu, jest kluczowa! Potencjalni klienci zwracają uwagę na posiadane przez sklep online potwierdzenia bezpieczeństwa, w tym certyfikat SSL. W Sellingo certyfikat ten jest udostępniany i instalowany bezpłatnie! Jest to wyjście Tobie naprzeciw, abyś od samego początku tworzył stronę internetową, na której klienci w sposób bezpieczny mogą dokonywać zakupów.

Podsumowanie

  • Personalizuj komunikację dla klientów w newsletterach i powiadomieniach.
  • Uruchom szybkie płatności w swoim sklepie internetowym.
  • Współpracuj z zaufanymi dostawcami, którzy dostarczą zamówienia na czas.
  • Kreuj wizerunek Twojej marki na wielu kanałach sprzedażowych oraz w social mediach.
  • Zastosuj się do przepisów wynikających z implementacji dyrektywy Omnibus w Polsce.
  • Stosuj ekologiczne rozwiązania i zadbaj o ich prawidłową komunikację na blogu w Twoim sklepie online.
  • Zainwestuj w opiekę SEO/SEM i ciesz się z wysokich pozycji w rankingach wyszukiwania.
  • Nie bój się inwestycji w nowinki technologiczne – mogą Cię one wyróżnić na tyle, że staniesz się pionierem w branży.
  • Spróbuj analizować i przewidywać zachowania klientów w celu predykcji ich zachowań.
  • Zadbaj o bezpieczeństwo Twojego sklepu internetowego oraz profili w social mediach.
4/5 - (10 votes)

2 comments

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.