Skuteczna sprzedaż online

Sukces w Black Friday – strategie dla biznesu online

Gotowi na największe wydarzenie zakupowe roku 2023 – Clack Friday? Chcecie w swoich kanałach sprzedażowych kreować ogromne rabaty, ekskluzywne oferty i niepowtarzalne okazje?

Sukces w Black Friday
– strategie dla biznesu online

Black Friday – na czym tak naprawdę polega?

W 2023 roku Black Friday wypada 14 listopada. Black Friday pochodzi z Ameryki, a że Polacy bardzo lubią przywłaszczać sobie amerykańskie święta – choćby Halloween – z Black Week’iem stało się podobnie. Zakupowe święto pozwala na tańsze zakupy klientom, a sprzedawcom na wykorzystanie opracowanej strategii marketingowej oraz zastosowanie wypracowanej polityki cenowej.

Zapraszamy na webinar tematyczny!

Statystyki i trendy z ostatnich lat

W ostatnich latach sprzedawcy internetowi byli często oskarżani o manipulacje cenowe, powstawały liczne memy, nawiązujące do tej sytuacji rynkowej. Klienci sklepów online mieli duże wątpliwości co do uczciwości sprzedawców online, którym zarzucali fałszywe nadwyżki cen, które miały być potem przez nich obniżane. 

Promocje i rabaty

W 2023 roku tego typu kombinacje finansowe jednoznacznie się skończą – obowiązuje bowiem ustawa Omnibus. Pragnę zauważyć, że obowiązujące aktualnie prawo nie jest przeszkodą w organizowaniu wyprzedaży i promocji. Jest to jedynie przyczynek, aby wygranymi byli zarówno sprzedawcy jak i konsumenci. Jakie są plusy zastosowania dyrektywy Omnibus w praktyce?

  • Sprzedawcy grają fair na rynku.
  • Klienci mają pewność, że obniżone ceny są cenami faktycznymi.

Planowanie marketingu oraz przykładowa strategia cenowa

Jak pozostać fair sprzedawcą i zyskać lojalnych klientów? W przypadku Dyrektywy Omnibus sprzedawcy mają obowiązek podawania ostatniej ceny danego produktu sprzed 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Drogi Sprzedawco!

  • Oblicz ostatnie 30 dni przed planowanym terminem promocji;
  • Dostosuj cenę na 30 dni przed planowanym zastosowaniem obniżki, aby nie wprowadzać klienta w błąd.

Mechanizm podawania ceny sprzed 30 dni przed wprowadzeniem promocji jest już wśród Sprzedawców powszechnie znany. Jeśli chcesz się z nim zapoznać, proszę kliknij tutaj: Wyświetlane najniższej ceny z ostatnich 30 dni w sklepie Sellingo.

Nie obawiaj się! Jako Sprzedawca możesz wprowadzić wyższe ceny podczas tych 30 dni do dnia wprowadzenia promocji, aby podczas Black promocji praktykować uczciwe obniżanie cen. Klienci również czekają na Black Week – czekają cierpliwie na wprowadzenie  przez Sprzedawców obniżek. 

Zarządzanie zapasami

Jeśli jako Sprzedawca borykasz się z zalegającymi stokami w magazynie wiesz dobrze, że bardzo często utrzymanie produktów jest zbyt kosztowne dla płynności biznesu. Black Friday jest tak dobrą okazją do pozbycia się zalegających towarów, że warto to wykorzystać, tworząc promocje na dłuższy okres niż tylko jeden dzień – piątek. Podczas wielkich obniżek liczba klientów wzrasta, co może spowodować obciążenie sklepu internetowego, a nawet tymczasową przerwę w jego działaniu. Dlatego warto być przygotowanym i zadbać o transfer oraz pojemność serwera, które zagwarantują regularne działanie sklepu online podczas piku sprzedażowego. Pracując na Sellingo mają Państwo pewność, że oprogramowanie jest przystosowane do płynnej obsługi nawet kilku tysięcy zamówień.

Kiedy rozpocząć przygotowania na Black Friday?

  1. Nidy nie jest za późno na wdrożenie strategii promocyjnej.
  2. Ofertę możesz promować cały rok, ale Black Friday to okazja, aby dotrzeć do nowych klientów.
  3. Plan, który częściowo wdrożysz w 2023 roku, możesz wykorzystać za rok.
  4. Zastosuj proste techniki promocji towaru i przedstaw je w innowacyjny, charakterystyczny dla Twojego biznesu sposób.
  5. Nie poddawaj się – kreowanie marki to długotrwała praca!
  6. Najważniejsze to zacząć działać! W późniejszym czasie możesz udoskonalić to, co już wcześniej wypracowałeś – bazuj na doświadczeniu.

Landing page dedykowany tematowi Black Friday

Zacznij proszę od przygotowania landing page, na której umieścisz w atrakcyjny sposób informacje o promocjach, jakie zaoferujesz klientom w tym roku. Gdy zwiększysz świadomość klientów i poinformujesz ich o nadchodzących obniżkach, będą oni ich wyczekiwać, co również buduje przycigającą atmosferę wyczekiwania.

Co zrobić, gdy posiadasz sklep Sellingo?

Możesz stworzyć osobną kategorię produktową – z produktami objętymi obniżką w Black Week. Ubogać podstronę w teksty. W Sellingo może być to osobna kategoria produktowa o nazwie – Black Friday, którą możesz podpiąć w tzw. gorącym okresie obowiązywania promocji. Nie wyłączaj jej jednak w ciągu roku kalendarzowego, aby z sukcesem docierała do potencjalnych klientów. Możesz dodatkowo ubogacić ją w zdjęcie produktowe i metaopisy.

Zaoferuj „coś specjalnego”

Stwórz dla klienta kupującego w Black Week „coś specjalnego” na ten okres – coś, czego nie doświadczy w procesie zakupowym w innym okresie. W zależności od branży, w której sprzedajesz, może być to produkt Gratis, dodatkowe opakowanie na prezent, Kod rabatowy o większej wartości. Klienci docenią Twoje starania. Może być to również jakaś marketingowa ulotka z podziękowaniem. Coś, czego klienci nie mają na co dzień, a co będzie miłe oraz sprawi, że mogą oni zapamiętać markę oraz stać się jednocześnie jej ambasadorami wśród znajomych. Gdy nie chcesz nadwyrężać budżetu, przygotuj subtelną kartkę z podziękowaniami i personalizacją – ten drobiazg potrafi przykuć uwagę klienta oraz wzbudzi w nim pozytywne odczucia.

Działania marketingowe, jakie możesz podjąć przygotowując się do Black Week

  • Planuj działania z dużym wyprzedzeniem, podkreślając, że w Twoim sklepie kupisz LEPIEJ, a w drugiej kolejności TANIEJ.
  • Szczegółowy plan marketingowy możesz mieć przygotowany na 3 miesiące w przód.
  • Plan marketingowy długofalowy prowadź na kilka lat do przodu, aby prowadzić przemyślane i przygotowane działania.
  • Podstrony Black Week pozostaw odpięte od menu na cały rok, przed nadchodzącym Black Friday – zaktualizuj je i podepnij jako kategorię do głównego menu na stronie Twojego sklepu internetowego.
  • Odpowiednio wcześnie zaplanuj komunikację na temat planowanej wyprzedaży lub obniżek – rób to z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacji z klientem, wykorzystując różnorodne techniki marketingowe.
  • Podstawą prowadzenia działań wyprzedażowych jest dobrze rozplanowana polityka cenowa, zgodnie z regułami Omnibus, przygotuj ją wcześniej wspólnie z Twoim zespołem.
  • Obserwuj statystyki i reaguj na bieżące wydarzenia społeczno-polityczne.

Przygotowanie techniczne sklepu pod wyprzedaż

Zarządzanie magazynem

Przygotuj personel oraz magazyn do zwiększonego nakładu pracy w okresie Black Week. Możesz zatrudnić pracowników sezonowych – aby było im łatwiej, możesz wcześniej poszukać rozwiązań automatyzujących pracę, np. Sellasist WMS, który pozwala po 10-minutowym szkoleniu zbieraczy lub pakowaczy zamówień na ich profesjonalną pracę.

Przygotowanie techniczne sklepu pod wyprzedaż - zarządzanie magazynem

Jak uniknąć problemów z dostawami?

W celu zapewnienia jak najlepszego poziomu obsługi klientów zalecamy kontakt z dostawcami, aby poinformować ich o przewidywanych wysyłanych wolumenach w danym okresie. Skontaktuj się z kurierami odpowiednio wcześnie, aby byli oni przygotowani na obsługę większej liczy przesyłek wychodzących z Twojego magazynu.

Obsługa klienta, gdy wzrasta popyt w okresie przed Black Friday

Obsługa klienta, gdy wzrasta popyt w okresie przed Black Friday w Sellingo

Przygotuj personel na okres wzmożonej pracy.

W celu zapewnienia jak najlepszego poziomu obsługi klientów proszę uruchomić integrację np. z Messengerem Facebookal lub chatem na stronie internetowej Czater.pl. Obie integracje są dostępne. Polecamy również rozwiązania oferowane przez CallPage – widget wyświetla się w Twoim sklepie internetowym Sellingo i umożliwia odwiedzającym zamówienie połączenia.

Wygląd sklepu Sellingo podczas Black Week

  • Klient jest w stanie dłużej poczekać, aby skorzystać z promocji, lubi też być pierwszy. Ustawmy na karcie TIMER, odliczający czas do rozpoczęcia promocji – zrobisz to na skórce Totoys.
  • Zadbaj o schludny wygląd sklepu – pierwsze wrażenie robi się tylko raz więc warto zadbać o świetny layout strony głównej.

Porady praktyczne na Black Week w Sellingo

Wykorzystaj opcje w karcie produktu oraz w zakładce Reklama.

Udanej sprzedaży!

2/5 - (4 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.