Poradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday?

Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday?

Wielkimi krokami zbliża się Czarny Piątek. Dla konsumentów jest to najbardziej wyczekiwany czas w roku, z kolei dla firm i marek, to dzień rabatów na wybrane produkty i usługi! Black Friday został zapożyczony ze Stanów Zjednoczonych jako dzień na zrobienie przedświątecznych zakupów w niższych cenach! Pierwsze promocje z okazji Święta zakupowego szaleństwa w Polsce pojawiły się w 2015 roku. Początkowo nie cieszyły się dużym zainteresowaniem, trend ten jednak szybko uległ zmianie. Jak wskazują statystyki z 2019 roku „3 na 4 Polaków deklarowało zakupy w tym dniu”, z kolei w 2020 roku średni koszyk zakupowy Polaka w Czarny Piątek opiewał na kwotę aż 663 zł! Jaki wynik branża handlu osiągnie w tym roku?

Dla wielu marek i firm Black Friday to prawdziwe żniwa, które mogą generować kilkanaście proc. obrotu rocznego. Jak więc zatem przygotować sklep internetowy pod promocje? Z zachowaniem naszych porad Twój sukces jest gwarantowany! Zobacz, czy Twój sklep jest gotowy na prawdziwe zakupowe szaleństwo!

Wizualizacja sklepu internetowego pod wyprzedaż oraz przygotowanie rabatu

jak ustawić promocje w sklepie internetowym

Pierwsze i najważniejsze to przygotowanie sklepu internetowego pod wyprzedaż, ponieważ powinniśmy zacząć od wizualizacji strony głównej oraz przecenionych kategorii. Dodatkowo ważnym krokiem jest przygotowanie samej wyprzedaży w panelu administracyjnym. Mając sklep na Selligo.pl możesz przygotować promocję w karcie Reklama → Promocje → Dodaj promocję. 

W karcie Dodaj Promocję możesz z łatwością wybrać czas trwania promocji oraz jej rodzaj i charakter. Więc samo przygotowanie wyprzedaży zajmie maksymalnie 10 minut!

Wyprzedaż w sklepie internetowym to też identyfikacja wizualna, która pozwala klientowi do nas dotrzeć. Jeśli sami nie nakierujemy klienta na banner „wyprzedaż” lub nie damy odpowiedniej informacji, to nasza akcja promocyjna może spalić na panewce. Po drugie zadbaj, aby odpowiednio wcześnie zatowarować swój magazyn. Szeroki wybór produktów to klucz do sukcesu!

Reklama i komunikacja wyprzedaży w Twoim sklepie internetowym

Cały przekrój możliwości komunikacyjnych należy jak najbardziej wykorzystać podczas wyprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Przygotowanie się do promocji to też elementy wizualne w mediach społecznościowych jak i w sklepie internetowym. Reklamy w Google Ads również będą przydatnym narzędziem, które przyczyni się do sukcesu wyprzedaży. Komunikacja w newsletterach oraz w mediach społecznościowych jest bardzo ważna i zdecydowanie przysłuży się do dobrej komunikacji między Tobą a klientem. 

Jak więc zatem w pełni wykorzystać ten cały potencjał? 

  • Po pierwsze zaplanuj całą akcję promocyjną i poinformuj o tym klientów z kilkudniowym wyprzedzeniem. 
  • Reklamy w Google Ads oraz w mediach społecznościowych powinny prężnie działać minimum tydzień przed wyprzedażą. 
  • W sklepie internetowym możesz stworzyć specjalną zakładkę „Black Friday”, gdzie klienci będą mogli obejrzeć produkty objęte promocją.
  • Bezpośrednio przed wyprzedażą przygotuj bannery promocyjne, które będą widoczne zaraz po wejściu do sklepu internetowego oraz na media społecznościowe. 
  • Dzień przed rozpoczęciem wyprzedaży puść Newsletter informujący o promocjach i produktach, które będą nimi objęte. 
  • Zapytaj swoich klientów pod postami w mediach społecznościowych, czy czekają na promocję i jakie produkty ich interesują, to z pewnością wpłynie na dobrą komunikację.
baner na black friday

Przystosuj sklep internetowy pod dużą wyprzedaż

Sukcesem każdej wyprzedaży, gdy setki klientów próbują zrobić zakupy w tym samym czasie, jest wydajność sklepu internetowego. Żeby uniknąć niepotrzebnego stresu i w najgorszym scenariuszu problemu z serwerem, od razu przygotuj się zawczasu. Sklep internetowy najlepiej od razu przed wyprzedażą lepiej przenieść na większy serwer, aby uniknąć niepotrzebnej wpadki. Platforma zakupowa nie powinna działać zbyt wolno, ponieważ wielu klientów skutecznie zniechęci się do zakupów. 

Jeśli jesteś już na dużym serwerze, to zaleca się zrobić test obciążeniowy przez administratora serwera w celu sprawdzenia, czy wytrzyma on ilość wejść i zamówień podczas szczytowych momentów wyprzedaży. Stress test jest wykonywany przez większe marki zawsze przed rozpoczęciem promocji. 

Innym dość powszechnym problemem podczas wyprzedaży są błędy w koszyku, przy potwierdzeniu zamówienia oraz płatnościach. Dlatego jest tak ważne, abyś wszystko przetestował jeszcze zawczasu. Nigdy nie rozpoczynaj wyprzedaży, jeśli nie masz pewności co do pełnej poprawności sklepu internetowego. 

Przygotuj regulamin promocji i umieść go w sklepie internetowym

Inną rzeczą, o której wręcz nie możesz zapomnieć to regulamin promocji, który jest podstawą do jej odbycia. Wszystkie zasady promocji powinny być jasne dla klienta i łatwo dostępne. Więc kiedy już zaplanujesz promocję, to pamiętaj o tym, aby każdy konsument miał możliwość zobaczenia zapisów w regulaminie w razie jakichkolwiek niejasności. Najważniejsze informacje, jakie powinny być zawarte w regulaminie, to kiedy rozpoczyna się promocja, kiedy się kończy, jakie artykuły są objęte promocją i czy produkty podlegają możliwości zwrotu. Spisanie regulaminu jest zabezpieczeniem dla Ciebie jak i dla klienta, gdyby zaistniał spór. 

Jak wyróżnić się wyprzedażą, aby klient kupił właśnie u Ciebie?

Jest kilka metod i taktyk, które działają na podświadomość klientów oraz trafią w ich wrażliwość emocjonalną. Poniżej przedstawimy Ci praktyki, które często są stosowane przez duże marki, aby osiągnąć jak największe wyniki podczas wyprzedaży. 

  • Metoda niedostępności oraz krótki czas trwania promocji pomoże Ci utrzymać stan, który jest bardzo pożądany podczas robienia zakupów. Klienci będą śpieszyć się, żeby zrobić zakupy przez szybko znikające produkty oraz krótki czas trwania wyprzedaży np. przez jedną noc, jeden weekend. 
  • Stopniowe pogłębianie obniżek będzie działać równie zachęcająco jak krótki czas promocji, czy niedostępność produktów. Klienci zachęci coraz to wyższymi rabatami, będą bardziej skłonni zrobić zakupy właśnie u Ciebie. 
  • Stwórz osobną zakładkę „Black Friday”, aby klient miał jasno zakomunikowane, że są produkty przecenione jak i te w regularnych cenach. Konsumenci zdecydowanie chętniej wejdą w zakładkę „Black Friday” niż gdyby sami mieli szukać przecenionych produktów w różnych kategoriach. 
  • Zaproponuj swoim klientom darmową dostawę powyżej jakiejś kwoty lub darmową do każdego zamówienia. Nic tak dobrze nie zachęca klienta jak możliwość zaoszczędzenia kilku groszy na tak banalnych rzeczach typu dostawa. 
  • Jeśli planujesz wyprzedaż na Black Friday, zadbaj o to, żeby było to wydarzenie specjalne, a nie takie, które powtarza się z tygodnia na tydzień. Rabaty muszą być bardzo atrakcyjne, w końcu trafiają się tylko raz w roku. Niskie obniżki, analogiczne do pozostałych wyprzedaży odbiorą Ci autentyczność i klient szybko straci do Ciebie zaufanie.
  • Możesz pogłębiać promocje dla stałych klientów, wykorzystując do tego kod rabatowy, wysłany dzień wcześniej w newsletterze. Premiowanie klientów, którzy wracają do Ciebie, pomoże zbudować trwałą, wartościową relację.
2.3/5 - (3 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.