Poradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Jak zacząć sprzedaż produktów cyfrowych w sklepie internetowym Sellingo?

Jak zacząć sprzedaż produktów cyfrowych w sklepie internetowym Sellingo?

Płyty CD i DVD czy tradycyjne, papierowe książki i czasopisma powoli odchodzą do lamusa. Nowe modele laptopów coraz rzadziej wyposażone są w napędy dla płyt, a my jeszcze chętniej wybieramy urządzenia mobilne – zarówno do rozrywki, jak i pracy. Wiele osób świadomych problemów ekologicznych inwestuje w e-booki, chcąc ograniczać przez to zapotrzebowanie na papier i wycinkę lasów.

Klient nowoczesny chce konsumować świadomie i legalnie, ale też być mobilnym i móc wygodnie korzystać z zakupionych treści zawsze i wszędzie. Przyszłością stają się więc produkty cyfrowe, które po zakupieniu niezależnie od ilości nagranych minut czy zapisanych stron możesz zmieścić w smartphonie, a całą swoją bibliotekę, dyskografię i kolekcję filmową schowasz do kieszeni.

Co to jest produkt cyfrowy?

Produkt cyfrowy to dobro lub usługa, które dla użytkownika dostępne są w formie cyfrowej, co oznacza, że są przechowywane, przetwarzane i przesyłane za pomocą kodów na komputerach lub innych urządzeniach elektronicznych. Produkty cyfrowe są łatwo replikowane i dystrybuowane w sposób, który umożliwia konsumentom łatwy dostęp i korzystanie z nich za pomocą wybranych przez nich nośników.

Jakie produkty cyfrowe możesz sprzedawać?

Mogą to być na przykład:

  • e-booki, 
  • gry,
  • poradniki, 
  • podcasty, 
  • filmy, 
  • pliki do wydruku (planery, kolorowanki itp.), 
  • szablony i wzory (np. CV), 
  • grafiki, 
  • plany treningowe, 
  • diety, 
  • projekty domów, 
  • czy kursy online.

Artykuły elektroniczne możesz tworzyć samodzielnie lub pobierać z hurtowni oferujących treści cyfrowe.

Sprzedawaj produkty elektroniczne w Twoim sklepie Sellingo.

Czy sklep internetowy z produktami cyfrowymi się opłaca?

Posiadając e-commerce zawierające w swojej ofercie jedynie produkty wirtualne, z pewnością ominie cię wiele kosztów i obowiązków spoczywających na sprzedawcach oferujących produkty analogowe.

Brak magazynu i stanów magazynowych

Prowadząc biznes w tej formie, nie potrzebujesz magazynu, a co za tym idzie, nie ponosisz żadnych kosztów jego utrzymania. Nie dotkną cię również koszty ani obowiązki związane z pakowaniem i wysyłką. Sprzedając produkty cyfrowe, nie posiadasz również stanów magazynowych – ten sam produkt możesz sprzedawać nieograniczoną ilość razy

Niskie koszty początkowe

Taki model biznesowy zapewni Ci pasywny, stabilny dochód. Do założenia e-commerce opartego o sprzedaż produktów cyfrowych nie potrzebujesz dużych nakładów pieniężnych – nie musisz inwestować w zaopatrzenie na zapas czy posiadać fizycznej siedziby z magazynem.

Co więcej, stworzenie sklepu internetowego z produktami elektronicznymi możesz osiągnąć stosunkowo szybko, zdecydowanie prędzej, niż sklep oferujący produkty fizyczne. Zaoszczędzone pieniądze możesz zainwestować w reklamę i marketing. 

Do prowadzenia biznesu wystarczy Ci komputer z dostępem do internetu, ciekawy pomysł i Sellingo!

Cross produktów cyfrowych z fizycznymi

Poza sprzedażą bezpośrednią artykułów elektronicznych możesz je również crossować z produktami analogowymi. Jak?

Funkcja uzupełniająca

Mając standardowe e-commerce oferujące np. elektronikę lub meble, możesz zaopatrywać je w instrukcje obsługi lub montażu w wersji PDF, co znacznie ułatwi Ci kompletację zamówień, a dodatkowo, wprowadzając taki system, zadbasz o ekologię.

Funkcja promocyjna

Produkty cyfrowe są również świetnym rozwiązaniem marketingowym w sklepie internetowym ze standardową ofertą.

Np.:

  • Prowadząc sklep z zabawkami, możesz zachęcić do większych zakupów poprzez uatrakcyjnienie zamówień od ceny X, w darmowy komplet kolorowanek do wydruku.
  • Jeśli sprzedajesz sprzęt sportowy, możesz w wersji PDF jako atrakcyjny dodatek wysyłać mailem zestaw ćwiczeń przygotowany do konkretnego przyrządu.
  • Do artykułów zoologicznych możesz swoim klientom dołączać w wersji elektronicznej poradniki związane z kategorią, z której kupują Twoje produkty. Wyprawka dla szczeniaka – e-book o nowym psie w domu; akwarium – broszura o akwarystyce słodkowodnej itd.
Zacznij sprzedaż produktów cyfrowych w sklepie internetowym Sellingo z Autmater.pl!

Jak sprzedawać produkty cyfrowe w sklepie internetowym Sellingo?

Posiadając sklep internetowy w oprogramowaniu Sellingo, łatwo zaczniesz sprzedawać artykuły elektroniczne, wystarczy, że zintegrujesz swoje e-commerce z Automater.pl

Połączenie Twojego sklepu Sellingo z systemem Automater otwiera możliwość automatyzacji procesu sprzedaży zarówno w sklepie internetowym, jak i na platformach takich jak Allegro, eBay czy ERLI.pl. Po zarejestrowaniu transakcji kod automatycznie zostanie przesłany do klienta. Proces sprzedaży międzynarodowej odbywa się zgodnie z tą samą zasadą. Automater obsługuje powiadomienia w pięciu różnych językach: polskim, angielskim, rosyjskim, niemieckim i czeskim. Sprawdź…

Jak uruchomić integrację sklepu Sellingo z Automater?

Przekonaj się, jakie to proste podczas 30-dniowego okresu testowego!

Aby zachęcić klienta do zakupów Twoich treści, koniecznie przygotuj w kartach produktów próbki sprzedawanych plików. Może to być kilka stron e-booka, krótkie demo podcastu, czy zwiastun kursu wideo. Taki zabieg skutecznie przyczyni się do sprzedaży w Twoim sklepie internetowym Sellingo.

Prawo obrotu produktami cyfrowymi

Sprzedaż plików różni się od standardowej sprzedaży produktów fizycznych w e-commerce. Podczas sprzedaży produktu cyfrowego zawiązujesz z klientem umowę o dostarczeniu treści cyfrowej, a nie typową umowę sprzedaży.

W regulaminie należy uwzględnić informację dotyczącą rodzaju zawartej umowy, a także szczegółowe informacje dotyczące dostarczenia zakupionych przez klienta treści oraz minimalnych wymagań sprzętowych niezbędnych do ich odtworzenia.

Nie zapomnij o poinformowaniu swojego klienta podczas procesu zawiązywania sprzedaży, o braku możliwości odstąpienia od umowy skutkującej zwrotem produktu!

Podsumowanie – sprzedaż produktów cyfrowych w Twoim sklepie internetowym Sellingo

Ewolucja preferencji konsumentów, których popyt na treści cyfrowe rośnie, otwiera przed przedsiębiorcami nowe perspektywy biznesowe. Analizując korzyści prowadzenia sklepu z produktami cyfrowymi, odnoszę wrażenie, że eliminacja tradycyjnych kosztów, niskie nakłady początkowe oraz możliwość łatwego rozpoczęcia działalności stanowią klucz do sukcesu. Wspominając o strategiach crossowania produktów cyfrowych z fizycznymi, dostrzegam potencjał innowacyjnego podejścia do poszerzania oferty i zwiększania atrakcyjności sklepu. Zintegrowanie Sellingo z Automater to krok w kierunku automatyzacji procesu sprzedaży, co może być kluczowe dla skuteczności działalności. Na koniec, podkreślam, że zgodność z aspektami prawnymi, zwłaszcza w zakresie informacji w regulaminie, jest fundamentalna dla zbudowania zaufania klientów.

5/5 - (1 vote)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.