Gotowe rozwiązania

Dlaczego warto wdrożyć Moduł Zwrotów i Reklamacji RMA w sklepie Sellingo

Dlaczego warto wdrożyć Moduł Zwrotów i Reklamacji RMA w sklepie Sellingo

Nieodłącznym elementem działalności w e-commerce są zwroty i reklamacje. To nic odkrywczego zważywszy na fakt, że klienci często kupują produkty, których nigdy wcześniej nie mieli okazji zobaczyć i sprawdzić na żywo. Po rozpakowaniu swojego zamówienia mogą być zwyczajnie rozczarowani zakupioną lampą, sukienką, która źle się układa czy kolorem szminki, który w rzeczywistości ma inny odcień niż na zdjęciach. Oczywiście jako twórcy oprogramowań dla Państwa sklepów życzymy Wam jak najmniej zarówno reklamacji, jak i zwrotów, jednakże nie mamy mocy zaklinania rzeczywistości, mamy za to moc usprawniania działalności Waszych sklepów internetowych.

Drogi sprzedawco, czy wiesz, że…?

Średni wskaźnik zwrotów w Polsce to około 36% (źr. PostNord).

Według statystyk przeważająca większość konsumentów – ponad 90% – deklaruje, że chętniej zrobi zakupy ponownie w sklepie, który oferuje łatwy proces zwrotu towaru.

Z kolei surowa i restrykcyjna polityka zwrotów skutkuje tym, że ponad połowa klientów dokonujących zakupów online unika danego sprzedawcy, wybierając alternatywne opcje. Dlatego zaleca się dokładne przeanalizowanie obecnie przyjętej strategii i ocenę zdolności platformy e-commerce do obsługi zwrotów, reklamacji oraz wymiany produktów.

Na najwyższym podium od lat utrzymuje się branża fashion. To właśnie ubrania, akcesoria, obuwie i biżuteria są najczęściej zwracanymi produktami w handlu internetowym. Natomiast częstymi reklamacjami, naznaczona jest branża elektroniczna RTV i AGD. Tak więc posiadacze e-biznesów z tych kategorii zakupowych najbardziej powinni zainteresować się procesem i polityką zwrotów i reklamacji.

Zwroty i reklamacje w Sellingo

Jako firma z trzynastoletnim doświadczeniem w branży e-commerce, która słucha swoich klientów, wiemy, jak żmudne bywają procesy związane z obsługą zwrotów i reklamacji. Właśnie dlatego, z myślą o ułatwieniu prowadzenia Twojego sklepu internetowego stworzyliśmy Moduł RMA w Sellingo, który zautomatyzuje procedury i uporządkuje dokumentację za Ciebie, oraz na bieżąco utrzyma komunikację z Twoim klientem.

Czym jest Moduł Zwrotów i Reklamacji RMA w Sellingo? 

Modułu Zwrotów i Reklamacji umożliwia wygodne i transparentne zarządzanie składanymi wnioskami dotyczącymi towarów oraz zamówień w Twoim sklepie internetowym. 

Perfekcyjnie zorganizowany proces składania i rozpatrywania reklamacji może przynieść znaczące oszczędności w postaci odblokowania wolnego czasu i zasobów

Nadzór nad terminami i wysyłanie odpowiednich powiadomień o statusie reklamacji stanowi również integralną część procedury reklamacyjnej, a dzięki Modułowi RMA odbędzie się to automatycznie!

 Nasz Moduł RMA obejmuje:

  • Spersonalizowany przez Ciebie formularz zwrotu – Osoba składająca wniosek wypełnia formularz, wprowadzając wszystkie niezbędne informacje, takie jak dane osobowe, informacje dotyczące zamówienia, opis reklamacji oraz załączniki. Reklamacje są automatycznie powiązane z numerem zamówienia, co umożliwia szybkie pobieranie danych związanych z konkretnym zamówieniem.
  • Prostą identyfikację zgłoszenia reklamacyjnego – Zastosowanie kodów kreskowych oraz przypisywanie indywidualnych numerów RMA do zgłoszeń reklamacyjnych ułatwia identyfikację reklamacji. Każda dokonana modyfikacja jest również rejestrowana w dzienniku dostępnym w karcie reklamacji.
  • Wygodną wyszukiwarkę reklamacji – Możliwość przeglądania historii zrealizowanych zwrotów i reklamacji. Łatwe wyszukiwanie i filtrowanie za pomocą tabeli zawierającej numery zwrotów, dane klienta, numer zamówienia, status oraz daty złożenia i przyjęcia reklamacji.
  • Intuicyjne zarządzanie statusami i powiadomieniami – Dzięki dostosowaniu konfiguracji statusów możesz spersonalizować powiadomienia, które automatycznie trafiają do klienta, informując go o postępie w procesie jego zwrotu/reklamacji.
  • Obniżenie kosztów związanych z obsługą – Dzięki Modułowi Reklamacji Twoi klienci nie będą zmuszeni oczekiwać długo na rozpatrzenie wniosków, a Ty nie zapomnisz o nich na żadnym etapie procesu. Skutecznie i przejrzyście zarządzasz reklamacjami, oszczędzając jednocześnie swój cenny czas.
  • Ułatwioną komunikację z klientami – Formularz kontaktowy dostępny w zakładce zwroty i reklamacje umożliwia szybką komunikację z klientem, a znajdująca się pod nim historia zamówień pozwala wygodnie uzyskać dostęp do kluczowych informacji.
  • Personalizowane pola formularza – W formularzu możesz dodawać niestandardowe pola, dostosowując go do własnych potrzeb. Dzięki nim zgłoszenia reklamacyjne będą zawierały dodatkowe informacje, co znacznie przyspieszy proces ich realizacji.
Personalizowane pola formularza modułu RMA Sellingo.

Jak to działa i co zyskasz, wdrażając Moduł Zwrotów i Reklamacji RMA w Twoim sklepie Sellingo? 

Warto jest poświęcić trochę czasu i uwagi, aby skonfigurować odpowiednio proces zwrotów i reklamacji w Twoim e-commerce. W uproszczeniu Ci tych czynności opracowaliśmy pomoc, która kompleksowo wyjaśni Ci krok po kroku jak zaimplementować rozwiązania Modułu RMA w Twoim Sellingo

Dzięki niej dowiesz się jak skonfigurować formularz, ustawić powiadomienia dla klientów, oraz dorobić automatyzacje.

Posiadając już nasz Moduł RMA zachęcisz niezdecydowanych klientów do zakupów, ponieważ będą oni mieli świadomość, że mogą dokonać w łatwy sposób zwrotu lub reklamacji, wzbudzając tym samym ich zaufanie do Twojego e-commerce

Dodatkowo możesz zaoferować wydłużony okres zwrotów na 30, 100, czy nawet 360 dni i użyć go jako argumentu w marketingu Twojego sklepu internetowego. Jeśli sprzedajesz odzież i akcesoria, to z pewnością jesteś świadomy, że to jedne z najczęściej zwracanych towarów w e-commerce, nasze rozwiązanie znacząco ułatwi więc logistykę w Twoim sklepie fashion!

Co zyskają klienci Twojego sklepu internetowego?

Przede wszystkim wygodę i przejrzystość za sprawą formularza. Dzięki takiej formie składania reklamacji lub zwrotu klient nie musi czekać w kolejce na połączenie telefoniczne, lub pisać obszernego maila z danymi do zwrotu.

Klienci mogą dołączyć dokument potwierdzający złożenie reklamacji razem z reklamowanym towarem, co ułatwi Ci proces identyfikacji zgłoszonej reklamacji lub zwrotu. Dokonają tego dzięki możliwości pobrania go w pliku PDF.

Spersonalizowana komunikacja w procesie zwrotów i reklamacji 

Możesz indywidualnie tworzyć statusy oraz dostosowywać treści powiadomień, które są wysyłane do klienta przy zmianie statusu reklamacji lub zwrotu. W tych komunikatach zawrzesz informacje dotyczące metod dostawy, procedury reklamacyjnej czy terminów wysyłki. Powiadomienia mogą być przesyłane do klienta zarówno poprzez e-mail, SMS, jak i do administratora sklepu. Podobnie możesz skonfigurować statusy dla zamówienia, gdy klient zwraca nieużywane produkty zgodnie z regulaminowym terminem.

Możesz indywidualnie tworzyć statusy oraz dostosowywać treści powiadomień w Sellingo.

Formularz reklamacji/zwrotu wysłać możesz też swoim klientom w formie linku, który pozwoli wyświetlić im go na osobnej stronie, tak abyś mógł przesłać go np. klientom, którzy dokonali zakupu na Twojej stronie Allegro.

Gdzie są reklamacje i jak skonfigurować formularz reklamacji?

Jak w sklepie Sellingo dokonać zwrotu płatności i produktów w zamówieniach z Allegro?

Podsumowując Moduł RMA na Sellingo

Efektywne zarządzanie procesem zwrotów stanowi kluczowy element w e-commerce, obejmujący obszary logistyki, księgowości oraz zadowolenia klienta. Sprawnie i wygodnie przeprowadzane zwroty budują zaufanie wśród nabywców, co z kolei sprzyja ich lojalności wobec Twojego sklepu internetowego Sellingo. Dla sprzedawców obsługa zwrotów ma także istotne znaczenie w kontekście generowania odpowiednich dokumentów księgowych oraz prawidłowego przyjęcia zwracanego towaru na magazyn – w tym obszarze również wsparciem jest nasz dedykowany Moduł Zwrotów i Reklamacji RMA.

Może zainteresować Cię również: Moduł reklamacji towaru w sklepach Sellingo

5/5 - (1 vote)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.