Jak zacząć sprzedaż produktów cyfrowych w sklepie internetowym Sellingo?
Jak zacząć sprzedaż produktów cyfrowych w sklepie internetowym Sellingo?
Płyty CD i DVD czy tradycyjne, papierowe książki i czasopisma powoli odchodzą do lamusa. Nowe modele laptopów coraz rzadziej wyposażone są w napędy dla płyt, a my jeszcze chętniej wybieramy urządzenia mobilne – zarówno do rozrywki, jak i pracy. Wiele osób świadomych problemów ekologicznych inwestuje w e-booki, chcąc ograniczać przez to zapotrzebowanie na papier i wycinkę lasów.
Klient nowoczesny chce konsumować świadomie i legalnie, ale też być mobilnym i móc wygodnie korzystać z zakupionych treści zawsze i wszędzie. Przyszłością stają się więc produkty cyfrowe, które po zakupieniu niezależnie od ilości nagranych minut czy zapisanych stron możesz zmieścić w smartphonie, a całą swoją bibliotekę, dyskografię i kolekcję filmową schowasz do kieszeni.
Co to jest produkt cyfrowy?
Produkt cyfrowy to dobro lub usługa, które dla użytkownika dostępne są w formie cyfrowej, co oznacza, że są przechowywane, przetwarzane i przesyłane za pomocą kodów na komputerach lub innych urządzeniach elektronicznych. Produkty cyfrowe są łatwo replikowane i dystrybuowane w sposób, który umożliwia konsumentom łatwy dostęp i korzystanie z nich za pomocą wybranych przez nich nośników.
Jakie produkty cyfrowe możesz sprzedawać?
Mogą to być na przykład:
- e-booki,
- gry,
- poradniki,
- podcasty,
- filmy,
- pliki do wydruku (planery, kolorowanki itp.),
- szablony i wzory (np. CV),
- grafiki,
- plany treningowe,
- diety,
- projekty domów,
- czy kursy online.
Artykuły elektroniczne możesz tworzyć samodzielnie lub pobierać z hurtowni oferujących treści cyfrowe.
Czy sklep internetowy z produktami cyfrowymi się opłaca?
Posiadając e-commerce zawierające w swojej ofercie jedynie produkty wirtualne, z pewnością ominie cię wiele kosztów i obowiązków spoczywających na sprzedawcach oferujących produkty analogowe.
Brak magazynu i stanów magazynowych
Prowadząc biznes w tej formie, nie potrzebujesz magazynu, a co za tym idzie, nie ponosisz żadnych kosztów jego utrzymania. Nie dotkną cię również koszty ani obowiązki związane z pakowaniem i wysyłką. Sprzedając produkty cyfrowe, nie posiadasz również stanów magazynowych – ten sam produkt możesz sprzedawać nieograniczoną ilość razy.
Niskie koszty początkowe
Taki model biznesowy zapewni Ci pasywny, stabilny dochód. Do założenia e-commerce opartego o sprzedaż produktów cyfrowych nie potrzebujesz dużych nakładów pieniężnych – nie musisz inwestować w zaopatrzenie na zapas czy posiadać fizycznej siedziby z magazynem.
Co więcej, stworzenie sklepu internetowego z produktami elektronicznymi możesz osiągnąć stosunkowo szybko, zdecydowanie prędzej, niż sklep oferujący produkty fizyczne. Zaoszczędzone pieniądze możesz zainwestować w reklamę i marketing.
Do prowadzenia biznesu wystarczy Ci komputer z dostępem do internetu, ciekawy pomysł i Sellingo!
Cross produktów cyfrowych z fizycznymi
Poza sprzedażą bezpośrednią artykułów elektronicznych możesz je również crossować z produktami analogowymi. Jak?
Funkcja uzupełniająca
Mając standardowe e-commerce oferujące np. elektronikę lub meble, możesz zaopatrywać je w instrukcje obsługi lub montażu w wersji PDF, co znacznie ułatwi Ci kompletację zamówień, a dodatkowo, wprowadzając taki system, zadbasz o ekologię.
Funkcja promocyjna
Produkty cyfrowe są również świetnym rozwiązaniem marketingowym w sklepie internetowym ze standardową ofertą.
Np.:
- Prowadząc sklep z zabawkami, możesz zachęcić do większych zakupów poprzez uatrakcyjnienie zamówień od ceny X, w darmowy komplet kolorowanek do wydruku.
- Jeśli sprzedajesz sprzęt sportowy, możesz w wersji PDF jako atrakcyjny dodatek wysyłać mailem zestaw ćwiczeń przygotowany do konkretnego przyrządu.
- Do artykułów zoologicznych możesz swoim klientom dołączać w wersji elektronicznej poradniki związane z kategorią, z której kupują Twoje produkty. Wyprawka dla szczeniaka – e-book o nowym psie w domu; akwarium – broszura o akwarystyce słodkowodnej itd.
Jak sprzedawać produkty cyfrowe w sklepie internetowym Sellingo?
Posiadając sklep internetowy w oprogramowaniu Sellingo, łatwo zaczniesz sprzedawać artykuły elektroniczne, wystarczy, że zintegrujesz swoje e-commerce z Automater.pl!
Połączenie Twojego sklepu Sellingo z systemem Automater otwiera możliwość automatyzacji procesu sprzedaży zarówno w sklepie internetowym, jak i na platformach takich jak Allegro, eBay czy ERLI.pl. Po zarejestrowaniu transakcji kod automatycznie zostanie przesłany do klienta. Proces sprzedaży międzynarodowej odbywa się zgodnie z tą samą zasadą. Automater obsługuje powiadomienia w pięciu różnych językach: polskim, angielskim, rosyjskim, niemieckim i czeskim. Sprawdź…
Jak uruchomić integrację sklepu Sellingo z Automater?
Przekonaj się, jakie to proste podczas 30-dniowego okresu testowego!
Aby zachęcić klienta do zakupów Twoich treści, koniecznie przygotuj w kartach produktów próbki sprzedawanych plików. Może to być kilka stron e-booka, krótkie demo podcastu, czy zwiastun kursu wideo. Taki zabieg skutecznie przyczyni się do sprzedaży w Twoim sklepie internetowym Sellingo.
Prawo obrotu produktami cyfrowymi
Sprzedaż plików różni się od standardowej sprzedaży produktów fizycznych w e-commerce. Podczas sprzedaży produktu cyfrowego zawiązujesz z klientem umowę o dostarczeniu treści cyfrowej, a nie typową umowę sprzedaży.
W regulaminie należy uwzględnić informację dotyczącą rodzaju zawartej umowy, a także szczegółowe informacje dotyczące dostarczenia zakupionych przez klienta treści oraz minimalnych wymagań sprzętowych niezbędnych do ich odtworzenia.
Nie zapomnij o poinformowaniu swojego klienta podczas procesu zawiązywania sprzedaży, o braku możliwości odstąpienia od umowy skutkującej zwrotem produktu!
Podsumowanie – sprzedaż produktów cyfrowych w Twoim sklepie internetowym Sellingo
Ewolucja preferencji konsumentów, których popyt na treści cyfrowe rośnie, otwiera przed przedsiębiorcami nowe perspektywy biznesowe. Analizując korzyści prowadzenia sklepu z produktami cyfrowymi, odnoszę wrażenie, że eliminacja tradycyjnych kosztów, niskie nakłady początkowe oraz możliwość łatwego rozpoczęcia działalności stanowią klucz do sukcesu. Wspominając o strategiach crossowania produktów cyfrowych z fizycznymi, dostrzegam potencjał innowacyjnego podejścia do poszerzania oferty i zwiększania atrakcyjności sklepu. Zintegrowanie Sellingo z Automater to krok w kierunku automatyzacji procesu sprzedaży, co może być kluczowe dla skuteczności działalności. Na koniec, podkreślam, że zgodność z aspektami prawnymi, zwłaszcza w zakresie informacji w regulaminie, jest fundamentalna dla zbudowania zaufania klientów.