Gotowe rozwiązaniaNewsroomPoradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Jak dodać chat Facebooka – chat Messenger na stronie WWW i w sklepie internetowym?

Jak dodać chat Facebooka – chat Messenger na stronie WWW i w sklepie internetowym?

Jednym z najważniejszych, o ile nie najważniejszym czynnikiem wpływającym na dobre opinie i końcowy sukces sprzedaży jest wzorowa obsługa klienta.

Tę ułatwić może nam łatwy i szybki kontakt z klientem, który za pośrednictwem chatu na stronie możemy bardzo prosto ulepszyć. W porównaniu ze sklepem stacjonarnym i tradycyjnymi zakupami, gdzie na miejscu mamy zawsze ekspedienta i jednocześnie doradcę, sklep internetowy może świadczyć podobne wrażenia obsługi klienta jedynie drogą telefoniczną lub właśnie za pośrednictwem live chatu.

Czym jest chat Messenger na stronie i czym różni się od innych chatów dostępnych na rynku?

Messenger sprawdzi się szczególnie w przypadku kiedy mamy już stronę – fanpage na Facebooku i właśnie tam pozwalamy klientom kontaktować się z nami. Udostępnienie tego samego komunikatora na Twojej stronie pozwoli zachować ten sam kanał komunikacji z klientem bez potrzeby sprawdzania wiadomości w kolejnym miejscu.

Messenger to jeden z najpopularniejszych komunikatorów internetowych na świecie. Po umieszczeniu go na stronie Twoi klienci na pewno rozpoznają znany im chat. W samej Polsce korzysta z niego niemal 20 milionów użytkowników.

Messenger zapewnia live chat w Twoim sklepie Sellingo.

Najważniejsze korzyści, jakie może przynieść Ci wykorzystanie chatu na stronie

Większość z nas lubi mieć możliwość szybkiego kontaktu na chacie z obsługą klienta. Prawie połowa klientów sklepów internetowych deklaruje skłonność do dokonania zakupu, o ile po drugiej stronie ktoś odpowie na ich pytanie. Z badań wynika, że również w trakcie rozmowy obsługa potrafi przekonać odbiorcę do zakupu innego lub kolejnego produktu. Ponad 60% internautów deklaruje powrót i ponowne zakupy w sklepie, który zaoferował im pomoc na czacie. Rozmowa na komunikatorze może zaważyć na decyzji, którą podejmie klient.

Największe korzyści z wyboru Messengera:

  • Autopowitanie i autoodpowiedzi.
  • Możliwość konfiguracji bota, który odpowiada na zadane pytania.
  • Możliwość natychmiastowej interakcji.
  • Całkowicie darmowy kanał komunikacji.
  • Wygoda komunikacji.
  • Klienci znają to rozwiązanie i korzystają z niego na co dzień.
  • Możliwość przechowywania nieograniczonej historii rozmów.
  • Dla zalogowanych klientów jest możliwość kontynuowania rozpoczętej wcześniej rozmowy.
  • Sklep internetowy przestaje być bezosobowym tworem. Klient odnosi wrażenie bezpośredniego kontaktu z drugą osobą.
  • Bezpośrednio wpływ na zadowolenie klientów.

Jak włączyć chat Messengera w sklepie internetowym Sellingo?

UWAGA!

Pamiętaj, że aby chat działał na Twojej stronie, musi być ona zabezpieczona certyfikatem SSL. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, na pewno posiadasz też fanpage na Facebooku. Wybór jest prosty – Twój fanpage reprezentuje Twoją firmę więc należy wybrać chat połączony z Twoim fanpage. Integracja z prywatnym, osobistym profilem wymaga od użytkowników otwarcia chatu w nowym oknie, a to nie jest wskazane, jeżeli chcemy zatrzymać klienta na swojej stronie. Jeżeli nie posiadasz jeszcze fanpage’u na Facebooku, zacznij od jego założenia.

Oficjalna wtyczka chatu od Facebooka

Aby dodać chat na swojej stronie, wystarczy przejść 3 kroki.

  1. Generowanie kodu Messengera

Aby wstawić na stronie chat Messengera, należy wygenerować specjalny skrypt HTML, który pozwoli wyświetlić na Twojej stronie pływającą ikonę komunikatora. Po kliknięciu ikonki klient zobaczy chmurkę chatu.

Aby to zrobić:
a) po zalogowaniu do Facebooka wybierz po lewej stronie z menu “Strony”,
b) następnie wybierz jedną ze swoich stron.
c) w menu po lewej przejdź do “Ustawienia”, a później do “Wiadomości”.
d) Przy nagłówku “Dodaj Messengera do swojej witryny” kliknij przycisk “Rozpocznij”

Integracja Messengera z Twoim sklepem Sellingo.


e) W oknie z informacją kliknij “Dalej”.
f) Wybierz język swojego chatu i ustaw powitanie. Włącz opcję Guest Mode, jeżeli chcesz, aby niezalogowani do facebooka użytkownicy też mogli się z Tobą kontaktować i kliknij “Dalej”

Messenger w Twoim sklepie Sellingo.

g) Zostaw kolor facebooka lub wybierz kolor niestandardowy elementów okna chatu i kliknij “Dalej”.

Dostosuj widget chatu w Twoim sklepie Sellingo.

h) Skopiuj kod z okna po prawej i kliknij “Zakończ” i “Gotowe”.

Instaluj skrypt, aby komunikować się przez live chat z klientami w sklepie Sellingo.
  1. Instalacja skryptu

Skopiowany kod wystarczy wkleić w panelu administracyjnego Twojego sklepu.

  1. zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu.
  2. przejdź do karty Administracja -> Ustawienia podstawowe
  3. skopiowany kod wklej w pole “Kod umieszczony po otwarciu tagu BODY:” i zapisz wprowadzone zmiany. Gotowe!
Wklej kod instalacji live chat w panelu administracyjnym Sellingo.

Twój chat Messengera jest już na Twojej stronie!

Sellasist - strona główna asystenta wielokanałowej sprzedaży.

Czy warto mieć chat Messenger na stronie?

Odpowiedź jest prosta – Tak! To ułatwia kontakt z klientami i jest to wygodna dla nich możliwość. Prostota chatu Messengera, mnogość dostępnych funkcji, praktycznie darmowa, bezpłatna opcja korzystania z niego. To wszystko przemawia za wyborem właśnie tego chatu. Sama instalacja chatu na stronie też nie jest jakość szczególnie skomplikowana. Zainstaluj swój chat i w prosty sposób popraw relacje ze swoimi klientami!

4.1/5 - (9 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.