Gotowe rozwiązaniaReklama sklepu internetowego

Jak wybrać grupę docelową w reklamach na Facebooku?

Jak wybrać grupę docelową w reklamach na Facebooku?

Jeśli jesteś początkującym marketerem lub sprzedawcą, który zdecydował się na samodzielne reklamowanie na Facebooku, to koniecznie przeczytaj ten artykuł, aby móc dobrać odpowiednie targetowanie do reklam. Bez dopasowanej grupy docelowej, do której ma trafiać reklama, zawsze będzie ona przynosiła nieadekwatne wyniki lub przepalała budżet. Nie musisz być specem od marketingu, aby móc nauczyć się podstaw, dlatego skorzystaj z naszych porad i zacznij reklamować się samodzielnie.

Określ kim jest Twój klient

W pierwszej kolejności musisz określić profil swojego klienta tzw. Personę. Więcej o Personie i jak wykorzystać w celach marketingowych dowiesz się tutaj  —> https://sellingo.pl/blog/co-to-jest-persona-i-jak-wykorzystac-ja-w-celach-marketingowych/. Najważniejszymi rzeczami, które musisz określić na samym początku, również w reklamach na Facebooku jest płeć oraz wiek. Czy produkty, które sprzedajesz są dla wszystkich? Czy może tylko dla kobiet? A może Twoja reklama ma kierować się do mężczyzn, którzy mają sprezentować coś kobiecie? Jak widzisz, jest dużo złożonych mających na celu trafienie z reklamą do odpowiedniej grupy osób. Facebook jest ogromną przechowalnią bazy użytkowników, którzy mogą zostać Twoimi potencjalnymi klientami. Możliwość targetowania reklam do wybranej grupy odbiorców jest wygodą, z której możesz skorzystać. 

Zacznij więc od:

  • Wieku 
  • Płci 
  • Lokalizacji
  • Zainteresowań
  • Celu reklamy 

Różne aspekty i kryteria stojące za Personą ułatwią Ci dopasowanie grupy docelowej do reklam. 

Przeczytaj też: Zainspiruj się naszymi klientami – marka Maal

Możliwości, jakie daje Ci Facebook

Będąc w Menedżerze Reklam na Facebooku, warto zwrócić uwagę na możliwości, jakie daje Ci ta platforma. Jeśli określiłeś już swoją Personę i cel swojej reklamy, możesz spojrzeć na opcje targetowania. Do głównych sekcji należą poprzednie podpunkty, na które zwracaliśmy już uwagę. Kiedy uzupełnisz podstawowe dane, warto zwrócić szczególną uwagę na dwie sekcje: Grupy niestandardowych odbiorców oraz Szczegółowe opcje targetowania

Omówmy grupę docelową na przykładzie

Chcesz precyzyjnie trafić do swoich odbiorców? Na Facebooku masz taką możliwość, a oferowane precyzyjne targetowanie pomoże Ci wprowadzić szczegółowe dane, aby trafić do odpowiedniej grupy. Wykorzystując możliwości Facebooka i mając przykładową, markę kobiecą np. kosmetyków możesz następująco ustawić swoją reklamę: 

Płeć: Tylko Kobiety

Lokalizacja: Cała Polska

Wiek: 18-40 (możesz zawęzić grupę kobiet do wieku, w którym uważasz, że Twoje kosmetyki sprawdzą się najlepiej)

Szczegółowe opcje targetowania: Beauty Brands, Pielęgnacja skóry, Beauty Salons, dodatkowo możesz użyć danych demograficznych lub zachowań. 

Język: Polski (jeśli reklama ma być targetowana do ludzi z Polski)

To był przykład użycia grupy docelowej po Szczegółowych opcjach targetowania, możesz je poszerzać lub zwężać według swoich kryteriów i asortymentu, który sprzedajesz.

Targetowanie po grupach niestandardowych i podobnych odbiorców

Oprócz opcji kierowania reklam po zainteresowaniach, możesz spróbować za pomocą swojego Piksela, który monitoruje wejścia na Twoją witrynę spróbować targetować reklamy po grupach niestandardowych. Do grup niestandardowych zaliczymy: grupy podobnych odbiorców oraz grupy niestandardowych odbiorców. Grupa niestandardowych odbiorców jest charakteryzowana przez Facebooka jako osoby, które miały już integrację z Twoją firmą za pomocą strony lub fanpage’a. Z kolei grupa podobnych odbiorców jest grupą, którą Facebook targetuje po odbiorcach podobnych do tych z grup niestandardowych lub z Twojego Piksela.

Facebook w Sellingo

Jaka grup docelowa jest najlepsza do reklam?

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z własną firmą i nie masz zbyt wielu klientów i dopiero o nich walczysz, to spróbuj targetować reklamy po zainteresowaniach. Wtedy będziesz miał większe prawdopodobieństwo, że znajdziesz klienta, który jest w grupie potencjalnych klientów. Jeśli Twój sklep internetowy, jako marka jest już znana wśród wielu ludzi, to koniecznie wypróbuj targetowanie po grupach niestandardowych odbiorców lub po grupach podobnych odbiorców. Mając duży asortyment dzięki grupom niestandardowym, możesz proponować produkty dodatkowe do poprzednich zakupów swoich klientów. Możesz np. robić sprzedaż krzyżową, dzięki grupom niestandardowym. 

3.6/5 - (9 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.