Gotowe rozwiązaniaPoradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Jak przenieść sklep internetowy z Redcart na oprogramowanie sklepu Sellingo?

Jak przenieść sklep internetowy z Redcart na oprogramowanie sklepu Sellingo?

Proces migracji z jednego sklepu internetowego na drugi – w tym przypadku na Sellingo.pl jest bardzo prosty i bezproblemowy, o co dbają nasi najlepsi specjaliści.

Warto zatem, żebyś rozważył i zdecydował się na ofertę przeniesienia do oprogramowania tańszego i przy tym lepszego. Tym bardziej że oprogramowanie Sellingo jest wyjątkowo dobrze zoptymalizowane i posiada szereg funkcjonalności, takich, które zdecydowanie ułatwiają prowadzenie sprzedaży w internecie. Nawet sam panel administratora wyróżnia się praktycznością oraz intuicyjnym układem. Przeniesienie sklepu z jednej platformy na drugą nie będzie dla nas problem – nawet w przypadku dużych i prężnie działających sklepów.

Wybór odpowiedniego czasu przenosin na nowe oprogramowanie jest bardzo ważne i zależy od wielu kwestii, w tym ilości aktywnych kampanii reklamowych w Google Ads oraz natężenia ruchu na stronie. Ruch powinien być w tym czasie możliwie jak najniższy. Proces bez wątpienia musi zostać dokładnie przemyślany i przeanalizowany.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

1. Przeniesiemy produkty

Dysponujesz plikiem zawierającym produkty lub możesz uzyskać taki plik, eksportując go z aktualnego oprogramowania? Chętnie pomożemy Ci w przeniesieniu wszystkich produktów na nowe oprogramowanie sklepu.

Plik zawierający produkty, zamówienia, listę klientów itp.

Jeżeli posiadasz gotowy plik z eksportem, wyślij go do naszego Biura Obsługi Klienta pod adres: biuro@esprzedaz.com

2. Powiążemy produkty z Allegro!

Posiadasz już oferty Allegro lub chcesz wystawić swój asortyment na Allegro? Dla nas to żaden problem. Sellingo posiada wygodny moduł przeznaczony do obsługi sprzedaży na Allegro. Pomożemy zaimportować asortyment z aktualnych ofert lub wystawić nowe oferty na Allegro.

3. Przeniesiemy klientów i zamówienia!

Martwisz się o aktualnych klientów czy listę zamówień? Bazę kontaktów, którą budowałeś latami? Również z tym nie ma problemu, wszystko możemy zaimportować do Twojego nowego sklepu w Sellingo.pl.

4. Przekierujemy linki i zadbamy o SEO!

Ustawimy niezbędne przekierowania stron z Twojego starego sklepu na nowy. Dokonamy ustawień SEO tak, aby aktualne pozycje Twoich stron w wynikach wyszukiwania Googole nie wypadły z indeksu i dalej były możliwe do odnalezienia.

5. Przeniesiemy grafikę Twojego sklepu!

Podoba Ci się aktualna grafika lub zapłaciłeś za jej indywidualne wykonanie i chcesz dalej z niej korzystać? Przeniesiemy ją na nowy sklep, co sprawi, że nawet Twoi stali klienci nie zauważą różnicy po przeniesieniu.

Otwórz sklep internetowy Sellingo

Planowanie i analiza procesu migracji

Zadbamy o dokładną analizę sytuacji Twojego sklepu oraz dopasowanie do niego indywidualnego planu działania. Zadbamy, aby był on oparty o konkretne etapy, a to następnie pozwoli płynnie przejść na nowe oprogramowanie sklepu internetowego.

W planie uwzględniony zostanie każdy detal, w tym prowadzone akcje marketingowe, które w pewnych okolicznościach warto po prostu zawiesić lub przestawić w okresie przeniesienia sklepu na nową platformę. Pozwoli to na ograniczenie do minimum strat w założonym dla nich budżecie lub utraty niezliczonych konwersji. Ostatecznie proces ten wymaga zwykle trzech dni: jeden dzień niezbędny jest na przeniesienie wszystkich danych na nowy serwer i wstępną konfigurację, a kolejne dwa na szereg testów i procesów mających na celu optymalizację jego działania.

Zazwyczaj najlepszym czasem w roku na przeprowadzenie migracji jest czas wakacji lub ferii zimowych, kiedy to ruch organiczny na stronie sklepu może być ograniczony. Oczywiście, wiele zależy od konkretnej branży i jej specyfiki. Najlepiej jeżeli to sprzedawca wskaże nam najlepszy czas na przeniesienie. Dokładne przemyślany plan pozwoli nam maksymalnie skrócić czas potrzebny na przeniesienie sklepu wraz z pełnią zawartych w nim informacji, a tym samym zmniejsza potencjalne straty wynikające z braku możliwości złożenia przez klientów zamówień. Niezbędne jest zatem ustanowienie zakresu prac, bowiem to właśnie on ma największy wpływ na ostateczne koszty związane z migracją.

Stworzenie przekierowań linków url

Generalnie same przekierowania, jak i lista linków sklepu, które tego wymagają, powinna zostać przygotowana wcześniej. Pozwala to na sprawny przebieg przeniesienia sklepu z Redcart na Sellingo.pl. Można sobie z powodzeniem pomóc, wykorzystując specjalnie do tego celu stworzone narzędzia, jednym z nich jest np. Screaming Frog. Wynikiem jego pracy będzie gotowa lista linków, którą przeanalizujemy w celu przekierowania odpowiednich stron, a także po to, żeby skasować zduplikowane pozycje. Powstaje ona na podstawie przeskanowania przez program struktury sklepu. Wszystkie aktywne linki do stron oraz podstron tymczasowo przekierujemy na stronę „301”.

UWAGA!

Zainteresuj się podpięciem swojej domeny do Google Search Console. Jeżeli natomiast Twój sklep był już zweryfikowany, to nie zapomnij o odpowiednim zmodyfikowaniu jej ustawień. Jak tego dokonać? Podpowiedzi podsunie Ci samo Google, możesz też zasięgnąć pomocy naszych specjalistów.

Ponowny start i optymalizacja sklepu

Migracja oferty sklepu na nową platformę to prosty proces, nawet jeżeli Twoja oferta jest wyjątkowo bogata. Celem maksymalnego ułatwienia i uniknięcia błędów stworzyliśmy specjalny importer pozwalający na łatwe przeniesienie produktów do Sellingo. W eksporcie z Twojego dotychczasowego oprogramowania powinny zostać zawarte wszelkie informacje na temat poszczególnych produktów, jakie oferujesz.

Chodzi oczywiście o ich nazwy, opisy, stany magazynowe, powiązanie z innymi towarami, warianty, w jakich występują, zdjęcia, linki, atrybuty oraz ceny. Dobre przygotowanie pliku pozwoli później szybciej przywrócić te dane już na nowym serwerze. Jeżeli dysponujesz wolnymi środkami, zależy Ci na jak najlepszej optymalizacji działania swojego sklepu – zainwestuj również w nasz profesjonalny audyt SEO.

WSKAZÓWKA!

Jeżeli sam eksportujesz gotowy plik XML, koniecznie wyślij go do biura obsługi grupy eSprzedaż (pod adres: biuro@esprzedaz.com). Jest to konieczne, by dział techniczny mógł przeprowadzić umówiony w określonym czasie import danych do systemu. Zadbaj, by w czasie migracji klientom prezentowała się strona „503”, na której zawrzyj w sposób jasny i klarowny powód przerwy technicznej oraz wskaż drogi kontaktu z biurem obsługi. Zapewne znajdzie się kilku klientów pragnących się upewnić, że ich zamówienie zostanie zrealizowane. Zyskasz ich zaufanie i podniesiesz swoją wiarygodność.

4.3/5 - (12 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.