Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Ceny reklam na Facebooku w porównaniu do innych mediów np. tradycyjnych, gdzie jest ustawiony sztywny cennik, ciężko jest oszacować. Budżet na Facebooku zawsze możesz wybrać samodzielnie bez nacisku, jeśli chcesz spróbować tworzyć reklamy samodzielnie i możesz zacząć od małych kwot, aby potem systematycznie je zwiększać. W tym artykule dowiesz się, ile szacunkowo może kosztować reklama na Facebooku w zależności od efektu i wybranego celu. 

Sztywna stawka? Nie na Facebook Ads

Budżet Twoich reklam od początku do końca zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, może on być dowolny, tzn. możesz zacząć nawet od kilku złotych dziennie, kończąc na kilkunastu, kilkudziesięciu i setkach. Tak jak znajdziesz w dokładnej instrukcji na Facebooku, koszty reklam są uzależnione od emisji reklamy i ich określonej aukcji. Budżet możesz dzięki temu dostosować do własnych potrzeb. Głównym czynnikiem, od którego jest uzależniony koszt reklamy, jest wybór jej celu.

Jeżeli Twój cel będzie nastawiony np. na ruch, czy zasięg Twój budżet nie powinien przekraczać kilkunastu groszy dziennie do max. złotówki. Jeżeli nastawiasz się na kampanie sprzedażowe z celem na konwersję, koszt takiej reklamy automatycznie się zwiększa do kilku lub nawet kilkunastu, kilkudziesięciu złotych dziennie. Ostateczny koszt u każdego reklamodawcy w ostatecznym rozrachunku wygląda inaczej. Im reklama będzie chętniej klikana przez użytkowników Facebooka, tym jej koszt będzie systematycznie malał. Nieatrakcyjne treści, które będą mniej klikane, staną się droższe.  

Jak ustalić początkowy budżet i na jaki cel się nastawić?

Początkowy budżet Twoich reklam musisz oszacować na postawie etapu prowadzenia własnej firmy. Każdy przedsiębiorca ma lepsze, jak i gorsze okresy sprzedaży, a specyfika branży wszędzie wygląda inaczej. To ty sam określasz swój początkowy budżet wydatków na reklamy, pamiętaj, że w przypadku konwersji musisz liczyć się z większymi kosztami już na samym starcie. Jaki realny budżet najlepiej zakładać już od samego początku?

W przypadku celów sprzedażowych bądź gotowy na to, aby przeznaczyć na reklamy ok. 1000 zł. Jeśli mówimy o kampaniach, gdzie celem jest ruch, aktywność, czy rozpoznawalność możesz zakładać budżet w granicach 300-400 zł. Pierwotnie swój budżet będziesz mógł rozpatrzeć z szerszej perspektywy po miesiącu działania kampanii. Przy niskim wskaźniku wyświetleń, klilkalności reklam, czy sprzedaży niestety będziesz musiał zwiększyć wydatki na reklamę. Pamiętaj też, żeby tworzyć wydarzenia na FB w celu budowania świadomości marki u konsumentów i w kreatywny sposób tworzyć działania marketingiwe.

Od jakiej reklamy zacząć, aby zmniejszyć początkowe koszty?

Jeśli dopiero planujesz rozpocząć reklamę swojego sklepu internetowego, to nie musisz od razu zaczynać od celów sprzedażowych, zwłaszcza jak jesteś dopiero początkującym sprzedawcą. Zrealizowanie sprzedaży za pomocą reklam wcale nie jest takie łatwe, a puszczenie reklamy na Facebooku nie jest wyznacznikiem tego, że sprzedaż ruszy na 100%. Kwestia ostrożności jest jak najbardziej wskazana przy pierwszych reklamach, ponieważ nauka choćby miesięczna daje perspektywę na to, co będzie robiło się dalej.

Jeżeli Twój sklep internetowy działa od niedawna i nie masz zbyt dużego ruchu organicznego, postaw na reklamy typu: rozpoznawalność, ruch, aktywność. Z głównym nastawieniem na ruch, który da Ci jednocześnie możliwość sprzedaży. Przy kampanii reklamowej na ruch do sklepu internetowego z pewnością zapłacisz o wiele mniej, niż w przypadku kampanii na konwersję. Odpowiednio przygotowany i atrakcyjny sklep internetowy w przekierowaniu z reklamy może zatrzymać potencjalnego klienta i skłonić go do zakupów. Właśnie, dlatego cel reklamowy na ruch może być tak skuteczny! Nie zapominaj również, że równolegle możesz puszczać na Facebooku inne kampanie reklamowe, które będą tworzyły uproszczony lejek sprzedażowy

Skuteczność reklamy na Facebooku

Nie da się ukryć, że to reklamy w mediach społecznościowych wiodą teraz prym, głównie dzięki temu, że są bardzo skuteczne. Dlaczego reklama na Facebooku jest nawet częściej wybierana przez samych przedsiębiorców? Głównie ze względu na to, że ilość użytkowników social mediów jest naprawdę imponująca i tym samym aktywnych kupujących. Trzeba mieć jednak na uwadze, że coraz więcej internautów skutecznie chroni się przed wyświetlaniem reklam np. w wyszukiwarkach włączając Adblocka.

Choć na Facebooku również zaczynają wchodzić ograniczenia w zakresie reklam np. przy systemie iOS 14.5 lub nowszym. Jednak w porównaniu z innymi mediami Facebook, dalej jest jedną dużą tablicą reklamową. Trudność, jaką możesz przez to napotkać, to bardzo duża konkurencja i zbyt duży natłok treści reklamowych. Przez to możesz mieć problem z wybiciem się, ale najważniejszym jest się wyróżniać i taka właśnie musi być Twoja kreacja graficzna. Ciekawa, przyciągająca wzrok i inna na tle innych. 

1.8/5 - (10 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.