Poradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Wizualizacja 3D produktów – zachęć klienta do zakupu!

Wizualizacja 3D produktów – zachęć klienta do zakupu!

Przez ciągle rozwijający się rynek e-commerce sklepy internetowe podejmują nieustanną walkę o uwagę klientów. Ulepszenia, jakie proponują nam giganty internetowe, mogą być skutecznym narzędziem do takiej właśnie walki.

Nie mamy tu na myśli jedynie kampanii marketingowych. Reklamy sprawiają, że użytkownik zostanie zachęcony do wejścia na naszą stronę, ale dopiero to, co się na niej znajduje, przekona go do zakupu. Wizualizacja 3D produktów z naszej oferty może być właśnie takim rozwiązaniem.

Wizualizacje 3D produktów w sklepie internetowym

W głowie każdego przedsiębiorcy w końcu pojawia się pytanie – jak sprawić, by moja oferta wyróżniła się na tle innych? Jak wyjść naprzeciw potrzebom klienta i przyciągnąć jego uwagę? Atrakcyjna prezentacja produktów, które użytkownik i tak planuje kupić, jest niezawodnym sposobem na zdobycie klienta. Wizualizacja 3D umożliwia prezentację produktów w fotorealistyczny sposób. Oznacza to, że klient będzie mógł obejrzeć produkt z każdej strony, a przez to chętniej zdecyduje się na zakup. Profesjonalnie zaprezentowany produkt to gwarancja profesjonalizmu samego sprzedawcy – a przecież klienci pragną kupować tylko od najlepszych.

Ulepsz swój sklep internetowy z prezentacją produktów w wersji 3D!

Gdy użytkownik przeczesuje internet w poszukiwaniu produktu, szuka takiej oferty, która jak najdokładniej przedstawi mu szczegóły planowanego zakupu. Nikt nie chce kupować kota w worku, dlatego zwłaszcza przy zakupach online zwracamy uwagę na opisy i grafikę. Im więcej przedstawiają zdjęcia, tym lepiej. Oglądając grafiki przedstawiające produkt pod każdym kątem, możemy poczuć, jakbyśmy oglądali go na żywo. Wizualizacje 3D pozwolą na jeszcze dokładniejszą analizę i stworzą iluzję zakupów realnych.

Wizualizacja 3D umożliwia spojrzenie na produkt z nowej perspektywy. Jej możliwości są jednak znacznie bardziej rozbudowane. Szczegółowa prezentacja zapewni przedstawienie funkcji produktu np. nowoczesnych trybów w samochodzie w zrozumiały dla każdego sposób. Jedno zdjęcie może wyjaśnić więcej niż tysiąc słów, dlatego wizualna demonstracja 3D sprawdzi się znacznie lepiej niż nawet najbardziej profesjonalny opis.

Twoi potencjalni klienci chcą zobaczyć, jak produkt wygląda na żywo, jakie ma rozmiary i czy na pewno będzie dla nich odpowiedni. Pomóż im się przekonać! Wizualizacja 3D Twoich produktów nie powinna skupiać się wyłącznie na samym przedmiocie. Zaprojektuj otoczenie, w którym mógłby przebywać. Na przykład, gdy zależy Ci na sprzedaży ekskluzywnych kosmetyków, zadbaj o to, by ich otoczenie również należało do luksusowych. Takie obrazy na pewno zadziałają zachęcająco. Pamiętajmy, że zwykle kupujemy oczami. Często działamy jak sroki – to, co błyszczące i ładne dużo częściej ląduje w naszych koszykach.

W jakiej branży sprawdzą się prezentacje produktów 3D?

Wizualizacje 3D otworzyły szereg nowych możliwości zwłaszcza dla branż proponujących produkty na zamówienie, sprzedawców samochodów czy firm zajmujących się nieruchomościami. Taka forma prezentacji sprawdzi się również, kiedy chcemy zareklamować produkt, który jeszcze nie został wyprodukowany. Wizualizacja umożliwi nam uruchomienie skutecznej przedsprzedaży.

Praktyczne zastosowania to nie wszystko, co wizualizacje 3D mają do zaoferowania. Z prezentacji 3D może korzystać każda branża – do takiej formy reklamy nadadzą się wszystkie fizyczne produkty. Możemy przedstawić luksusowe torebki, ubrania i buty, samochody, zabawki dla dzieci, nowoczesne smartfony i ich funkcje. Używanie wizualizacji pozwoli nam zachęcić klientów do zakupu.

Wady i zalety wizualizacji 3D produktów

Użytkownicy, którzy nie korzystają z internetu od wczoraj, wiedzą, że zdjęcia z łatwością mogą przekłamywać rzeczywistość – wystarczy odpowiedni kąt. Dlatego coraz ciężej zdobyć ich zaufanie. Należy założyć, że każdy potencjalny klient, zanim zrobi zakupy, sprawdza opinie o sklepie i szczegółowo analizuje przedstawioną ofertę. My, jako przedsiębiorcy, powinniśmy więc skupić się na tym, by w przystępny sposób udostępnić informacje o produkcie, który chcemy sprzedać. Wizualizacja 3D z pewnością nam w tym pomoże – w wyjątkowo estetyczny i przyciągający wzrok sposób zaprezentuje interesujący użytkownika produkt, dodatkowo zapewniając mu całościowy ogląd produktu. Im więcej klient dowie się z naszej oferty o produkcie, tym bardziej skłonny jest zrobić u nas zakupy. Największą zaletą stosowania wizualizacji 3D jest więc zwiększenie sprzedaży w naszym sklepie internetowym.

Oczywiście, jeśli nasza firma dopiero się rozwija i nie posiada dużych budżetów, nie jesteśmy w stanie przygotować prezentacji 3D dla każdego produktu. Technika ta skupia się wokół szczegółowego opracowania obrazu w wersji komputerowej i jest wykonywana przez profesjonalnych grafików, dlatego koszt takiej usługi może przekroczyć nasze możliwości. Warto więc starannie zaplanować, które produkty są najbardziej popularne lub reprezentują markę w szczególny sposób – i na nich właśnie skupić nasze działania reklamowe. Pamiętajmy także, że wizualizacje zachęcają klienta do zakupu dużo skuteczniej niż zdjęcia. Jest to inwestycja, która (jeśli zadbamy o całą resztę aspektów prowadzenia sklepu internetowego) szybko nam się zwróci. Jeśli więc planujemy przeznaczyć pieniądze na stworzenie wizualizacji, zadbajmy o to, by była jak najbardziej profesjonalna.

3.7/5 - (6 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.