Reklama sklepu internetowego

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku?

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku?

Wydarzenia na Facebooku często są wykorzystywane przez marki i firmy, które chcą silnie i trwale połączyć się z trendami. Dlaczego wydarzenia są często wykorzystywane w promocji?

Wykorzystując ważne wydarzenia, firma może łączyć się ze swoimi usługami i produktami, aby podbić ich popularność. Pamiętaj, że posty na tablicy pod wydarzeniem generują o wiele większe przeciętne zaangażowanie odbiorców, niż posty na fanpage. Nacechowane emocjami posty w wyczekiwaniu na jakieś wydarzenie generują sprzedaż produktów lub usług. Im większe zainteresowanie, tym większa szansa, że użytkownicy będą zapraszać swoich znajomych. Jeżeli sam nigdy nie tworzyłeś wydarzeń na Facebooku, to warto przyjrzeć się temu tematowi z bliska, głównie ze względu na to, że możesz podbić rozpoznawalność marki. 

Instrukcja krok po kroku jak utworzyć wydarzenie

Na Facebooku istnieją dwie możliwości tworzenia wydarzeń, są to wydarzenia Online oraz Offline. Jakie są między nimi różnice? Wydarzenia online polega na tworzeniu ich w czasie rzeczywistym i jak sama nazwa mówi online np. transmisje Live. Dzielą się one dodatkowo na dwa typy: Informacje ogólne i Zajęcia. Z kolei wydarzenia Offline polegają na ich późniejszym wykorzystaniu w przyszłości w konkretnej, fizycznej lokalizacji.  Jeśli jesteś zalogowany na swoim profilu na Facebooku, to czas na to, aby utworzyć wydarzenie! Wykonuj kroki według naszej instrukcji: 

  • Zaloguj się do swojego konta na Facebooku (firmowego bądź prywatnego), a następnie w pasku aktualności (po lewej górnej stronie) znajdź i kliknij “Wydarzenia”
  • W zależności od swoich potrzeb wybierz wydarzenie Online lub wydarzenie Offline. 
  • Wybierając, którąkolwiek z opcji przechodzisz do strony wydarzenia, która wygląda tak samo w każdej kategorii. 
  • W dowolnej kolejności możesz zacząć wypełniać puste pola: Nazwa wydarzenia, data rozpoczęcia, godzina rozpoczęcia oraz jego prywatność. 
  • Jeśli wypełnianie pustych pól masz za sobą, następnie należy kliknąć niebieski przycisk ‘Dalej’. 
  • W kolejnym oknie wyświetli Ci się puste pole z Lokalizacją wydarzenia (wydarzenia Offline), a następnie należy kliknąć niebieski przycisk ‘Dalej’. Z kolei przy wydarzeniach Online nie wybierasz Lokalizacji, a typ wydarzenia: Pokoje Messenger, Facebook Live, Link Zewnętrzny lub Inne. 
  • Następnie po wypełnieniu lokalizacji lub typu wydarzenia klikając ‘Dalej’ wyświetli Ci się okno z polem ‘Opis’. Nasza sugestia do tego pola jest taka, aby dobrze przemyśleć treść, którą tam się zamieści. Staraj się zachęcić swoich klientów i odbiorców do udziału w tym wydarzeniu. Po wpisaniu treści do pola ‘Opis’ kliknij niebieski przycisk ‘Dalej’.
  • Ostatnie co musisz zrobić przed ukończeniem wydarzenia, jest dodanie zdjęcia w tle oraz ewentualnie ustawić współorganizatorów wydarzenia w przycisku ‘Ustawienia wydarzenia’. Następnie kliknij niebieski przycisk ‘Utwórz wydarzenie’

Dodatkowo:

  • Pamiętaj o tym, żeby po utworzeniu wydarzenia musisz zaprosić gości poprzez przycisk ‘Zaproś”, po prawej górnej stronie. 
  • Wydarzenie możesz dodatkowo udostępnić na grupach, w których jesteś dodany. 
  • Aby podtrzymać możliwie jak najdłuższe zainteresowanie, gości staraj się rozpocząć dyskusję przez rozpoczęciem wydarzenia. 
Integracja Sellingo z Facebookiem

Integracja Sellingo z Facebookiem

Mając sklep internetowy na Sellingo.pl zyskujesz łatwą integrację z Facebook Marketplace, który pozwoli Ci na szybki i łatwy eksport produktów ze sklepu internetowego. Robiąc integrację zyskujesz multum korzyści, a największą z nich jest kolejny kanał sprzedaży, gdzie możesz zaprezentować produkty swojej marki. Mając zintegrowany sklep Facebooku, możesz również tworzyć wydarzenie np. przy dodawaniu posta z widocznym produktem. Wykorzystaj więc w przyszłości integrację Facebooka z Sellingo.pl, aby wypromować poprzez wydarzenia swoje produkty!

4.3/5 - (12 votes)

2 comments

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.