Gotowe rozwiązaniaSkuteczna sprzedaż online

5 najczęstszych błędów w wyglądzie sklepu internetowego

5 najczęstszych błędów w wyglądzie sklepu internetowego

Masz własny sklep internetowy i jesteś nim zachwycony, ale jest jeden problem – nie masz klientów. Aby stworzyć dobrze wyglądający sklep internetowy należy zadbać zarówno o rozmieszczenie elementów na stronie jak i grafikę, czcionki, kolory… a przede wszystkim potrzeby Twoich klientów.

W tym artykule znajdziesz 5 najczęstszych błędów w wyglądzie sklepu internetowego. W tekście zamieściliśmy też podpowiedzi co możesz zrobić w panelu administracyjnym Sellingo.pl, aby zapobiegać takim błędom.

Złe rozmieszczenie elementów na stronie

Bardzo częstym błędem popełnianym przez właścicieli sklepów internetowych jest nieintuicyjne rozmieszczenie elementów na stronie. Dobrym pomysłem jest więc dostosowanie sklepu internetowego do potrzeb użytkownika, tj. zmodernizowanie i uproszczenie nawigacji na stronie. Tego rodzaju zmiany korzystnie wpłyną na liczbę konwersji w Twoim sklepie.

Dzięki zastosowaniu metodyki UX stworzyliśmy w panelu administracyjnym Sellingo.pl szablony, z których możesz korzystać w ramach abonamentu! Możesz je dostosować wedle własnych potrzeb, by jak najlepiej prezentowały sprzedawane przez Ciebie produkty. 

Przetestuj naszą skórkę Harmony TUTAJ!

Szablony graficzne możesz dostosować wedle własnych potrzeb, by jak najlepiej prezentowały sprzedawane przez Ciebie produkty.

Nasz intuicyjny panel administracyjny skutecznie pomoże Ci wybrać układ menu, bannerów oraz produktów. Zaprojektuj stronę internetową Twojego sklepu zgodnie z trendami e-commerce i Twoimi założeniami dotyczącymi prezentacji oferowanych przez Ciebie produktów. W karcie Administracja ⇨ Wygląd sklepu masz możliwość rozmieszczenia poszczególnych elementów strony zgodnie z Twoją wizją. Nie zapominaj jednak, że Twój sklep internetowy ma podobać się przede wszystkim Twoim klientom – ma zachęcać ich do pozostania na stronie i dokonania zakupu.

W Sellingo masz możliwość rozmieszczenia poszczególnych elementów strony zgodnie z Twoją wizją

Przy projektowaniu strony weź również pod uwagę jej mobilną wersję. Użytkownicy bardzo często korzystają ze smartfonów lub tabletów, by przeglądać strony internetowe oraz składać za ich pośrednictwem zamówienia. Na szczęście – z Sellingo nie musisz się obawiać. Wersja mobilna strony jest tworzona równolegle z podstawową wersją! Responsywna strona sklepu internetowego Sellingo umożliwi Twoim klientom szybkie i komfortowe zakupy online.

Czytaj też: Indexing Api – Automatyczne Indeksowanie Stron

Niespójna kolorystyka

Klient kupuje oczami. Gdy klientowi będzie przeszkadzać nawet drobny element na stronie w odbiorze wizualnym – zwróci na niego swoją uwagę, a co za tym idzie wzrośnie ryzyko, że zamknie zakładkę i przejdzie do konkurencji. Bardzo często dzieje się tak, gdy np. kolorystyka sklepu internetowego jest zbyt jaskrawa lub intensywna.

Gdy w ofercie sklepu internetowego produkty (np. zabawki) są kolorowe, zdecyduj się na stonowaną kolorystykę layoutu. Zrób jak najwięcej, by Twój sklep internetowy swoim designem nie rozpraszał uwagi kupującego od oglądanych produktów oraz by samo poruszanie się po Twoim sklepie internetowym wywoływało u klienta pozytywne wrażenia.

Mamy dla Ciebie rozwiązanie w Sellingo.pl! W panelu administracyjnym możesz konfigurować wybraną skórkę pod względem wcześniej wybranych kolorów przewodnich np. za pomocą color pickera z logo Twojego sklepu. Wystarczy w karcie Administracja ⇨ Wygląd sklepu edytować zainstalowaną skórkę pod względem kolorystyki. Masz możliwość edycji kolorów wpisując numery RGB i wybierając idealnie pasujący kolor.

W Sellingo masz możliwość edycji kolorów wpisując numery RGB i wybierając idealnie pasujący kolor.

Słabej jakości grafiki lub zdjęcia

W dobie nowych technologii i nowoczesnych monitorów warto pomyśleć nad grafikami oraz zdjęciami najwyższej jakości. Dbając o odpowiednie rozmiary tych elementów unikniesz spowolnienia ładowania strony, ale też rozmazania obrazów. W panelu administracyjnym masz możliwość dostosowania banerów graficznych do własnych potrzeb zarówno pod względem rozmieszczenia ich na stronie, jak i ich linkowania.

W Sellingo masz możliwość dostosowania banerów graficznych do własnych potrzeb

W Sellingo możesz wybrać z listy bannery, jakie pojawią się w wybranym przez Ciebie miejscu na stronie. W każdej chwili możesz sprawdzić jaki wymiar ma mieć wgrana grafika, by prezentowała się ona najlepiej na stronie internetowej Twojego sklepu. Poza tym bannery reklamowe możesz podlinkować w karcie Reklama ⇨ Bannery, by użytkownik po kliknięciu grafiki przeniósł się na kartę np. reklamowanego na bannerze produktu.

W Sellingo możesz podlinkować benery.

Przeczytaj również: Sellingo.Pl – Poznaj Potęgę Performance Marketingu

Nadmierna liczba wyskakujących okienek

W sklepie internetowym zbędne jest nadmierne bombardowanie okienkami informacyjnymi lub reklamami. Jak wiemy ludzkie oko jest zdolne tylko do częściowej percepcji treści, a klient powinien skupić się przede wszystkim na oferowanych na stronie produktach. Podczas gdy po włączeniu strony internetowej użytkownikowi wyświetlają się różnorodne nachalne teksty lub reklamy – szybko zamyka on tę stronę.

Zapraszamy do kontaktu z naszymi przedstawicielami, aby w trakcie rozmowy ustalić w którym momencie korzystania ze strony internetowej przez użytkownika zachęcające do pozostania na stronie lub reklamujące ofertę okienko ma się pojawić. Ustalimy wtedy również kosztorys wykonania takiej usługi. Dzięki współpracy z Sellingo.pl dostosujesz sklep internetowy, by w sposób przyjazny zachęcał klientów do dokonania zakupu.

Zachęcamy do kontaktu!

Kontakt Sellingo.pl - Twoje oprogramowanie dla sklepu internetowego.

Nieczytelny tekst

Częstym błędem spotykanym w sklepach internetowych jest źle wyeksponowana treść, niekiedy napisana za małą lub nieczytelną czcionką. Jest to powód pomijania przez użytkownika nieczytelnego lub zbyt długiego opisu lub błędne zrozumienie tekstu.

Źle wyeksponowana treść, niekiedy napisana za małą lub nieczytelną czcionką - zmień to z Sellingo.pl.

Karygodnym błędem stało się kopiowanie przez właścicieli sklepów internetowych treści na stronie. Bierz pod uwagę, że algorytm Google przekopiowaną treść traktuje jako duplikat, co wyklucza jej wysokie pozycjonowanie. Warto więc tworzyć własne treści lub zlecić teksty profesjonalistom – nawet jeśli chodzi o opisy produktowe.

Wybierz maksymalnie trzy czcionki, które będziesz wykorzystywać na stronie swojego sklepu. Czcionkę główną, widoczną m.in. w menu oraz nagłówkach, dostosujesz w karcie Administracja ⇨ Wygląd sklepu. Pamiętaj, by wybrać czytelną czcionkę z polskimi znakami.

 Czcionkę główną, widoczną m.in. w menu oraz nagłówkach, dostosujesz w Sellingo.

W naszym oprogramowaniu artykuły możesz tworzyć w panelu administracyjnym za pomocą edytora blokowego, przystosowanego do tworzenia treści w karcie Treści ⇨ Aktualności. Dzięki wykorzystaniu panelu administracyjnego Sellingo możesz bez problemu dodawać teksty i jednym kliknięciem umieszczać je na stronie Twojego sklepu internetowego.

W Sellingo możesz bez problemu dodawać teksty i jednym kliknięciem umieszczać je na stronie Twojego sklepu internetowego.

Zapewne w Twoim sklepie internetowym chcesz umieścić dużo treści. Pamiętaj, by stosować nagłówki i oddzielać tekst akapitami. W ten sposób zachęcisz użytkowników do zapoznania się z treścią tekstu oraz zadbasz o spójny wygląd strony internetowej sklepu.

Podsumowanie

  1. Zadbaj o prawidłowe rozmieszczenie elementów w Twoim sklepie internetowym.
  2. Dopracuj kolorystykę sklepu internetowego, która będzie nawiązaniem do kolorów Twojej marki (logo).
  3. Umieszczaj na stronie sklepu dobrze dobrane grafiki lub zdjęcia produktowe.
  4. Zmniejsz liczbę wyskakujących okienek informacyjnych bądź reklam na stronie Twojego sklepu.
  5. Zwiększ czytelność tekstów w Twoim sklepie internetowym i pod żadnym pozorem nie kopiuj treści.

3.9/5 - (7 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.