Jak reklamować sklep internetowy?

Każdy, kto założy swój własny sklep internetowy, a nawet każdy, kto go już posiada, zadaje sobie przynajmniej jedno z powyższych pytań. A najważniejsze z nich to jak skutecznie reklamować sklep internetowy?

  • Jak zdobyć klientów sklepu internetowego?
  • Jak zacząć sprzedawać przez internet?
  • Jak zwiększyć liczbę zamówień?
  • Jak promować sklep internetowy?

Jak zwiększyć liczbę zamówień w sklepie Sellingo?

Czasem pytamy naszych klientów, którzy założyli nowy sklep internetowy – jak idzie sprzedaż? Wtedy często otrzymujemy informację, że sprzedaży nie ma wcale lub jest po prostu bardzo mała. Zawsze w takiej sytuacji zadajemy naszym klientom poniższe pytania, a teraz chcielibyśmy, abyś Ty sam/a na nie odpowiedziała.

„Co zrobiłeś/aś, aby w Twoim sklepie internetowym były zamówienia?”

Bardzo często odpowiedzią na to pytanie jest zwykłe „nic” lub ewentualnie mowa jest o pozycjonowaniu, o którym tak naprawdę nie wiemy za dużo -czy jest właściwie prowadzone i kiedy przyniesie jakieś efekty.

W tym artykule chcemy przekazać Ci porady i sposoby, dzięki którym w końcu coś zacznie się dziać na Twojej stronie interntowej. Skupimy się przede wszystkim na rzeczach sprawdzonych na naszym własnych doświadczeniach. Wiele z proponowanych metod możesz zrobić sam we własnym zakresie, zupełnie za darmo, a im wcześniej zaczniesz, tym krócej czekać będziesz na efekty.

Naszym klientom, dla których wykonujemy taką usługę jak zaprojektowanie (w ramach usługi opisanej dokładnie TUTAJ) sklepu internetowego, proponujemy wcześniejszy dostęp do panelu sklepu, po to, aby w trakcie naszej pracy nad wyglądem sklepu można już było wykorzystać ten czas w sposób produktywny.

Na początek mamy dla Ciebie kilka dobrych rad!

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie Sellingo?

1. Uzbrój się w cierpliwość i bądź konsekwentny w działaniu

„Nie rezygnuj z obranej ścieżki, nie zniechęcaj się, na efekty trzeba poczekać”

Pierwsza i najważniejsza rada: przygotuj plan działania oraz wybierz na początku maksymalnie trzy formy pozyskiwania nowych klientów w internecie. Obierz swój cel i trzymaj się go konsekwentnie! Wiele działań, z założenia wymaga czasu, aby się zmonetyzować jak np. content marketing czy marketing szeptany. Niektóre dają efekty szybciej, inne wolniej, ale wszystkie uzależnione są od budżetów, a niektóre najskuteczniej będą działać prowadzone jednocześnie np. pisanie bloga, content marketing i pozycjonowanie.

Z obranej strategii nie rezygnuj od razu po dwóch lub trzech miesiącach, ponieważ dalej nie widzisz zamówień. Należy pamiętać, że większość pracy, którą wykonamy w internecie, nie zniknie, a rozpoczynając sprzedaż online, konkurujemy z dziesiątkami, a czasami nawet setkami sklepów w tej samej branży.

“Pamiętajmy, że wszystko, co zrobimy dla sklepu, każda wydana złotówka będzie bardziej lub mniej efektywna, ale wszystko to zostanie gdzieś na stronie. Ktoś w końcu zobaczy dzięki temu Twój sklep, Twoje logo, może zapamięta adres sklepu i jest szansa, że jeszcze wróci lub przekaże te informacje komuś innemu.”

Sellingo - zwiększ i zautomatyzuj sprzedaż!

2. Miej pewność, że masz dobry sklep online

Pamiętajmy, że większość działań tu opisanych ma przede wszystkim wygenerować ruch na stronie, a to, co możemy w nich poprawiać to jakość np. jeżeli specjalizujemy się w robieniu mebli kuchennych na zamówienie, to nie ma sensu, żebyśmy reklamowali się np. na słowa kluczowe tak ogólne, jak np. słowo „meble”. A więc to, czy klient kupi, czy nie, kiedy już do nas trafi, zależy tylko od Ciebie. Dokładniej od tego, jaki masz sklep internetowy i jak ten sklep został wykonany pod kątem użyteczności i wzbudzenia zaufania u potencjalnych klientów.

Cechy dobrego sklepu internetowego

  • Wzbudza zaufanie wyglądem, który jest dostosowany do branży, a jego logotyp jest spójny z kolorystyką i kreacją całego sklepu.
  • Jest responsywny tzn. dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych i umożliwia w prosty sposób zakupy np. przez telefon.
  • Posiada dobrze opisane produkty z dobrymi zdjęciami i ciekawymi opisami.
  • Jest użyteczny i funkcjonalny. Klient szybko znajdzie w nim to, czego szuka i równie szybko, bez problemów dokona zakupów.
  • Posiada certyfikat SSL.
  • Ma jasno zdefiniowany regulamin sklepu oraz strony informacyjne takie jak Zwroty, Reklamacje, Dostawa itd.
Layout Sellingo.pl

Indywidualny projekt graficzny oraz pomoc specjalistów to najlepsze rozwiązanie, które wiąże się również z ponoszonymi kosztami. Jednak wcale nie trzeba od razu wydawać góry pieniędzy, aby posiadać dobry sklep internetowy. Nasze darmowe skórki graficzne w połączeniu z konfiguratorem wyglądu oraz usługą Grafido pozwolą na przygotowaniu sklepu, który będzie wyglądał dobrze oraz będzie wzbudzał zaufanie klientów. Dodatkowo jest możliwość instalacji certyfikatu SSL oraz utworzenia dodatkowych podstron informacyjnych.

3. Sprawdzaj swoją konkurencyjność

Nie jesteśmy zwolennikami obniżania cen do minimum, ale w artykule, który traktuje o zwiększaniu sprzedaży na Allegro, uwzględniona została ona na końcu. Dlaczego w takim razie w przypadku sklepu jest to jedna z najważniejszych kwestii

Przede wszystkim, ten punkt omówimy nie w kontekście najniższej ceny, a jej konkurencyjności. Niestety bardzo wielu sprzedawców, a szczególnie Ci, którzy rozpoczynali sprzedaż na Allegro, zupełnie nie myśli o tym, aby sprawdzać ceny, jakie widnieją w innych sklepach internetowych. Sprzedawcy bardzo często ceny tego samego produktu, wystawionego na Allegro, potrafią mieć znacznie niższe niż w sklepie internetowym. Ich najczęstsze tłumaczenie takiej taktyki jest to, że przecież klient w sklepie nie porównuje cen… oczywiście tak nie jest, klienci od zawsze sprawdzają ceny, porównując je ze sobą w różnych sklepach internetowych, a także na Allegro.

Jeżeli opłaca Ci się sprzedawać na Allegro, to w swoim sklepie możesz sprzedawać dokładnie w tej samej cenie, odejmując nawet koszt prowizji Allegro od ceny produktu. Jeżeli natomiast na Allegro odnosisz sukces, to wystarczy żebyś sprzedawał/a we własnym sklepie z podłączeniem porównywarki cen i niemal na pewno, w krótkim czasie pojawią się pierwsze zamówienia.

Gdzie najprościej sprawdzisz cenę?

U Twojej konkurencji

W tym przypadku mowa o sklepach internetowych, które klient w najbardziej prawdopodobny sposób będzie porównywał z Twoim, np. sklep jest pozycjonowany i jest na trzecim miejscu wyników wyszukiwania w Google pod wybraną frazą. Sprawdzamy ceny w sklepach, w reklamach Google Ads oraz w wynikach organicznych przynajmniej na dwóch pierwszych stronach wyników wyszukiwarki Google.

Sprawdzaj statystyki Sellingo i zintegruj się z Ceneo

W porównywarkach cen

Najszybsza metoda do zweryfikowania. Polecam przejrzeć kilka największych porównywarek, takich jak:

Allegro

To platforma sprzedażowa, oraz często wykorzystywania przez użytkowników porównywarka cenowa, aby sprawdzić cenę produktu, zanim użytkownik zdecyduje się go kupić w sklepie stacjonarnym. Jeśli sprzedajesz na Allegro, powinieneś monitorować ceny raz na jakiś czas, po to, aby móc reagować na zmiany i również po to, aby wiedzieć skąd pojawił się np. nagły wzrost lub spadek naszej sprzedaży.

Jeżeli sprzedajesz na jakimkolwiek marketplace, zachęcamy Cię, by cena produktu w ofercie była niższa w Twoim sklepie internetowym. W końcu na cenę w Allegro wpływa również prowizja oraz koszt wystawiania oferty. Dzięki takim praktykom Twoi klienci coraz chętniej szukać będą produktów w Twoim sklepie internetowym zamiast np. na Allegro. Aby szybko zmieniać ceny w sklepie, polecamy funkcję dostępną w Sellingo „szybkie zmiany” lub wprowadzenie zmian przez akcje masowe dostępne dla asortymentu.

Pamiętaj również o tym, że na sumę kwoty sprzedaży wchodzi również koszt wysyłki, a ten powinien być możliwie jak najniższy. Tylko naszym klientom oferujemy najniższą cenę za wysyłki kurierskie DHL, InPost oraz Paczkomaty.

Zadbaj o Digital Marketing z Sellingo

4. Weryfikuj skuteczność reklamy podczas promowania

Najlepsza reklama to taka, która przynosi najniższy koszt konwersji sprzedaży, czyli taka, która kosztuje najmniej za doprowadzenie klienta do finalizacji zakupu. Ale skąd mamy wiedzieć ile kosztowała nas konwersja sprzedaży? Tu przychodzi nam z pomocą Google Analytics oraz różnego rodzaju kody śledzące, które można zainstalować w sklepie, który promujemy. W momencie, gdy ktoś kliknie reklamę Twojego sklepu internetowego, Analytics zapisuje zdarzenie, a następnie poprzez specjalny kod np. wywoływany w ostatnim kroku koszyka rejestruje sprzedaż, licząc ją, jako konwersję. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie określić, dokładnie ile zarobiliśmy, wydając określoną kwotę pieniędzy na reklamę np. bardzo dokładnie możemy sprawdzić kampanie Google Ads.

Nie wszystkie działania można zweryfikować w 100% jak np. pozycjonowanie, content marketing lub prowadzenie bloga itp. W tych elementach prowadzonego przez Ciebie marketingu wymagane jest ręczne śledzenie sprzedaży i porównywanie jej z zapisywanymi konwersjami podczas promowania sklepu internetowego. W Analytics sprawdzić będziemy mogli, skąd pochodzi ruch na stronie internetowej. Jeżeli pochodzić będzie on z Twoich artykułów to znak, że warto było je publikować.

Listę wskazanych metod promowania sklepu online staraliśmy się ułożyć wg. ich skuteczności – od najskuteczniejszych do tych, które nie przynoszą pożądanego rezultatu. Oczywiście może być to zupełnie różne w zależności od charakterystyki branży. Dlatego tak ważne jest to, żebyśmy weryfikowali to co robimy i nie uruchamiali od razu za dużej liczby nowych metod reklamy w celu pozyskiwania klientów. Proponowane przez nas działanie pozwoli wyłapać najskuteczniejsze metody, co z kolei wskaże nam drogę do kolejnych inwestycji.

Kiedy reklama się opłaca?

Każda reklama w internecie, do której nie dopłacasz, a więc przynajmniej wychodzisz na czysto, jest opłacalna. Darmowa reklama w internecie to rzadkość, ale z pewnością jest ona pożądana przez wszystkich przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Pamiętaj, że oprócz samej sprzedaży we własnym sklepie otrzymujesz za każdym razem również szansę, że Twój klient powróci na Twój sklep internetowy, a informację o tym może jeszcze przekaże swoim znajomym.

Istnieją również branże, w których klienci bardzo często powracają do jednego sklepu internetowego np. sprzedaż suplementów lub supermarket internetowy. W takich przypadkach nawet jeżeli koszt konwersji jest wyższy niż zysk, to i tak może się opłacać dalej inwestować w reklamę. Ponieważ wtedy wiemy, że jeden i ten sam klient dokona u nas zakupu więcej niż raz. Każdą konwersję możemy wtedy liczyć jako 1,5 lub 2.

5. Rób wszystko, aby Twoi klienci wrócili, bo polubią Twój sklep

Najbardziej skuteczną reklamą Twojego sklepu są Twoi powracający klienci.

Czym byłby sklep internetowy, gdyby nie powracający klienci? W tradycyjnych sklepach przykładamy do tego znacznie większą wagę. Natomiast w sklepach internetowych sprzedawcy bardzo często o tym zapominają. Zadbaj o miłą obsługę i uśmiech, z którym spotykamy się podczas tradycyjnych zakupów. Pamiętaj, że możesz je przenieść również na oferowane przez Ciebie usługi online. Zrobisz to oczywiście trochę w innej formie, ale przecież to, jak dużo osób powróci na Twoją stronę online, ma bardzo duży wpływ na to, jak dużo zarobisz.

Najważniejsze, o czym trzeba pamiętać, jest to, że za powracającego klienta nie płacimy.

Szerzej omówimy ten temat w osobnym artykule, ale to, co można zrobić bardzo szybko to:

  • Dobry kontakt z klientem, e-mail, telefon, chat.
  • Sprawna komunikacja posprzedażowa np. SMS z informacją, że jutro będzie kurier oraz powiadomienia o statusie zamówienia.
  • Dodawanie gratisów do zamówienia.
  • Udzielanie każdemu klientowi rabatu na następne zakupy.
  • Ciekawy i nienachalnie prowadzony newsletter.

Social media w Sellingo

Najskuteczniejsze metody aby promować sklep internetowy:

  1. Pozycjonowanie – spraw, aby Twoja strona znalazła się na samej górze wyników wyszukiwania w Google!
  2. CPC
    Kampania reklam tekstowych w modelu CPC – Google Ads
    Google Merchant Center i reklama Produktowa w Google Ads.
  3. E-mail marketing – skorzystaj z gotowych narzędzi i docieraj do klientów drogą korespondencji e-mail.
  4. Porównywarki cen i produktów.
  5. Pisanie Bloga – Pisz i reklamuj się na własnym blogu, przyciągając zainteresowanych konkretnym tematem.
  6. Allegro jako forma reklamy sklepu. Jak przenieść klientów z Allegro na sklep internetowy?
  7. Content Marketing – Twórz treści!

Kolejne metody opiszemy w artykułach, które cyklicznie pojawiać się będą na naszym blogu, lista zostanie uzupełniona także w tym artykule!

4.5/5 - (21 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.