Pisanie bloga – Jak założyć i pisać własny blog?

Pisanie bloga i regularne aktualizacje treści na stronie, to świetna reklama nie tylko dla Twojej oferty i strony internetowej, ale również i dla Ciebie, jako eksperta. Ponieważ to właśnie na blogu dzielić się możesz swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. Pisanie bloga jest częścią Content Marketingu, czyli reklamy opartej na treściach. Jak założyć własny blog i dzielić się z użytkownikami sklepu internetowego aktualnościami związanymi ze sprzedawaną przez Ciebie ofertą?

Blog jest to fantastyczna forma reklamy internetowej – za którą nie musisz dodatkowo płacić. Jej podstawową funkcję stanowi budowa zaufania klienta do Twojej marki, oraz wymierny wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Dzięki treściom Google może zaindeksować na Twojej stronie nowe treści oraz słowa kluczowe w nich występujące. Boty indeksujące bardzo lubią treści i to między innymi na ich podstawie potrafią określić jakość strony internetowej i jej przydatność dla internautów wpisujących zapytania w wyszukiwarce Google.

Jak założyć własny blog?

Swój własny blog założyć możesz, chociażby w serwisie blogger.com, ale większość użytkowników wybiera stworzenie bloga w otwartym oprogramowaniu WordPress, do tego niezbędna będzie podstawowa wiedza i umiejętności. W przypadku kiedy prowadzisz sklep w oprogramowaniu Sellingo.pl — wystarczy użyć do tego celu opcji Aktualności.

Blog w blogger.com

Żeby założyć blog w blogger.com wystarczy, że po przejściu na stronę https://www.blogger.com/ utworzysz swój blog po zalogowaniu kontem Google.

blog na blogger z Sellingo

Blog w WordPress

WordPress wymaga instalacji na własnym serwerze. Wiąże się to z kosztami oraz wymaga narzędzi i umiejętności niezbędnych do jego instalacji. Dodatkowo wymagana będzie instalacja skórki graficznej, odpowiednich wtyczek i wprowadzenie ewentualnych tłumaczeń. Instrukcję instalacji WordPress znajdziesz na stronie https://codex.wordpress.org/Installing_WordPress

jak założyć blog na wordpress Sellingo

Blog w sklepie Sellingo.pl

Blog w ramach Sellingo.pl wymaga jedynie założenia sklepu w oprogramowaniu Sellingo, co trwa zaledwie kilka chwil. W sklepie moduł ten nazywa się Aktualności, ale działa dokładnie tak jak inne blogi.

Jeżeli chcesz zmienić nazwę „Aktualności” na „Blog” albo dowolną inną nazwę np. „Pomoc” lub „Poradnik”, przejdź do ustawień języka Twojego sklepu i edytując język polski, wprowadź własną wartość, która zastąpi domyślną frazę.

Blog na Sellingo

O czym pisać i jakie treści publikować?

Na pewno często spotykasz się z powtarzającymi się pytaniami od swoich klientów. Staraj się, aby artykuły na blogu odpowiadały na pytania Twoich odbiorców oraz na hasła i zapytania, jakie wpisują w Google, szukając odpowiedzi. Zacznij od treści, które będą pomocne dla Twoich potencjalnych klientów. Pisz o tym, jakie rodzaje wysyłki oferujesz oraz jakie opcje płatności są dostępne w Twoim sklepie internetowym.

Dziel się wszelkimi nowościami. Jeżeli w sklepie pojawiła się nowa opcja wysyłki, napisz o tym na Twoim Blogu w Sellingo.pl. Jeżeli wprowadzasz promocję, napisz o tym. Dzielenie się najnowszymi informacjami jest bardzo dobrym pomysłem na treści. Jeżeli piszesz poradniki, warto zadbać o aktualizację tych wpisów.

Pozycjonowanie przez blogowanie

Blog oraz wszystkie inne treści publikowane na Twoich stronach odgrywają kluczową rolę w pozycjonowaniu, zdobywaniu pozycji w rankingu wyszukiwarki Google. Nie są więc wartościowe tylko dla Twoich odbiorców, ale również dla Ciebie. Google lubi blogi oraz regularnie aktualizowane strony, świadczy to bowiem o tym, że ktoś dba o stronę internetową.

Wyszukiwarki internetowe bardzo dobrze indeksują strony blogowe, ponieważ wpisy posiadają zwykle komplet informacji tj. odpowiednio oznaczone nagłówki, tagi, datę publikacji, słowa kluczowe, obrazki oraz linki.

Dobre praktyki pisania tekstów

  1. Nigdy nie kopiuj cudzych treści.
  2. Używaj słów kluczowych, ale ich nie nadużywaj.
  3. Stosuj nagłówki oznaczone H2, H3 itp.
  4. Myśl jak osoba szukająca odpowiedzi właśnie w tym tekście.
    Tekstu mają służyć odbiorcom, pomyśl więc, czego będą szukać Twoi potencjalni klienci. Im bardziej praktycznie porady, tym bardziej Cię oni docenią.

Stosuj linki, odnośniki do stron internetowych, o których piszesz.
Postaraj się linkować do kategorii sklepu internetowego lub nawet do stron konkretnych produktów.

Jak pisać ciekawe treści?

Unikaj typowo reklamowych tekstów zachwalających jakiś produkt, które nie są obiektywnymi recenzjami. Takie treści mogą przynieść zupełnie odwrotny efekt od zamierzonego. Klienci po prostu nie zaufają komuś, kto zachwala bezpodstawnie jakieś produkty, tylko po to, aby je sprzedać. Przekazuj klientom rzetelną wiedzę na temat sprzedawanej oferty, wskazuj jej zalety i na nich się skupiaj, ale nie ukrywaj opisywania również wad produktu. Korzystaj z obrazków i zdjęć. Dodatkowe materiały przykuwają oko odbiorcy i dzięki temu chętniej zapozna się on ze wpisem.

Produkt posiadające pozytywną opinię możesz wykorzystać swoich recenzjach. Opinie innych klientów są znacznie wiarygodniejsze niż jedynie opinia sprzedawcy. Postaraj się je wykorzystać.

Najciekawsze dla odbiorców są zdecydowanie poradniki oraz krótkie artykuły będące dla nich rozwiązaniem problemów lub odpowiedzią na pytania, które zadają w internecie. Warto więc publikować możliwości wykorzystania produktu lub poradnik mógłby odpowiadać na pytanie odbiorcy przedstawiając produkt jako rozwiązanie jego problemów.

Pamiętaj, że wszelkie treści, jakie publikujesz, powinny być napisane bez błędów ortograficznych i gramatycznych. Wtedy Twój blog stanie się dla Ciebie efektowną i efektywną wizytówką, którą Twoi potencjalni klienci z pewnością docenią.

4.1/5 - (10 votes)

1 comment

  1. A. Klinkier 14 listopada, 2019 at 13:25 Odpowiedz

    Jak pisać? Zasada mówi: „najpierw 3-4 razy daj a potem poproś”. Czyli dziel się swoją wiedzą zanim coś spróbujesz sprzedać. Nie trzeba się martwić, że odbiorcy wezmą za darmo naszą wiedzę i odejdą. Niektórzy zapewne tak ale oni tak czy inaczej nie zostaliby naszymi klientami. Praktyka pokazuje, że Ci wartościowi odbiorą nasze dzielenie się wiedzą jako dowód profesjonalizmu.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.