Skuteczna sprzedaż online

Jak reklamować się za pomocą Facebooka i Instagrama?

Jak reklamować się za pomocą Facebooka i Instagrama?

W branży e-commerce posiadanie mediów społecznościowych jest równoznaczne z dodatkowymi korzyściami. W czasach, gdy Facebook i Instagram służą jako główne źródła komunikacji między firmą, a klientem nie może ich zabraknąć również u Ciebie! Media społecznościowe to również ogromny potencjał marketingowy, więc warto go wykorzystać. Nie da się ukryć, że to właśnie Facebook wiedzie prym  W tym artykule damy Ci kilka praktycznych wskazówek, jak reklamować się za pomocą Facebooka i Instagrama. 

Po pierwsze wyprzedź swoją konkurencję

Nieszablonowe myślenie w wielu przypadkach może poskutkować wyprzedzeniem o krok swojej konkurencji. Światowe trendy mogą wydawać się ciężkie do przyswojenia i nadążenia, ale możliwości, jakie daje Ci Facebook i Instagram możesz wykorzystać właśnie w tym celu. Pierwsze kroki na Facebooku i Instagramie mogą wydawać się milowymi, ale jeżeli nie chcesz, aby szansa przeszła Ci koło nosa, to warto zainwestować na to czas i pieniądze.

Obecnie na rynku możesz wybierać między różnymi agencjami marketingowymi, które świadczą usługi w zakresie Facebooka oraz Instagrama. Jeżeli nie chcesz zajmować się tym samodzielnie, zawsze możesz przeznaczyć część swojego budżetu na firmę, która kompleksowo zajmie się Twoimi social mediami. Twój sukces nie jest jednak uzależniony od firm zewnętrznych, ponieważ Facebook oraz Instagram mogą być prowadzone przez Ciebie samodzielnie. Damy Ci kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci w samodzielny sposób na prowadzenie profili w mediach społecznościowych.

Na początek:

  • Utwórz konto firmowe na Facebooku i Instagramie.
  • Zadbaj o informacje widoczne na funpagu i profilu na Instagramie (uzupełnij dane firmy).
  • Utwórz pierwsze treści i zadbaj o ciekawe zdjęcia produktowe, grafiki itp.
  • Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, koniecznie utwórz Sklep na Facebooku, aby zyskać dodatkowy kanał sprzedaży!
  • Zadbaj o to, aby utworzyć sobie wszystkie niezbędne narzędzia do prowadzenia reklam na Facebooku tzn. Menedżer Reklam, Piksel Facebooka. O pomoc możesz poprosić specjalistę lub skorzystać z profesjonalnie napisanej Pomocy Facebooka. 
  • Połącz Facebooka z kontem na Instagramie. 

Najważniejsze są treści – co robić, aby przyciągnąć odbiorców?

Na początek warto stawiać na rozwiązania, które są pewniakami pod każdym względem! Dobrze rozbudowane treści, to fundament pozwalający Ci na sprzedaż, komunikację z klientem oraz na działania marketingowe. Jak powinny wyglądać treści na Facebooku? Przede wszystkim powinny być atrakcyjne dla klientów, czyli krótkie, zawierające wszystkie potrzebne informacje oraz takie, które będą przydatne pod kątem kupienia czegoś lub skorzystania z Twoich usług.

Zobacz również: Jak stworzyć grupę na Facebooku?

Działanie Facebooka jest niezwykle proste, ponieważ naturalnie odbiorców przyciągają grafiki oraz zdjęcia i je również możesz wykorzystywać do tego, aby móc „budować” treści. Jeżeli Twoim celem jest sprzedaż na Facebooku i posiadasz sklep internetowy, to niewątpliwie dobrze zrobione zdjęcia produktowe mogą być Twoją przewagą nad konkurencją! W ostatnich miesiącach można zauważyć trend, który może Ci się przysłużyć w reklamie jak i sprzedaży, jest to mianowicie dodawanie zdjęć z ręki.

Naturalne zdjęcia produktów są coraz chętniej zauważane przez klientów ze względu na to, że nie wyglądają na reklamę. Więc jak tę wiedzę wykorzystać w praktyce? Zacznij od tworzenia postów ze zdjęciami produktowymi z zachęcającym opisem np. „Założyłaś taką sukienkę na lato? Już jest dostępna w naszym sklepie!”. Następnie tego typu posty możesz wykorzystywać w reklamach, gdzie są bardzo chętnie klikane przez użytkowników Facebooka i Instagrama! 

Wykorzystuj wszystkie możliwości Facebooka i poszerzaj horyzonty!

Facebook to świetne narzędzie w sprzedaży, zwłaszcza gdy chcesz działać marketingowo w czasie rzeczywistym! Nie ma nic lepszego niż organizacja happy hours za pomocą Facebooka, czy Instagrama, ponieważ jest to wygodne i jednocześnie bardziej widoczne dla Twoich klientów niż za pomocą innych narzędzi. Promowanie sklepu internetowego i własnej firmy na Facebooku jest niezwykle proste i jest na to kilka sprawdzonych sposobów:

  • Wydarzenia na Facebooku – pozwalają Ci na spotkania wirtualne z Twoimi klientami i dzięki nim poruszysz kwestie, które ich interesują i tym samym zapewnisz im dodatkową atrakcję. 
  • Konkursy na Instagramie i Facebooku –  dzięki nim możesz nagradzać swoich klientów i tym samym zachęcać ich do kupowania właśnie w Twoim sklepie internetowym.
  • Rabaty na produkty na Instagramie i Facebooku – możliwość przeprowadzenia szybkiej akcji promocyjnej, to jedno z zalet mediów społecznościowych. 
  • Reklamy na Instagramie i Facebooku – najefektywniejszą formą marketingową będzie bez wątpienia reklama, którą możesz stworzyć w bardzo prosty sposób w mediach społecznościowych. 
  • Współpraca z bloggerami/influencerami – media społecznościowe, to także szansa na poszerzenie sprzedaży poprzez współpracę z osobami, które mają wpływ na Twoją grupę odbiorców. 
  • Budowanie więzi poprzez posty i relacje na Instagramie i Facebooku – trwała relacja z Twoimi klientami będzie miała odzwierciedlenie w przyszłych zakupach jak i zaufaniu do Twojej firmy. 
  • Dane analityczne Intagrama i Facebooka – wykorzystaj wiedzę z Facebook Analytics, aby dowiedzieć się czegoś więcej o swoich klientach i odbiorcach. 

Czytaj też: Jak wybrać grupę docelową w reklamach na Facebooku?

Długotrwałe działania przynoszą zyski

W reklamowaniu i działaniu na mediach społecznościowych potrzeba dużo cierpliwości, ale też czasu. Budowanie własnego wizerunku, tworzenie postów i kontakt z klientami jest wymagający i niestety działania na mediach społecznościowych są długie, ale prędzej, czy później przynoszą oczekiwane efekty. Pamiętaj o spójności swoich działań i jasnymi elementami przekazu. Niech Twoje posty, grafiki i zdjęcia będą zachowane w jednej tonacji, ponieważ klienci dzięki temu je zapamiętają i będą kojarzyli z Twoim sklepem internetowym. 

4.4/5 - (13 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.