Gotowe rozwiązania

Jak poprawnie dodać post na Facebooku i Instagramie?

Jak poprawnie dodać post na Facebooku i Instagramie?

Od dawna zastanawiasz się, gdzie popełniasz błąd, dodając post na Facebooku i Instagramie? Skąd wynika tak niska liczba reakcji? Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak poprawnie dodać post jednocześnie licząc na jego skuteczność, to koniecznie poznaj nasze najlepsze wskazówki, które starannie przygotowaliśmy dla naszych klientów! 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak poprawić jakość swoich postów w mediach społecznościowych?
  • Co to są hasztagi i jaka jest ich skuteczność?
  • Jakie są fakty i mity na temat Facebooka i Instagrama?

Jeżeli powyższe punkty są dla Ciebie nie lada wyzwaniem i od dawna szukasz sprawdzonych sposobów na swoje posty, to w tym artykule dowiesz się jak je uskutecznić.

Jak poprawnie przygotować post na Facebooka i Instagrama?

Czy wiesz, że poprawnie przygotowany post w mediach społecznościowych musi spełniać jedynie trzy kryteria? To tylko od nich zależy, czy wzbudzi on większe zainteresowanie i zdobędzie odpowiednią liczbę reakcji oraz polubień. 

O czym musisz pamiętać dodając post?

  1. O przykuwającym zdjęciu 
  2. Krótkim opisie
  3. Wezwaniu do działania

Dlaczego te trzy rzeczy decydują o tym, że post będzie chętniej klikany? Wyjaśniamy!

  1. Przykuwające wzrok zdjęcie to podstawa każdego posta w mediach społecznościowych, ponieważ to głównie od niego zależy, czy nasz klient/odbiorca zostanie z nami na dłużej. Czy wiesz, że nawet chwilowe zawieszenie wzroku na Twoim zdjęciu może wpłynąć na jego zapamiętanie? Jeśli do tej pory nie przykładałeś do tego uwagi, to czas najwyższy, aby przemyślanie dobierać grafiki i zdjęcia do swoich postów. 
  2. Krótki opis dosłownie musi być krótki. Jeśli za cel masz edukować swoich klientów, to warto przenieść część swoich treści na blog lub do opisów produktów. Zazwyczaj starcza jedno chwytliwe zdanie, aby uzyskać pożądany efekt sprzedażowy. 
  3. Wezwanie do działania, czyli słynne call to action, które jest często powtarzane przez marketerów. Dlaczego jest tak ważne? Sama grafika i krótki opis mogą nie wystarczyć do tego, aby użytkownik wiedział, co zrobić w związku z opublikowanym przez Ciebie postem. Właśnie dlatego zawsze pamiętaj o tym, żeby dodać na końcu posta lub na samej jego grafice wezwanie do działania typu “kup już dziś”, “obejrzyj więcej naszych produktów”, “zapisz się już teraz”. 

Fakty i mity na temat hasztagów na Instagramie i Facebooku

O hasztagach i ich skuteczności czytamy dużo i zewsząd dochodzą do nas różne informacje, które czasami sobie zaprzeczają. Na pewno wielu właścicieli kont w social mediach zastanawia się, czy hasztagi, które dodają, działają na podbicie zasięgów postów. Zapewne masz wiele pytań dot. hasztagów, dlatego przedstawiamy Ci nasze sprawdzone metody i informacje, które przekładają się na skuteczność. 

Do czego służą hasztagi na Instagramie? Przy małych kontach na Instagramie hasztagi służą do tego, aby zwiększyć zasięg postów. Jeśli chodzi o duże konta, to dodawanie hasztagów nie jest wymagane, ale również mogą być stosowane w celu podbicia zasięgów. Ile hasztagów powinno dodawać się pod postem? Maksymalnie do 30 hasztagów, zwłaszcza gdy używamy tych samych hasztagów. A jaka byłaby optymalna ilość? Najlepiej stosować od 9 do 11 hasztagów i warto je zmieniać co jakiś czas. Hasztagi polskie, czy angielskie? Raczej angielskie, ale polskie również dobrze się sprawdzają, jednak bez polskich znaków. Dobrze jest również mieszanie hasztagów polskich i angielskich, zwłaszcza tych mniej popularnych, które pomogą wybić post spośród tysięcy innych!

Strategia dodawania hasztagów

  1. Sprawdź konkurencję
  2. Zachowaj równowagę
  3. Dodawaj hasztagi w dwóch językach 

Co możesz zrobić więcej, aby Twoje posty były lepiej widoczne? Przede wszystkim możesz trzymać się trzech wyżej wymienionych punktów. Kluczem do sukcesu jest działanie na wielu płaszczyznach, dlatego pierwszym, od czego musisz zacząć, jest sprawdzenie konkurencji. Zobacz, jakie hasztagi dodaje konkurencyjna marka i sprawdź ich skuteczność również u siebie. Kolejną ważną kwestią jest mieszanie tych najbardziej popularnych hasztagów na Instagramie z tymi niszowymi. Taki zabieg pozwoli Ci zachować równowagę, o której napisaliśmy w punkcie drugim. Dzięki temu możesz liczyć na większe zasięgi z wykorzystaniem hasztagów, które nie są jeszcze tak bardzo popularne, ale mogą okazać się skuteczne. Co z kolei daje dodawanie hasztagów w dwóch językach? Możesz trafiać do grup odbiorców z Polski jak i zagranicy.

Mity na temat zasięgów na Facebooku i Instagramie 

Najpopularniejsze mity na temat zasięgów na Facebooku i Instagramie mogą prowadzić do tego, że będziemy bać się wprowadzać zmiany w naszych postach. Do tej pory powstało już kilka legend na temat zasięgów i wielu użytkowników łapie się na tym, że powtarza w swoich działaniach błędy. 

Najpopularniejsze mity:

  1. Planowanie postów zmniejsza zasięgi 
  2. Edycja postów zmniejsza zasięgi 
  3. Dodawanie postów o równych godzinach poprawia zasięgi 

Żadne z powyższych stwierdzeń nie jest prawdziwe, więc jeśli do tej pory miałeś obawę o mniejsze zasięgi, to możesz zacząć korzystać z niektórych funkcji, czy taktyk na nowo. Planowanie i edycja postów na Facebooku nie wpływa na zmniejszenie zasięgów, inaczej to ma się natomiast z Instagramem, gdzie czasami lepiej zostawić post z małą literówką, niż go zmieniać. Dodawanie postów o równych godzinach z kolei nie zwiększy zasięgów, a wyznaczona przez Ciebie godzina posta musi odpowiadać przede wszystkim Tobie. Dobrze zajrzeć do statystyk postów na Facebooku i Instagramie i zobaczyć, o których godzinach do tej pory najlepiej przyjmowały się posty i wcale nie muszą być one równe! 

3.8/5 - (10 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.