NewsroomPoradnik sprzedawcyReklama sklepu internetowego

Czarny piątek – Czym jest Black Friday i kiedy wypada?

Czarny piątek – Czym jest Black Friday i kiedy wypada?

Dla konsumentów jest to najbardziej wyczekiwany czas w roku, z kolei dla firm i marek, to dzień rabatów na wybrane produkty i usługi! Black Friday w tłumaczeniu to Czarny Piątek, który został zapożyczony ze Stanów Zjednoczonych jako dzień na zrobienie zakupów w niższych cenach! Dla wielu osób jest to świetna okazja do zrobienia przedświątecznych zakupów, aby móc później obdarować najbliższych. Chcesz dowiedzieć się więcej o Black Friday? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Historia Black Friday i jak to wygląda teraz

W Stanach Zjednoczonych Black Friday wypada w piątek po dniu Święta Dziękczynienia, które jest w USA jednym z najważniejszych dni w roku. Przyjęło się, że na Black Friday jest dniem, w którym można kupić prezenty na Boże Narodzenie, aczkolwiek w Stanach były to największe promocje poświąteczne, gdzie można nabyć produkty w naprawdę po niskich kosztach! W Polsce jak i w innych krajach ta tradycja przyjęła się i jest kontynuowana w ostatni piątek listopada i zazwyczaj promocje trwają przez cały weekend, aż do Cyber Monday! Co prawda promocje w Polsce nie są aż tak wielkie jak w Stanach Zjednoczonych, choć wszystko zależy od sprzedawców i marek. Jeśli szykujesz promocję w sklepie internetowym, to sprawdź nasze porady i wykorzystaj je także w tym roku!

Czytaj też: Przygotuj swój sklep na Black Friday 2022

Czarny Piątek w Polsce w 2022 roku wypada 25 listopada, dlatego właśnie warto przygotować sklep zawczasu!

ceny produktów w black friday

Przygotuj swój sklep internetowy na Black Friday

Myślisz o dużej promocji i chcesz przygotować dobrze swój sklep internetowy na dużą ilość wejść? Po pierwsze uniknij wpadki ze zbyt słabym serwerem, który nie będzie przygotowany na promocję i dużą ilość wejść do sklepu przez klientów. Więc jeśli posiadasz duży sklep internetowy i Twój asortyment jest rozchwytywany przez konsumentów, postaraj się przed planowaną promocją przejść na wyższy pakiet w swojej serwerowni.

Po drugie zadbaj o samo nagłośnienie samej promocji na Black Friday w social mediach, e-mail marketingu, za pomocą treści, płatnych reklam i wszystkich dostępnych funkcji promocyjnych, jakie są w zasięgu Twojej ręki. Pamiętaj, że Black Friday to dobry czas do tego, aby zwiększyć swoją sprzedaż, wypromować sklep internetowy i zdobyć stałych i zaufanych klientów. Zainteresowanie konsumentów promocjami na Black Friday rośnie z roku na rok, dlatego warto wprowadzić tę ofertę okazyjną do swojego sklepu, aby móc zwiększać zyski ze sprzedaży z roku na rok. 

Tajemnica popularności Czarnego Piątku

Choć Czarny Piątek miał swoje początki w USA, gdzie stał się już tradycją, to cała reszta świata, również „przechwyciła” tę okazję do promocji. Black Friday w Stanach Zjednoczonych słynie z niebywałych zniżek, które nie są żadnym wietrzeniem magazynu, a kupowaniem produktów prawie za bezcen, a marki konkurują między sobą, żeby dać lepszą ofertę. W Polsce również obserwuje się taki trend, co zachęca dodatkowo klientów do zakupów. Zakup prezentów świątecznych w niższych cenach, to prawdziwa gratka dla wszystkich osób, które mają upatrzone rzeczy w sklepach i chcą je kupić w wiele niższych cenach! Wielu Polaków deklaruje, że z chęcią zrobi zakupy w Black Friday bądź czeka na ten dzień, aby sprawdzić promocje.

czarny piątek - black friday

Jakie promocje interesują Twoich klientów?

Przygotowując ofertę promocyjną dla swoich klientów w sklepie internetowym, nie zapominaj o tym, co tak naprawdę ich interesuje. Zwiększanie sprzedaży może się udać za pomocą zrozumienia swoich konsumentów i ich oczekiwań względem Czarnego Piątku. Większość klientów przymierza się do zakupów, gdy promocje zaczynają się od -30% zniżki na wybrane produkty. Jeżeli będzie to -20/30% na cały asortyment sklepu jest jeszcze większa szansa, że Twoi klienci skuszą się na zakupy. Choć prawda jest taka, że konsumenci oczekują raczej promocji na poziomie -50%, a średnia udzielanych rabatów w Polsce to raczej -49%, co jest bliskie oczekiwaniom konsumentów. Do topowych produktów, które są kupowane podczas Czarnego Piątku, należą m.in. ubrania, obuwie, perfumy, kosmetyki i w szczególności sprzęt RTV i AGD. Dobrze przeprowadzone działania promocyjne mogą poskutkować w przyszłości licznymi odwiedzinami strony, poszerzającą się listą stałych i zadowolonych klientów oraz zwiększoną sprzedażą nawet po Black Friday. 

Przeczytaj również: Skorzystaj z naszych promocji na Black Week!

Jeśli już wiesz czym jest Black Friday i dlaczego warto wprowadzić tę akcję promocyjną w swoim sklepie internetowym, to pamiętaj o odpowiedniej komunikacji z klientem! Przygotuj bannery reklamowe, posty w mediach społecznościowych oraz treści e-mail marketingu, aby przekazać informacje o Czarnym Piątku jak najwcześniej!

4.2/5 - (10 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.