Poradnik sprzedawcy

Prowadź sprawną politykę zwrotów w branży odzieżowej!

Prowadź sprawną politykę zwrotów w branży odzieżowej!

Logistyka i polityka zwrotów są bardzo istotnymi i powiązanymi ze sobą aspektami funkcjonowania sklepów internetowych zajmujących się sprzedażą odzieży. Ważne jest to, jak szybko firma zrealizuje wysyłkę oraz w jakim stopniu polityka zwrotów jest przyjazna dla klienta.

Problemy w branży modowej

Kluczowe jest zapanowanie nad logistyką przepływu zamówień przy poziomie zwrotów blisko 50%. W wielu przypadkach korzystniejsza jest odmowa realizacji zamówienia, niż późniejsza obsługa zwrotu pochodzącego z tej sprzedaży. Zwroty, jakie napływają od klientów, są powiązane z rosnącymi kosztami dostawy, ale również obsługą magazynu, przygotowaniem produktów do ponownej sprzedaży, środkami przeznaczonymi na reklamę (outlet) lub tworzenie komunikacji marketingowej.

Przewiduje się, że pożądana przez klientów darmowa dostawa w niedalekiej przyszłości będzie coraz częściej unikana przez sprzedawców – możemy to zauważyć już dziś. Jak internetowe sklepy odzieżowe próbują poradzić sobie z rosnącymi kosztami związanymi z wysyłką?

  • W tym momencie w wielu firmach koszty dostawy wliczane są w cenę produktu.
  • W ostatnich latach wiele firm wprowadziło opłatę związaną ze zwrotem towaru, co jest bezpośrednio związane ze wzrostem liczby oddawanego towaru.
  • Przedsiębiorstwa przerzuciły płatność za dostawę na klientów.

Bardzo ważne znaczenie ma wybór dostawcy oprogramowania sklepu internetowego i poprawne działanie funkcji związanych z szybką obsługą zamówień i zwrotów. Zastanawiasz się, który silnik sklepu internetowego będzie obsługiwał tysiące produktów z dużym procentem zwrotów w branży fashion? Możemy zaoferować Ci kompleksowe rozwiązanie, posiadamy szereg narzędzi, które pomogą Ci w automatyzacji obsługi zwrotów – sklep Sellingo w połączeniu z integratorem Sellasist oraz obsługą magazynu przez naszą autorską aplikację Sellasist WMS. Już teraz zobacz jak wygląda sklep Sellingo, ze skórką dla branży modowej – Modimo.

Rozwiązania dla branży odzieżowej

Przejrzysta karta produktu w sklepie internetowym Sellingo

Dzięki funkcjom udostępnionym w sklepie Sellingo możesz estetycznie przedstawić sprzedawane przez Ciebie produkty. Wykorzystaj w pełni możliwości oprogramowania dla sklepu internetowego!

  • Warianty produktu takie jak rozmiar i kolor i łatwe przydzielanie do nich zdjęć.
  • Umieszczenie elementów szczegółowych produktów, ich atrybutów – tj.materiałów wykonania, dodatkowych elementów szczegółowych (np. koronka, odpinane ramiączka, pasek, zapasowe guziki itd.).
  • Okna informacyjne, aby umieścić tabele rozmiarów i szczegółowy opis produktu, nie zaburzając estetyki karty produktu.
  • Opis uniwersalny wraz z grafikami w nowoczesnym edytorze i jego łatwa aplikacja dla wybranych produktów.
  • Opcje dodawania produktu np.: gratis, opakowania, obniżka towaru z wystawy.
  • Tworzenie całych stylizacji na karcie produktu, dzięki powiązanym z głównym produktem elementom.
  • Wiarygodne opinie w karcie produktu.
  • Program lojalnościowy dla klienta oraz rozbudowane funkcje promocji towaru, tj. Produkt Dnia, czasowa promocja, wykorzystanie kodów rabatowych.

Wygodny moduł reklamacji RMA

Moduł reklamacji RMA Sellasist umożliwia Twoim klientom łatwe i intuicyjne zgłaszanie reklamacji. Dzięki temu narzędziu każdy klient może w prosty sposób zarejestrować zwrot, wybierając odpowiednią opcję w sklepie internetowym lub w panelu klienta. Sprawnie działający interfejs sklepu internetowego umożliwia szybkie wypełnienie formularza reklamacyjnego, co przyspiesza cały proces.

Wykorzystanie aplikacji Sellasist WMS

W Twoim e-sklepie zintegrowanym w Sellasist, możesz skutecznie zarządzać i monitorować każdy aspekt obsługi reklamacji i zwrotów. W naszym programie:

  • Klienci mogą samodzielnie zarejestrować zwrot, podając przyczynę, stan produktu itp.
  • Administrator z poziomu panelu administracyjnego może łatwo i szybko zgłosić zwrot towaru.
  • Masz pełną kontrolę nad procesem poszczególnych zwrotów i możliwość nadawania im statusów.

Dzięki temu proces obsługi zwrotów staje się bardziej przejrzysty i efektywny. Wszystkie zgłoszenia są zgromadzone w jednym miejscu, co ułatwia Ci śledzenie i zarządzanie nimi.

Ponadto aplikacja Sellasist WMS umożliwia ekspresowe powiązanie produktu z zamówieniem, dzięki:

  • skanowaniu kolektorem kodu EAN produktu lub kodu znajdującego się na dokumencie sprzedaży produktu,
  • identyfikacji zamówienia po numerze RMA.

Ekspresowe przyspieszenie zapewnia obsługa kodów kreskowych produktów. Dzięki zeskanowaniu kodu kreskowego zwracanego produktu aplikacja do obsługi magazynu i zamówień wyświetla szczegółowe dane zamówienia, z jakiego pochodzi oraz automatycznie przywraca produkt na stan magazynowy. Nie są wymagane dodatkowe czynności! Produkt automatycznie trafia do trybu rozlokowania i może zostać ponownie rozmieszczony na magazynie sklepu. W razie potrzeby magazynier może przydzielić mu odpowiedni status np. Przyjęcie na stan magazynowy lub Odrzucenie produktu.

Aplikacja do obsługi magazynu i zamówień umożliwia personalizację procesu obsługi zwrotów zgodnie z indywidualnymi potrzebami Twojego sklepu online.

  • Możesz dostosować formularze zwrotów do swoich preferencji, dodając pola, które są istotne przy indywidualnym rozpatrywaniu produktów, które sprzedajesz.
  • Aplikacja oferuje funkcję automatyzacji, która pozwala na zdefiniowanie określonych kroków, które zostaną podjęte po zgłoszeniu zwrotu. To przyśpieszy proces obsługi i eliminuje błędy ludzkie.
  • Oferujemy Ci w pełni zautomatyzowaną synchronizację stanów magazynowych, dzięki której możesz podglądać procesy przebiegające na magazynie oraz monitorować pracę personelu i oszczędzać czas.

Dzięki aplikacji Sellasist WMS, e-sklep może śledzić status każdego zgłoszonego zwrotu. Klienci mają dostęp do informacji na temat aktualnego stanu przesłanego zwrotu, co pozwala na skuteczniejszą komunikację z klientami budowanie zaufania do marki. Wszystkie informacje i logi czynności są zapisywane, co ułatwia bieżące zarządzanie zwrotami i późniejsze generowanie raportów. Bieżąca analiza danych i implementacja strategii marketingowej pozwoli Ci na odpowiednie dopasowanie Twojej oferty dla klienta, co wpłynie także na zmniejszenie liczby zwrotów.


Skuteczna reklama sklepu odzieżowego

Segment fashion rządzi się własnymi prawami: sezonowością, dużym procentem zwrotów, towarami luksusowymi, produktami handmade. W zależności od tego, jaka specyfikacja charakteryzuje Twój biznes, wiedz, że obraną przez Ciebie strategię marketingową możesz realizować przez dostarczone przez nasze systemy narzędzia:

  • Newsletter,
  • Bannery reklamowe,
  • Moduł układu strony głównej (proste i szybkie zmiany layoutu, w zależności od potrzeb klienta),
  • Pop-upy z formularzami kontaktowymi dla klienta,
  • Szereg integracji z mediami społecznościowymi, tj. Facebook, Instagram,
  • Pozycjonowanie sklepu pod wyszukiwarkę Google i prowadzenie kont Google Ads i Facebook Ads.

Klienci z branży fashion, którzy korzystają z naszych rozwiązań

Cenimy sobie współpracę z klientami i staramy się wychodzić im naprzeciw. Projektowanie nowych funkcji to wyzwanie, a satysfakcja z wykonanej pracy jest dla nas jeszcze bardziej motywująca. Z chęcią prowadzimy serwis sklepów i wciąż projektujemy dla nich nowe funkcje.


Atlantic

Stworzoną przez nas stronę internetową odwiedza pół miliona użytkowników miesięcznie. Udostępniliśmy sprzedaż hurtową produktów i uczyniliśmy nowoczesnym wygląd sklepu internetowego, m.in. dzięki hamburger menu, sugerujące użytkownikowi kliknięcie, wysuwanym elementom na karcie produktu, filtry i sortowanie dostosowane do wersji mobile, czytelnym powiadomieniom popup, minimalistycznym banerom. Zoptymalizowaliśmy również sklep, pozycjonując go w wynikach wyszukiwania Google, co dało świetny finalny efekt.

Unisono

Współpracujemy z marką od 2012 roku i stworzyliśmy wspólnie użyteczny sklep internetowy o pełnej responsywności, zintegrowaliśmy sklep z systemem ERP oraz zadbaliśmy o estetyczny wygląd layoutu, który odpowiada na potrzeby klientów marki.

Venezia

Marka z ponad dwudziestoletnią historią, która oferuje najmodniejsze obuwie, torby, kurtki i dodatki dla kobiet i mężczyzn. Firma prowadzi ponad 70 butików stacjonarnych i sklep internetowy. To my stworzyliśmy pierwszy sklep internetowy dla butiku, a w 2022 roku uruchomiliśmy kolejną odsłonę sklepu online i zaproponowaliśmy rozwiązania w oparciu o najnowocześniejsze trendy oraz technologie.

KAJA

Istniejąca od niemal 30 lat marka odzieżowa zaufała nam i stworzyliśmy sklep internetowy, który stanowi wizytówkę naszego oprogramowania. Cieszymy się, że możemy być częścią tego projektu. Dzięki umieszczonym sliderom na stronie głównej, KAJA może zaprezentować marki tj.: Tommy Hilfiger, Guess, Liu.Jo, Michael Kors. Love Moschino,Versace Jeans, GEOX i wiele innych. Karta produktu posiada niezbędne filtry oraz wyszukiwarkę produktów, jak również odnośniki do kart Nowości i Wyprzedaż, przez co klient ma szansę przejść w prosty sposób do atrakcyjnych ofert sklepu.


SoFancy

Stworzona przez tancerzy dla tancerzy marka sprzedająca własne projekty strojów tanecznych i kostiumów scenicznych. Jest to jedyna marka tego typu w Polsce, która sprzedaje swoje produkty na całym świecie. Zaprojektowaliśmy rozbudowany konfigurator kolorystyki i stworzyliśmy mechanizm umożliwiający personalizację sklepu online.

3.3/5 - (7 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.