Skuteczna sprzedaż online

Komunikacja z klientem poprzez sklep internetowy – jak robić to dobrze?

Komunikacja z klientem poprzez sklep internetowy – jak robić to dobrze?

Między sprzedażą a zyskami sklepu internetowego leży komunikacja z klientem, która ma bezpośredni wpływ na oba te czynniki. Komunikacja z klientem, to obraz, jaki dostarczasz mu o swojej firmie. Wizerunek firmy, czyli wyobrażenie o niej w oczach jej odbiorców, to ważna rzecz do wypracowania, nawet jeśli dopiero zaczynasz ze sprzedażą online. W tym artykule dowiesz się jak zadbać o dobrą komunikację z klientem!

Kiedy zachodzi komunikacja z klientem? 

Choć wiele rzeczy, które robisz na co dzień, może nie wydawać się istotnych w kwestii komunikacji z klientem, to mimo wszystko ona zachodzi nawet nieświadomie. Jak więc tworzyć spójny obraz i komunikat, jaki wysyłasz klientowi? Przede wszystkim miej na to pewien plan i wypracuj sobie wypowiedzi, slogany, zdania, które będą powtarzały się wszędzie, gdzie Twój klient może Cię znaleźć. 

Gdzie zachodzi komunikacja z klientami w sklepie internetowym?

Na blogu – to właśnie tam umieszczasz wszystkie najważniejsze informacje dot. twoich produktów i usług. To tam pojawiają się komunikaty, które mogą zainteresować nowych jak i starych klientów. 

W UI strony – czyli wszystkie elementy, które wpływają w sklepie internetowym na interakcję z klientem. Jest to jedna z form komunikacji między oprogramowaniem sklepu a klientem. 

W koszyku – również podczas robienia zakupów w Twoim sklepie internetowym do klienta są wysyłane pewne informacje. 

W wiadomościach e-mailowych po zrobieniu zakupów – każda wiadomość wysłana do klienta po zrobieniu zakupów jest ważna z punktu widzenia komunikacji z nim.

Na chacie – nie każdy sklep internetowy posiada chat, ale jeśli takim dysponujesz, to zadbaj o to, żeby odpowiedzi na nim zaspakajały klienta. 

Przez formularze – zachęta do kontaktu, to również pełen komunikat odbierany pozytywnie przez klienta, dlatego warto zadbać, żeby kilka formularzy znalazło się w Twoim sklepie internetowym. 

W przekierowaniu do mediów społecznościowych – to zachęta do dalszej obserwacji i kontaktu, gdzie komunikacja idzie dużo dalej!

Jak powinna wyglądać dobra komunikacja?

Każdy komunikat, jaki wychodzi od Twojej firmy, musi być spójny z poprzednimi informacjami, dzięki czemu stanie się on skuteczny. Jak wiadomo oprócz sklepu internetowego, posiadasz inne kanały sprzedaży lub inne platformy, które ułatwiają widoczność w internecie. Należą do nich m.in. konta na Allegro, eBay, Amazon oraz serwisy społecznościowe. Kupujący potrzebuje zróżnicowanych informacji, ale nie warto ich dawkować w osobnych kanałach, aby klient musiał ich zawsze szukać. Postaw na prosty i rzetelny przekaz, który nie będzie się różnił w zależności od kanału. Skuteczna komunikacja, to prosta komunikacja, dlatego zawsze idź nieskomplikowaną drogą!

Media społecznościowe Sellingo.pl

Komunikacja poprzez media społecznościowe

Media społecznościowe, to już część naszego życia i bez nich ciężko się komunikować między sobą. Dla marek i firm jest to jeden z kanałów, który pozwala na sprawniejsze informowanie klienta jak i dzielenia się z nim ciekawostkami z życia firmy. W branży e-commerce Facebook i Instagram bywają niezastąpione! Szybkie wpisy na forum, łatwe przedstawienie produktów oraz możliwość interakcji z klientami mają wpływ na to jak będzie spostrzegana Twoja firma. Media społecznościowe dają nam także możliwość poznania naszych odbiorców, bo na forum publicznym dzielą się oni swoimi spostrzeżeniami, a także oczekiwaniami wobec nas. To również daje Ci sposób pokazania się od dobrej strony i budowaniu zaufania klientów. Facebook i Instagram są narzędziami niezbędnymi w pracy sklepu internetowego, ponieważ prezentacja produktów nigdzie indziej nie odbywa się w tak prosty sposób! 

Zobacz też: Jak przygotować grafikę na social media w Canvie?

Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych polega na:

  • Tworzeniu prostych treści, które będą zrozumiałe dla Twojej grupy odbiorców.
  • Odpowiadaniu na zapytania klientów za pośrednictwem chatu Instagrama i Messengera Facebooka oraz w komentarzach. 
  • Wstawianiu grafik i zachęcających opisów, które mogą być jednocześnie zapytaniem typu: „Jak Wam się podoba kurtka z naszej najnowszej kolekcji?”. 
  • Staraniu się być jak najbardziej otwartym i szczerym w kontaktach z klientami. 
  • Dostosowywaniu się do panujących zasad panujących na mediach społecznościowych. 

Oczywiście warto pamiętać o ogólnych zasadach ortografii oraz o prostych komunikatach, które zawsze sprzyjają do poprawy kontaktu ze wszystkimi odbiorcami, którzy będą uważać Twój sklep internetowy za profesjonalny i przyjazny klientom. 

4.1/5 - (9 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.