Poradnik sprzedawcySkuteczna sprzedaż online

Zdobądź lojalnych klientów dzięki programom lojalnościowym Sellingo

Zdobądź lojalnych klientów
dzięki programom lojalnościowym w Sellingo

Jak możesz wykorzystać programy lojalnościowe w celu przekonania klientów do powrotu do Twojego sklepu Sellingo na zakupy? Oferujemy Ci szereg możliwości zachęcenia użytkowników, aby stali się oni Twoimi stałymi klientami. 

Programy lojalnościowe oferowane w oprogramowaniu Sellingo dla Twoich klientów to funkcja, pozwalająca nagradzać klientów za dokonanie zakupów w Twoim sklepie online. Nagrody, jakie zaoferujesz dla swoich klientów to punkty oraz rabaty. Klient chętnie dokona ponownych zakupów, a Ty zwiększysz sprzedaż.

Czym jest program lojalnościowy Sellingo?

Program lojalnościowy to narzędzie, w którym rejestrowane są zakupy klientów, za które otrzymują oni określoną w regulaminie liczbę punktów. Zdobyte punkty klienci mogą zmienić na rabaty (np. branża modowa) procentowy lub kwotowy. Uczestnicy programów lojalnościowych mogą również korzystać z benefitów, takich jak np. kup trzy produkty w cenie dwóch. Popularne dziś zbieranie pieczątek czy naklejek w sklepach stacjonarnych zastąpisz wirtualnymi punktami przyznawanymi dla klientów w oprogramowaniu Sellingo.

Programy lojalnościowe udostępniliśmy w panelu administracyjnym Sellingo znajdziesz w karcie Reklama ⇨ Programy lojalnościowe.

Wykorzystuj atrakcyjne formy promocji dla Twoich klientów. Uruchom program i ciesz się z konwersji! W tym artykule przedstawimy trzy oferowane w ramach Sellingo programy – program punktowy, program rabatowy według wartości sumy zamówień oraz program lojalnościowy według wartości koszyka.

Przeczytaj też: AI Copywriter – wady i zalety sztucznej inteligencji w marketingu

Uruchom program punktowy dla klientów Twojego sklepu

Dla Twoich klientów możesz uruchomić program punktowy – zbieranie punktów przez kupującego, które zostaną wymienione na kupony rabatowe. Określona przez Ciebie liczba punktów jest przyznawana, gdy złożone przez klienta zamówienie zmieni swój status, który możesz w każdej chwili modyfikować. Z łatwością zaznaczysz, które produkty klient musi kupić, aby została mu przyznana określona pula punktów. Program jest udostępniony tylko dla zalogowanych w Twoim sklepie klientów. Punkty klienci mogą zyskać po spełnieniu określonych przez Ciebie warunków. 

Widok koszyka z przyznanymi punktami z programu lojalnościowego Sellingo

  1. Klienci, którzy zakupią produkt, otrzymają punkty po uzyskaniu przez zamówienie skonfigurowanego, odpowiedniego statusu.
  2. Punkty otrzymają wszyscy klienci, którzy są zalogowani i zapisali się do newslettera.
  3. Klienci, którzy napiszą opinię do produktu. W przypadku, gdy opinie są weryfikowane przez administratora, punkty zostaną dodane tuż po weryfikacji i akceptacji opinii.
  4. Administrator może dodać lub odjąć danemu klientowi punkty w edycji klienta.

Włącz zbieranie punktów lojalnościowych w Sellingo

Aby dostosować system punktowy do Twojego biznesu online, umożliwiliśmy Ci dowolne nazwanie punktów. Możesz je prezentować jako np. „Monety” lub „Kupony” oraz umieścić na stronie sklepu dedykowaną punktom ikonę graficzną. Liczbę punktów przydzielonych za każdą wydaną złotówkę ustalisz samodzielnie – podobnie, jeśli chodzi o liczbę punktów potrzebnych na otrzymanie rabatu o wartości 10 zł. Możesz ustawić okres ważności punktów, a także przyznać określoną ich pulę za np. zapisanie się do newslettera. Przydzielisz także klientowi punkty za dodanie opinii o produkcie oraz określisz ich datę ważności.

Skonfiguruj program rabatowy według wartości sumy zamówień

Naliczaj rabat klientom, którzy w określonym czasie, np. w ciągu ostatniego miesiąca złożyli kilka zamówień. Sellingo automatycznie zsumuje zamówienia i przyzna określoną przez Ciebie liczbę punktów klientom. Program rabatowy według wartości sumy zamówień umożliwi przyznanie rabatu procentowego na podstawie tego, ile dany klient wydał pieniędzy w Twoim sklepie internetowym. Gdy pula wartości zamówień przekroczy dany – określony przez Ciebie – poziom, klient otrzymuje rabat na zakupy. Szczegóły przyznawanego rabatu skonfigurujesz samodzielnie w panelu administracyjnym. Suma zamówień klienta liczona jest z zamówień, które otrzymały status „Zrealizowane”. Program udostępniamy wyłącznie dla zalogowanych klientów. Dzięki włączeniu programu rabatowego według wartości sumy zamówień w Sellingo:

  • Skonfigurujesz naliczanie rabatu wyłącznie tym produktom, które po zsumowaniu będą miały wartość minimalną, ustaloną przez Ciebie w panelu administracyjnym;
  • Ustalisz, czy program rabatowy ma łączyć się z promocjami cen asortymentu włączonymi w tym czasie w sklepie;
  • Określisz, czy program rabatowy ma łączyć się z innymi rabatami z programów lojalnościowych;
  • Zaznaczysz, z jakiego okresu zamówienia mają być zsumowane, aby system naliczył rabat;
  • Zdecydujesz, czy rabatem mają być objęte wszystkie czy wybrane pojedyncze produkty lub należące do jednej kategorii.
Zobacz również: Trendy e-commerce 2023

Udzielaj rabatu według wartości koszyka

Udzielaj rabatu według wartości koszyka w Sellingo

Po uruchomieniu rabatu według wartości koszyka Sellingo automatycznie naliczy obniżki w zamówieniu klienta, gdy suma produktów w jego koszyku przekracza określoną wartość minimalną. Opisany program lojalnościowy jest dostępny zarówno dla zalogowanych, jak i niezalogowanych klientów. Po osiągnięciu sumy wartości przedmiotów w koszyku klienta otrzymuje on rabat na ten koszyk. Z łatwością:

  • Ustalisz, czy program rabatowy ma łączyć się z promocjami na produkty włączonymi w sklepie;
  • Określisz, czy program rabatowy ma łączyć się z innymi rabatami z programów lojalnościowych.

Dla przykładu:

W panelu administracyjnym podczas konfiguracji programu rabatowego ustalono rabat 10% od sumy zamówień wynoszącej 500 zł oraz podano minimalną wartość koszyka 100 zł. Suma zamówień klienta wynosi 1050 zł, klient posiada produkt w koszyku o wartości 150 zł, przeceniony na 90 zł i zostanie przyznany rabat 10%.

Programy lojalnościowe Sellingo w praktyce

Po implementacji programów lojalnościowych zastanawiasz się jak będą one działać w praktyce i czekasz z niecierpliwością na pierwsze zamówienia? Podpowiemy Ci jak programy lojalnościowe działają w praktyce. 

Zawsze korzystnie dla klienta

W przypadku włączonego programu punktowego dla klienta oraz programu rabatowego obliczanego według wartości koszyka Sellingo zawsze udzieli Twojemu klientowi najkorzystniejszy dla niego rabat. Podobnie stanie się, jeśli w jednym programie lojalnościowym zostanie wybrana opcja łączenia z promocjami, a w drugim nie (przy jednoczesnym zaznaczeniu w obu programach opcji łączenia z innymi programami).

Łączenie z promocjami

W Sellingo włączone promocje oraz rabat przyznany za punkty z programu punktowego się łączą. Kiedy oba programy lojalnościowe mają zaznaczone łączenie się z promocjami oraz z innymi programami lojalnościowymi – wszystkie zniżki zostaną zsumowane i przyznane klientowi. Gdy dla programów lojalnościowych włączysz łączenie się z promocjami, lecz nie zaznaczysz łączenia się z innymi programami lojalnościowymi – Sellingo automatycznie przyzna kupującemu rabat najkorzystniejszy dla niego.

Anulowanie zamówienia przez klienta sklepu Sellingo

W przypadku anulowania zamówienia przez klienta, w którym wykorzystał on punkty z programu lojalnościowego, zgromadzone przez niego punkty zostaną zwrócone w celu późniejszego ponownego wykorzystania. Jednak w momencie, gdy za to konkretne anulowane zamówienie zostaną przyznane punkty – przy anulowaniu zostaną one odjęte. Dla przykładu: 

W zamówieniu klient wykorzystał 150 zgromadzonych dotychczas punktów i zyskał dodatkowych 50 za dane zamówienie. W momencie anulowania zamówienia do jego puli punktowej zostanie zwrócone wyłącznie 150 punktów.

Przyznanie punktów za zapis do newslettera w Twoim sklepie Sellingo

Wykorzystaj możliwość naliczenia dodatkowych punktów klientowi, za zapis do newslettera, aby zyskać stałego klienta oraz przesyłać mu materiały w mailingu. Po zapisie klienta do newslettera możesz przyznać mu jednorazowo określoną liczbę punktów. Gdy klient uzna, że chce się wypisać z Twojej listy mailingowej, przyznane za zapis do newslettera punkty pozostaną w jego puli.

Co jeszcze warto wiedzieć o programach lojalnościowych Sellingo?

  • Programy lojalnościowe nie obejmują dostawy i Sellingo nie przyznaje za nią punktów. 
  • W Twoim sklepie online możesz włączyć wszystkie programy lojalnościowe równolegle.
  • Włączone przez Ciebie programy lojalnościowe działają dla wszystkich sklepów zintegrowanych w Sellasist jednocześnie – pula punktów oraz ustawienia punktów są wspólne.
  • Nie udostępniamy możliwości konfiguracji osobnych ustawień dla każdego podpiętego sklepu w Sellasist.
  • Gdy wartość przydzielonego klientowi rabatu nie jest podzielna bez reszty na liczbę sztuk konkretnego przedmiotu w koszyku, będzie się ona różnić o kilka groszy (podobnie jak działa to w przypadku innych rabatów kwotowych, np. kodu rabatowego), np. za produkt, który kosztuje 29,99 zł zostanie przyznane 30 pkt, za produkt, który kosztuje 29,49 zł zostanie przyznanych 29 pkt.
  • Klienci nie będą mogli dokonywać zakupu samymi punktami, jeśli cena produktu jest mniejsza niż 1 zł. Rabat za punkty klient może wykorzystać przy minimalnej wartości zamówienia – 11 zł.

Podsumowanie:

  • Zachęć klientów przez uruchomienie programu lojalnościowego w Twojej firmie.
  • Wykorzystaj program punktowy, aby zdobyć stałych klientów.
  • Przyznaj rabaty według wartości sumy zamówień.
  • Udziel rabatu według wartości koszyka.
  • Skonfiguruj wybrany program lojalnościowy według Twoich potrzeb.
  • Implementuj dowolną konfigurację programów lojalnościowych wraz z promocją.
  • Skorzystaj z okazji i wypróbuj funkcji eksperymentalnych.
3.8/5 - (10 votes)

1 comment

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.