Zalety pozycjonowania stron


Prowadzisz własny biznes i chcesz zacząć sprzedaż w sieci, a może już prowadzisz, ale poszukujesz skutecznego sposobu, żeby w niej zaistnieć? Jest to niezwykle ważne z wielu powodów, ale podstawowym jest poprawa pozycji Twojego sklepu internetowego i pojawianie się go możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania przeglądarek. Skoro to wiesz, to jesteś na dobrej drodze do wykorzystania wszelkich narzędzi, aby Twoja firma nabrała wiatru w żagle i odstawiła konkurencję.


Promocja serwisu w wynikach wyszukiwania może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu i warto o tym pamiętać, przygotowując na ten cel budżet. Uzyskane w ten sposób wyniki są znacznie trwalsze niż wykupione reklamy w Google Ads, które zanikają po wykorzystaniu środków na kampanię.

Największe zalety pozycjonowania:

  1. Realne zwiększenie ilości odwiedzin Twoich serwisów, w tym także spoza wyszukiwarki.
    Jest to zdecydowanie jedną z największych zalet pozycjonowania, która jest jednocześnie celem samym w sobie. Dzięki odpowiednio prowadzonym działaniom promującym Twoje portale tudzież sklep internetowy możesz dotrzeć do zdecydowanie większej liczby nowych klientów. Zależnie od typu portalu, jaki prowadzisz, będziesz mógł, może nawet musiał, prowadzić pozycjonowanie nawet na kilka fraz kluczowych jednocześnie. Wynika to z zainteresowań użytkowników sieci i wpisywanych przez nich słów podczas wyszukiwania interesujących ich produktów bądź usług.
    Zastanawiasz się, jak to możliwe, że może ktoś do Ciebie dotrzeć bez pośrednictwa wyszukiwarki? Wynika to z faktu, że odpowiednio prowadzone kampanie promują Twoje portale – oznacza to umieszczenie informacji o nich na serwisach zewnętrznych. Jest to jedna z wielu szans na dodatkową poprawę konwersji.
  2. Wzrost widoczności serwisu w wynikach organicznych
    Proces optymalizacji SEO to także rozbudowany „link building”, który przekłada się na poprawę pozycji w wyszukiwaniu także innych haseł niż te bezpośrednio promowane. Dotyczy to fraz tzw. długiego ogona, którym towarzyszą zapytania nietypowe, jakie często są doprecyzowywane przez algorytm. Jest to kwestia tego, z jak doświadczonym użytkownikiem sieci ma się do czynienia. Pozwala to na zaistnienie serwisu w przypadku wielu zapytań, które mogą generować ruch organiczny.
  3. Pozyskanie nowych klientów
    Dotarcie do potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoimi usługami lub towarem, jest niezmiennie ważne w biznesie. Świadomość marki czy też konkretnej usługi może być zarówno niewielka, jak i wysoka. Dlatego odpowiedni dobór słów kluczowych ma tak duże znaczenie – szczególnie na początku pozycjonowania portalu. Warto również postawić wraz z upływem czasu na bardziej urozmaicone frazy, które przyciągną klientów świadomych tego, czego poszukują. Oczywiście nie zapominając o odbiorcach o niższym stopniu zaawansowania.
  4. Możliwość przebicia konkurencji oraz zdobycia nad nią realnej przewagi
    Topowe miejsca na liście wyszukiwań w przeglądarkach to nie tylko olbrzymie korzyści w postaci wzrostu ruchu organicznego, czy też liczby zapytań w sklepie/na prowadzonym portalu. Jest to także olbrzymi przeskok w konkurencyjności nad resztą branży. Ponadto im lepsza pozycja, tym większe zaufanie do Twojego serwisu, co z pewnością będziesz w stanie przełożyć na podniesienie obrotów. Warto zdać sobie sprawę z prostego związku przyczynowo-skutkowego – im większa rozpoznawalność Twojej marki w sieci, tym szybciej staniesz się liderem swojej branży i będziesz w stanie rozwijać swój biznes ze znacznie większą siłą i skutecznością.
  5. Wzrost obrotów, a tym samym zysków
    Pozycjonowanie, generalnie szeroko rozumiane SEO, jest skutecznym narzędziem dotarcia do dużej ilości nowych potencjalnych klientów. Przekłada się to zwykle wprost na zyski, jakie generuje Twój sklep, co ułatwi Ci rozbudowę oferty, jak i wprowadzenie innych akcji przyciągających na dłużej klientów, np. programów lojalnościowych czy też ekstra promocji. Ważną kwestią, którą musisz rozgraniczyć, jest możliwość pozycjonowania globalnego, jak i lokalnego. Wszystko zależy od celu oraz charakterystyki branży, w której działasz.
  6. Poprawa rozpoznawalności w sieci, budowa zaufania i świadomości marki
    Ciągłe pojawianie się Twojego portalu w wynikach wyszukiwania jest niezbędne do budowania silnej i rozpoznawalnej marki. Nawet jeżeli konkretna osoba nie kupi nic u Ciebie, to zakotwiczysz w jej podświadomości swoje logo i nazwę, co w dalszej konsekwencji będzie możliwe do wykorzystania na Twoją korzyść. Idzie za tym konieczność prowadzenia aktywnego konta w mediach społecznościowych. Klienci cenią merytoryczne wpisy, ale i ciekawostki, którymi możesz przyciągnąć niezdecydowanych.
  7. Zmienne koszty pozyskania nowego klienta z grupy docelowej
    Dotarcie do grupy docelowej jest olbrzymią szansą dla każdego sklepu i portalu w sieci, może być jednak kosztowe, biorąc pod uwagę najszybszy i względnie najłatwiejszy sposób na ich zdobycie. Chodzi oczywiście o kampanie reklamowe w Google Ads, które odpłatnie umożliwiają dostarczenie profilowanych reklam do osób zainteresowanych konkretnymi produktami w sieci.

Podsumowanie

Istnieje wiele dróg dotarcia do nowych klientów, jednak nic nie buduje tak trwale wizerunku oraz świadomości marki, jak prawdziwie profesjonalnie prowadzone pozycjonowanie. Umożliwia jednoczesne prężne rozwijanie biznesu, przy stałym zwiększaniu obrotów. Oczywiście wiele zależy od branży, jak i typu świadczonych usług. Jednak uzyskiwane przez SEO efekty są relatywnie trwałe i długodystansowe, więc nie zrażaj się początkowymi, często średnimi wynikami. Wszystko przyjdzie wraz z czasem!

4.3/5 - (13 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.