Nowy widget cookies Sellingo zgodny z wymogami Google Consent Mode v2 – koniecznie się zapoznaj!
Nowy widget cookies Sellingo zgodny z wymogami Google Consent Mode v2
Drodzy sprzedawcy Sellingo, informujemy, że od 6 marca 2024 roku Google wprowadza obowiązek wdrożenia Google Consent Mode v2 (GCM v2), czyli nowej wersji narzędzia do zarządzania zgodami na używanie plików cookies przez użytkowników stron internetowych.
Oznacza to obowiązek dostosowania się do zaistniałych zmian w witrynach sklepów Sellingo. Dlatego właśnie przygotowaliśmy dla naszych klientów nową wersję personalizowanego widgetu zgody na używanie plików cookies.
Uruchom nowy widget cookies w Sellingo
Sprawdź też politykę prywatności Sellingo
oraz jak otrzymać darmowy wzór regulaminu i polityki prywatności
Czym jest Google Consent Mode v2?
Google Consent Mode to narzędzie stworzone przez Google, mające na celu ułatwienie zarządzania zgodami użytkowników dotyczącymi wykorzystywania plików cookie oraz innych technologii śledzenia. Jest skonfigurowane do współpracy z plikami cookie na stronie Twojego sklepu internetowego Sellingo, dostosowując działanie tagów Google zgodnie z preferencjami użytkownika. Obejmuje to usługi takie jak Google Analytics, Google Ads i Google Tag Manager.
Jaki cel mają wprowadzane zmiany?
Cel Google Consent Mode v2 to zapewnienie większej ochrony prywatności internautów. Dzięki niemu monitorowanie działań użytkownika w kontekście reklam i analizy ma miejsce wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody użytkownika. Tryb uzyskiwania zgody Consent Mode v2 wprowadza nowe stopnie dostosowania prywatności dla użytkowników witryn.
Co, jeśli nie wdrożysz Google Consent Mode v2 w Sellingo?
Jeśli do 6 marca 2024 r. nie wdrożysz nowego trybu zgody w swoim sklepie internetowym, narażasz się na potencjalne straty. Brak Consent Mode v2 sprawi, że Google nie będzie w stanie gromadzić ani modelować danych dotyczących Twoich klientów. To oznacza, że analizy ruchu oraz raporty staną się praktycznie bezużyteczne, a remarketing stanie się niemożliwy. Dodatkowo stracisz szansę na optymalizację swoich kampanii.
- Listy odbiorców przestaną być aktualizowane.
- Twój budżet reklamowy nie będzie efektywnie wykorzystywany.
- Google nie będzie w stanie ocenić, które kampanie czy reklamy przynoszą rezultaty.
Jak wygląda zaktualizowany widget w Sellingo?
W celu ułatwienia zbierania aktywnych zgód zgodnych z Google Consent Mode v2, w Sellingo wprowadziliśmy zaawansowany tryb plików cookies. Nowy widżet cookies umożliwia dostosowanie zgód i automatyczne przesyłanie tych informacji do Google, co zapewnia zgodność z najnowszymi wymogami dotyczącymi ochrony prywatności. Kiedy klient odwiedzi Twoją stronę sklepu, będzie miał możliwość precyzyjnego określenia swoich preferencji dotyczących plików cookies i wyboru odpowiedniego przycisku.