Jak wykorzystać statusy zamówień do lepszej obsługi klienta?
Jak wykorzystać statusy zamówień do lepszej obsługi klienta?
Zmiana statusów zamówień oraz ich automatyczna synchronizacja pozwala na skuteczną optymalizację pracy przy obsłudze sklepu internetowego. Przeczytaj jak możesz wykorzystać statusy zamówień do lepszej obsługi klienta w Sellingo i Sellasist!
Dowolnie twórz i konfiguruj statusy zamówień w Sellingo i Sellasist!
Dzięki zastosowaniu w naszych oprogramowaniach Sellingo i Sellasist statusów zamówień możesz sprawnie zarządzać sprzedażą i obsługą zamówień. Statusy możesz dowolnie tworzyć oraz wyróżniać na liście wybranym przez Ciebie kolorem. W ten sposób stworzysz kompleksowe narzędzie, które będzie Twoim asystentem sprzedaży i przeprowadzi Cię przez proces obsługi klienta w uporządkowany i szybki sposób.
Statusy zamówień w sklepie internetowym są jednymi z najważniejszych narzędzi, gwarantujących zoptymalizowanie obsług zamówień. Pamiętaj, że możesz tworzyć dowolne statusy zamówień, by w jak najlepszy sposób wykorzystać ich potencjał w obsłudze Twojego sklepu internetowego.
Od dziś nie musisz martwić się o problemy w komunikacji między pracownikami obsługującymi równolegle zamówienia. Dzięki obsłudze zamówień w Sellingo i Sellasist oraz automatycznej synchronizacji w oprogramowaniu będą oni poinformowani o aktualnym stanie zamówienia.
Sellasist WMS – zarządzaj magazynem przy wykorzystaniu statusów zamówień
Sellasist WMS to autorska aplikacja pozwalająca na obsługę zamówień i znacznie optymalizująca procesy z nią związane dzięki skanowaniu produktów za pomocą skanera, kolektora, a nawet aparatem Twojego smartfona. Jeśli sprzedajesz dużo produktów i masz problem z uporządkowaniem magazynu oraz chcesz przyspieszyć obsługę zamówień – Sellasist WMS jest dla Ciebie.
Przeczytaj więcej o Sellasist WMS!
Dzięki prostej konfiguracji statusów zamówień możesz dostosować aplikację do procesów zachodzących w Twojej firmie oraz niezwykle szybko obsługiwać zamówienia pochodzące z różnych kanałów sprzedażowych – zarówno zintegrowanych w Sellasist sklepów internetowych, jak i kont marketplace tj. Allegro, Arena.pl, eBay, EmpikPlace i wielu innych.
Skonfigurowany status zamówienia, w ustawieniach Sellasist WMS, spowoduje wybraną przez Ciebie akcję automatyczną, np. wydrukowanie dokumentów sprzedażowych. Dzięki darmowej opcji w ramach abonamentu Sellasist Cloud Print możesz skorzystać z automatycznej synchronizacji danych bez potrzeby ręcznego przesyłania plików, aby wydrukować niezbędne dokumenty sprzedażowe.
Dla przykładu po zmianie statusu zamówienia na „Spakowane” możesz ustawić akcję automatyczną – drukowanie dokumentu sprzedażowego. By dać pakowaczowi chwilkę na zastanowienie czy wszystko zrobił poprawnie, możesz określić czas opóźnienia automatyzacji w sekundach.
Sellasist WMS to niezbędne narzędzie w wielkopowierzchniowych magazynach. Jest to intuicyjna aplikacja, która pozwoli na kilkukrotne przyspieszenie obsługo zamówień. Oferujemy darmowe wdrożenie Sellasist WMS – zgłoś się do naszego specjalisty i wprowadź swój biznes na wyższy poziom sprzedaży!
Zacznij sprzedawać z Sellasist!
Zautomatyzuj pracę używając statusów zamówień w Sellasist
Dzięki automatyzacji możesz:
- Szybko obsługiwać wysyłkę zamówień
- Oszczędzać czas pracy
- Wygodnie obsługiwać klientów
- Kontrolować stany magazynowe i ceny produktów
- Monitorować obsługę zamówień
- Eliminować błędy pracowników
Dzięki automatyzacji akcje, które wykonywałbyś samodzielnie przy obsłudze zamówień możesz zlecić oprogramowaniu Sellasist! Możesz ustawić automatyczną zmianę statusu zamówienia, gdy zmieni się jego status płatności. Dla przykładu:
Klient składa zamówienie w Twoim sklepie internetowym. Opłacił je, więc zmieniasz jego status zamówienia w panelu administracyjnym.
Wykonujesz w tym momencie akcję – zmiana statusu zamówienia,
jako efekt określonego warunku – opłacenie zamówienia przez klienta.
Chcąc zautomatyzować Twoje działanie panelu administracyjnym możesz stworzyć akcję automatyczną, na przykład:
Przy spełnieniu warunku – opłacenie zamówienia przez klienta, system wykona akcję, której efekt to zmiana statusu zamówienia na „Opłacone”.
Podobnie, gdy chcesz wyłączyć produkty o stanie magazynowym wynoszącym 5 szt. Ustawiasz akcję automatyczną, gdzie:
- Warunek: Stan magazynowy wynosi 5,
- Akcja automatyczna (efekt): Wyłączenie produktu.
Wszystkie wykonane przez Sellasist akcje możesz znaleźć w dzienniku zdarzeń. Każdy proces jest rejestrowany, więc wszystkie procesy możesz monitorować na bieżąco. Dzięki temu masz wszystkie zamówienia pod kontrolą – system informuje na bieżąco o wykonanej akcji automatycznej.
Wykorzystaj potencjał narzędzia, jakim jest Sellasist – połącz Twoje wszystkie kanały sprzedażowe w jeden i ciesz się z sukcesów sprzedażowych. Więcej o automatyzacji przeczytasz w artykule naszej Pomocy: Jak ustawić automatyzację?
Podsumowanie
- Poprawnie skonfigurowane statusy zamówień pozwolą na zoptymalizowanie obsługi zamówień w sklepie Sellingo.
- Ustawienie odpowiednich statusów pozwoli na sprawniejszą komunikację między pracownikami obsługującymi sklep internetowy.
- W Sellasist WMS dzięki statusom zamówienia możesz kilkukrotnie przyspieszyć obsługę zamówień i w sposób uporządkowany zarządzać magazynem.
- Statusy zamówień najlepiej wykorzystać w konfiguracji akcji automatycznych, by Sellasist wykonał bezbłędnie pracę za Ciebie.
wszechstronne jest jednak wykorzystanie tych statusów, a czy można stworzyć np. oczekujące na akceptację i ustawić sobie w sellingo?
Dzień dobry. Tak oczywiście może sobie Pani ustawić statusy zamówień o dowolnej treści – dlatego są one tak przydatne i pozwalają dostosować Sellasist lub aplikację Sellasist WMS do potrzeb firmy.
Pozdrawiamy, Zespół Sellingo.