Jak sprawdzić zachowania klientów w sklepie internetowym?
Jak sprawdzić zachowania klientów w sklepie internetowym?
Kontakt z klientem w handlu od zawsze był kluczową rzeczą i dalej jest! Tak samo jest w handlu internetowym, lecz kontakt z klientem jest w tym przypadku nieco ograniczony i utrudniony.
Nie zawsze masz okazję dowiedzieć się, co kupującym najbardziej się podoba z Twojego sklepu internetowego i jakie są ich preferencje względem produktów. Właśnie dlatego warto śledzić zachowania swoich klientów w sklepie internetowym, które możesz sprawdzić za pomocą statystyk! Chcesz dowiedzieć się, jak sprawdzać zachowania swoich klientów w oprogramowaniu Sellingo i Sellasist? Nic prostszego! Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się więcej o zachowaniach swoich klientów!
Po co sprawdzać zachowania klientów na sklepie internetowym?
Pozyskiwanie raportów ze sprzedaży, odwiedzin sklepu, czy odrzuconych koszyków jest kluczową rzeczą, która pozwoli Ci na efektywne dojście z produktem do klienta. Dzięki statystykom jesteś w stanie sprawdzić, który produkt w Twoim sklepie internetowym sprzedaje się najlepiej, a który nieco gorzej. Pewnie się zastanawiasz, po co Ci taka wiedza? Będzie Ci potrzebna po to, aby zareklamować jeszcze lepiej sprzedający się produkt, co przyniesienie Ci dodatkowy zysk w postaci większej sprzedaży. Przy gorzej sprzedającym się produkcie będziesz miał okazję bardziej nad nim popracować np. przy opisach, zdjęciach czy jego zastosowaniu. Warto znaleźć przyczynę problemu, aby później móc go reklamować pod innym kątem, może, żeby znaleźć niszę na niego. Jest to wiedza, która na pewno będzie niezastąpiona i pomoże Ci w efektywnym działaniu.
Narzędzia, którymi sprawdzisz zachowania klientów w sklepie internetowym
Jeżeli zdecydujesz na płatne narzędzia do badania zachowań w sklepie internetowym, musisz się przygotować na dość wysokie koszta. Niestety narzędzia do pomiaru zachowań są drogie, dlatego, zanim zdecydujesz się na tego typu rozwiązanie, sprawdź, czym się charakteryzuje, każde z nich:
HotJar
Jedno z najpopularniejszych narzędzi, z którego korzystał lub korzysta niemal każdy sprzedawca, który dysponuje bardzo dużym asortymentem i zapleczem. Jest to wyjątkowo łatwe w użyciu narzędzie, które pozwoli Ci odtworzyć ścieżkę klikanięć, jaką przebył klient w Twoim sklepie.
Główne zalety:
- Monitorowanie zachowań poprzez nagrywanie filmów poruszającego się kursora (możesz sprawdzić, czy klient napotkał jakieś problemy po drodze, gdzie się kierował itp.).
- Za pomocą HotJar możesz również tworzyć mapy kliknięć, które mogą być pomocne w tym, czy użytkownicy docierają do miejsc ważnych dla Twojej sprzedaży.
- HotJar daje Ci również wyjątkową możliwość badania przewijania strony, tym samym możesz sprawdzić, czy wszystkie moduły np. z promocją są na odpowiedniej wysokości.
Strona www: https://www.hotjar.com/
Jak podpiąć HotJar pod oprogramowanie Sellingo?
HotJar jest narzędziem do śledzenia ruchu na stronie Twojego sklepu. Korzystając z niego, możesz między innymi nagrywać kliknięcia, sesje, ruchy myszy, a nawet mapy cieplne. Pozwoli Ci to na zdobycie wielu cennych danych, dzięki którym dowiesz się które elementy sklepu sprawiają klientom problemy. Jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem i wiele więcej.
Od czego zacząć?
Najpierw musisz zalogować się na swoim koncie HotJar. Jeśli jeszcze nie masz konta, przejdź na stronę⇨ i załóż je. Podczas zakładania konta musisz podać swoją rolę użytkownika, nazwę i wielkość organizacji, adres i typ strony (Wklej adres sklepu i wybierz E-commerce).
1. Przejdź do listy swoich stron⇨.
2. Kliknij Tracking Code.
3. Kliknij Copy to Clipboard, aby skopiować kod. Po skopiowaniu kodu nie zamykaj strony.
Jak mogę dodać kod HotJar w sklepie?
1. Zaloguj się w Panelu Administracyjnym sklepu. Najlepiej zrobić to w nowym oknie przeglądarki.
2. W zakładce Administracja kliknij Ustawienia podstawowe.
3. Przejdź do sekcji JavaScript i dodatki i wklej kod HotJar w pole Kod umieszczony w tagu HEAD.
4. Zapisz zmiany.
Teraz możesz wrócić do HotJar i zweryfikować instalację.
POWIĄZANE ARTYKUŁY:
Semstorm
Polskie narzędzie, które służy jedynie do usprawnienia monitoringu na Twoim sklepie, wielorakość kuchni pozwoli Ci na uzyskanie optymalnych efektów, głównie pod kątem SEO.
Główne zalety:
- Monitorowanie słów kluczowych w wyszukiwarkach,
- Optymalizacja tekstów pod kątem SEO,
- Audyt stron internetowych.
Strona www: https://www.semstorm.com/pl
Brand24
Innowacyjne narzędzie, które pozwoli Ci na sprawdzenie konkurencji, ponieważ umożliwia sprawdzanie wyszukiwań w czasie rzeczywistym produktów, które są zbliżone do Twoich.
Główne zalety:
- Monitorowanie marki poprzez wyniki wyszukiwań,
- Monitorowanie w czasie rzeczywistym wzmianek o marce,
- Możliwość ustawienia filtrów wzmianek o Twojej marce.
Strona www: https://brand24.pl/
Czater
Czater to narzędzie, które zbliża Cię do Twoich klientów poprzez komunikator chatu, który odpowiada na zapytania automatycznie. Narzędzie obserwuje klienta na sklepie i ten sam sposób mu pomaga.
Główne zalety:
- Wzbudzenie zaufania u Twoich klientów,
- Monitoring zachowania i automatyczna pomoc w poszukiwaniach.
Świetna lista rozwiązań! Przydatne narzędzia do utrzymania dobrych klientów w sklepie internetowym! Dziękuję!