Jak przenieść sklep internetowy z Shoper na oprogramowanie Sellingo?

Prowadząc sprzedaż internetową, na pewno poszukujesz optymalnych rozwiązań, w tym unikasz niepotrzebnych kosztów i komplikacji. Jedną z najlepszych decyzji, jaką możesz podjąć, jest przejście na platformę sklepu internetowego Sellingo.pl.

Sellingo oferuje bardzo wiele możliwości integracji, jak i intuicyjny panel administratora. Zarządzanie nawet największym sklepem nie powinno być dla Ciebie żadnym wyzwaniem. Zanim jednak zaczniesz odczuwać komfort z jej użytkowania, pamiętaj, aby zapewnić sobie backup danych z obecnego sklepu, wyeksportować pliki zawierające asortyment, listę klientów oraz zamówień. Oczywiście, powinieneś wyeksportować wszystko to, co chcesz przenieść na nowy sklep, w tym listę linków niezbędnych do przekierowania. Wszystko powinno zostać przeniesione tak, aby migracja na nowe oprogramowanie nie wpłynęła na jego pozycję w wyszukiwarce Google.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

1. Przeniesiemy produkty

Dysponujesz plikiem zawierającym produkty lub możesz uzyskać taki plik, eksportując go z aktualnego oprogramowania? Chętnie pomożemy Ci w przeniesieniu wszystkich produktów na nowe oprogramowanie sklepu.

Plik zawierający produkty, zamówienia, listę klientów itp.

Jeżeli posiadasz gotowy plik z eksportem, wyślij go do naszego Biura Obsługi Klienta pod adres: biuro@esprzedaz.com

2. Powiążemy produkty z Allegro!

Posiadasz już oferty Allegro lub chcesz wystawić swój asortyment na Allegro? Dla nas to żaden problem. Sellingo posiada wygodny moduł przeznaczony do obsługi sprzedaży na Allegro. Pomożemy zaimportować asortyment z aktualnych ofert lub wystawić nowe oferty na Allegro.

3. Przeniesiemy klientów i zamówienia!

Martwisz się o aktualnych klientów czy listę zamówień? Bazę kontaktów, którą budowałeś latami? Również z tym nie ma problemu, wszystko możemy zaimportować do Twojego nowego sklepu w Sellingo.pl.

4. Przekierujemy linki i zadbamy o SEO!

Ustawimy niezbędne przekierowania stron z Twojego starego sklepu na nowy. Dokonamy ustawień SEO tak, aby aktualne pozycje Twoich stron w wynikach wyszukiwania Googole nie wypadły z indeksu i dalej były możliwe do odnalezienia.

5. Przeniesiemy grafikę Twojego sklepu!

Podoba Ci się aktualna grafika lub zapłaciłeś za jej indywidualne wykonanie i chcesz dalej z niej korzystać? Przeniesiemy ją na nowy sklep, co sprawi, że nawet Twoi stali klienci nie zauważą różnicy po przeniesieniu.

Otwórz sklep internetowy Sellingo

Pierwszym, czym należy się zająć, jest przygotowanie odpowiednio przemyślanego planu działania. Pozwoli to na uniknięcie nieprzewidzianych komplikacji. Przenoszenie sklepu warto podzielić na etapy z uwzględnieniem zachowania ciągłości aktywnych kampanii reklamowych. Chodzi oczywiście o uniknięcie strat w ustawionym wcześniej budżecie Google Ads. Choć najprościej jest zakończyć je przed przeniesieniem i uruchomić dopiero po rozpoczęciu działania w nowym oprogramowaniu.

Moment rozpoczęcia migracji z Shoper na Sellingo.pl

Ważnym elementem jest określenie czasu w poza Twoim sezonem sprzedaży w ciągu roku (zależnie od branży i sezonowości Twojego asortymentu), kiedy to ruch na Twojej stronie jest najmniejszy. Pozwoli to na zminimalizowanie ewentualnych strat generowanych przez chwilowe wyłączenie sklepu. Rozpoczęcie migracji oznacza zwykle tylko jeden dzień przerwy w funkcjonowaniu Twojej sprzedaży. Jest to jednak krótki czas, niezbędny, chociażby do przekierowania aktualnej domeny. Warto w tym czasie chwilowo zawiesić kampanie reklamowe w Google Ads, jeżeli są jakieś aktywne.

Odpowiedz sobie na pytanie, czy chcesz przenieść sklep z całym asortymentem oraz pełną bazą informacji na temat zamówień i klientów? Czasem nie warto zachowywać ciągłości indeksacji tego typu danych (oczywiście ma to także wpływ na czas  migracji). Warto dokładnie ustalić harmonogram planowanych prac przeniesienia. Listy aktualnych klientów czy zrealizowanych zamówień nie musisz zaimportować od razu. Zastanów się, czy te informacje są Ci w ogóle potrzebne w nowym sklepie.

Przekierowania – ważniejsze niż mogłoby się to wydawać

Odpowiednie przekierowania powinny zostać zaplanowane wystarczająco wcześniej. Ostatecznie, dobrze jest posiadać pełną listę stron (w tym także podstron) swojego sklepu. Warto sobie pomóc i skorzystać w tym celu z narzędzi typu „Screaming Frog”. Uzyskana lista linków następnie powinna przejść przez weryfikację, celem skasowania duplikatów. Reszta powinna zostać przekierowana na stronę „301”. Jeżeli podpinałeś swój portal do Google Search Console – pamiętaj o zaktualizowaniu ustawień. Jeżeli sam nie chcesz tego robić, nie martw się, na pewno zajmiemy się tym za Ciebie!

Ponowne uruchomienie sklepu i import danych

Jeżeli oferta przenoszonego sklepu jest obszerna, to sam proces migracji będzie odpowiednio wydłużony. Przygotuj właściwe pliki zawierające wyeksportowane dane z produktami i prześlij je do nas, abyśmy mogli je przenieść. Powinny one zawierać pełne informacje o ofercie przenoszonego sklepu. Chodzi oczywiście o ceny, zdjęcia, opisy, atrybuty oraz związane z nimi inne produkty. Im więcej uda Ci się wyeksportować informacji do pliku XML, tym lepiej. Oznacza to lepszą możliwość przygotowania asortymentu w nowym sklepie.

Odpowiednio przygotowany plik XML należy wysłać na nasz adres biuro@esprzedaz.com, celem przeprowadzenia przez techników jego importu w określonym terminie. Warto pomyśleć o swoich klientach, których zwykle nie obchodzi fakt przenoszenia sklepu na nową platformę. Na czas migracji postawimy stronę ze statusem „503” z wyjaśnieniem przyczyn przerwy technicznej wraz z danymi kontaktowymi, żeby nikt nie zaczął w międzyczasie martwić się o zamówiony wcześniej towar.

UWAGA

Jeżeli chcesz maksymalnie usprawnić proces migracji, zainwestuj dodatkowo w przeprowadzenie audytu SEO, którego zadaniem będzie zoptymalizowanie sklepu jeszcze przed rozpoczęciem jego aktywacji na nowym serwerze. Chętnie Ci w tym pomożemy.

4.1/5 - (17 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.