Dystrybucja content marketingu
Dystrybucja content marketingu
Możesz świetnie pisać teksty oraz dbać o spójne ujęcie treści na blogu jak i o leady, unikać ściany tekstu oraz merytorycznie ujmować temat. Poświęcasz swój czas lub pieniądze inwestując w zewnętrznego copywritera. Wszystko idzie świetnie – oprócz najważniejszego – nie możesz się przebić na rynku. Miej świadomość tego, że to właśnie dystrybucja content marketingu jest jednym z kluczowych aspektów promocji Twojego sklepu internetowego.
Dystrybucja kluczem do sukcesu sklepu internetowego?
Tworząc content od razu zastanawiaj się jak możesz go dystrybuować, czyli przekazywać dalej. To, że masz fajny tekst czy wideo nie znaczy, że dotrze ono do Twojego targetu. Nie ukrywajmy, że sklepom internetowym zależy najbardziej na tym, żeby sprzedać towar – zapewne dlatego chcesz zmodernizować komunikację na stronie Twojego sklepu internetowego. Śmiało można użyć metafory, że content marketing jest jak influencerka bez Instagrama i ewidentnie potrzebuje dystrybucji. Dystrybucja dla content marketingu – to wszystko.
W Sellingo.pl masz opcję tworzenia contentu dzięki naszemu modułowi Aktualności. Wstawiaj tam treści w edytorze blokowym i twórz własną strategię komunikacji, by skutecznie dystrybuować content.
Zobacz: Jak dodać wpisy blogowe na Twoim sklepie w Sellingo?
Jak tworzyć blog w Sellingo.pl?
W Sellingo.pl zaprojektowaliśmy specjalny moduł Aktualności, byś mógł z powodzeniem publikować wartościowe pod względem SEO treści. Wystarczy kliknąć przycisk +Dodaj Aktualność, by móc dodać tekst na blog dzięki wykorzystaniu edytora blokowego w panelu administracyjnym. Nie musisz dodatkowo podpinać osobnej strony – będziesz tworzyć blog od razu na stronie Twojego sklepu!
Po uzupełnieniu tytułu i zapisaniu zmian system samodzielnie stworzy nazwę w adresie. Możesz wyłączyć aktualność, by dopracować jej treść, wgrać odpowiednie i przyciągające wzrok zdjęcie, opatrzeć je tytułem oraz opisem alternatywnym – elementami ważnymi pod względem pozycjonowania. Możesz również wybrać kategorię oraz zadbać o pozycjonowanie SEO uzupełniając opis o słowa kluczowe nawiązujące do treści publikowanego artykułu.
Dystrybucja contentu w Sellingo.pl posiada szereg zalet:
- Zdobywanie leadów – kontaktów do potencjalnego klienta dla działu handlowego.
- Tworzenie bazy remarketingowej, która będzie przydatna w przyszłości.
- Wspiera działania PR-owe firmy.
- Niedrogo i sprawnie wspiera budowanie wizerunku marki.
- Zwiększa ruch w sklepie internetowym lub stronie internetowej.
- Wspiera działania SEO poprzez link building.
- Podnoszenie rankingu.
- Może wesprzeć pozycjonowanie strony.
Dzięki umiejętnemu zarządzaniu contentem możesz wykorzystać jego potencjał i dotrzeć do wielu potencjalnych klientów, budować ich bazę i stopniowo zwiększać udział w rynku. Miej jednak na uwadze, że przez nieumiejętne działanie możesz popaść w błędne koło i depozycjonować własny sklep lub – co gorsza – implementować strategie SEOwca i doradcy marketingowego jednocześnie bez wcześniejszych strategicznych spotkań wewnątrz firmy. Może to mieć odwrotne do zamierzonych skutki. Pamiętaj, by opracować spójny plan biznesowy oraz organizować spotkania zespołowe – bez tego nie będziesz w stanie określić strategii działania firmy i sukcesywnie realizować podjętych zadań.
Przeczytaj: Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem przeglądarek internetowych SEO/SEM
Jak dystrybuować content?
Zastanówmy się wspólnie jaki podział możemy zastosować do mediów oraz jakie kanały dystrybucji warto wykorzystać w Twojej firmie. Wyróżniamy trzy rodzaje mediów, które postaram się omówić poniżej.
- Media płatne
Płatną dystrybucję możesz wykorzystać do promowania własnego sklepu internetowego, by oszczędzić czas i przyspieszyć proces publikacji. Współpraca z mediami płatnymi przy tworzeniu contentu może być również pomocna przy tworzeniu profesjonalnej treści przez wydawcę, co finalnie potrafi okazać się bardzo trafnym zagraniem. Korzystanie ze standaryzowanej oferty może okazać się również bardzo kosztowne dla przedsiębiorstwa, a gdy całość ma wyglądać profesjonalnie – nie są to małe pieniądze.
- Media własne
Warto zainwestować swój czas i wiedzę i stworzyć e-booki z własnym contentem lub infografikę, badanie wraz z dedykowanym artykułem. Stanie się to budulcem w kreowaniu wizerunku eksperta oraz będzie stanowić indywidualny content o dużej responsywności i zastosowaniu. Kondensacja wiedzy może stanowić rozwinięcie Twoich wpisów blogowych. Własne e-booki staraj się zachowywać dla promocji strony internetowej, będzie on wtedy stanowił świetny bonus po zapisaniu się użytkownika do newslettera. Bierz też pod uwagę, że rozpowszechniany przez Twoją firmę e-book powinien zawierać treści profesjonalnie napisane i warto zainwestować w zlecenie jego wykonania profesjonalistom monitorując proces twórczy. W naszym artykule podpowiadamy jak tworzyć dobry content w Twoim sklepie online.
- Media zdobyte
Nieodzowna może stać się pomoc Twoich znajomych, mających dostęp do np. influencerów lub firm, które mogą za niewielką opłatę lub całkowicie bezpłatnie promować Twój content. Nie da się ukryć, że przy zdobywaniu mediów musisz uruchomić własne kontakty lub znajomości i nie masz do końca gwarancji, że ktoś pójdzie Ci „na rękę”.
Niewątpliwie zaletą mediów zdobytych jest fakt, że dobrze zaaranżowana współpraca może przebiec bezpłatnie lub tanio i często uda się ugrać coś dodatkowego indywidualnie np. post na grupie na portalu społecznościowym lub forum branżowym. Oczywiście pomysł na szukanie znajomości wygaśnie, gdy masz mało znajomości branżowych – zawęża to Twoje możliwości w poszukiwaniu mediów. Miej także na uwadze, że dużo czasu możesz stracić na kontakty osobiste oraz „załatwianie”.
Content – samodzielnie, czy przez platformę?
Istnieją dwie drogi tworzenia contentu – możesz spróbować tworzyć treści samodzielnie lub skorzystać z usług profesjonalistów korzystając z agencji lub usług oferowanych przez platformy contentowe.
Jeśli mamy do wyboru działanie samodzielne możemy skupić się na tworzeniu indywidualnej oferty i budowaniu relacji na przyszłość, w tym zdobywaniu patronatów oraz udziale w niestandardowych działaniach firmy, z którymi współpracujemy – eventach, a także w standardowym mailingu.
Publikowanie treści przez platformę contentową generuje szybkie wyszukiwanie potrzebnych mediów, szeroką ofertę wydawców, niższe stawki, więcej parametrów oceny oraz dodatki, tj. analitykę, integrację z modułem treści, czy weryfikacje ruchu. Grono copywriterów, którzy oferują swoje usługi za pomocą platformy można oceniać, dzięki czemu wiemy, z jaką osobą mamy do czynienia i czy jest ona specjalistą w danej dziedzinie.
Analityka publikacji
Dlaczego każda dystrybucja musi być zakończona analityką? Bez szczegółowej analizy Twoich działań z zakresu marketingu nie jesteś w stanie skorygować Twoich wcześniejszych błędów, które jak wiemy mogą się pojawić. Korygowanie treści, którą samodzielnie tworzysz może okazać się kluczowe w komunikacji z potencjalnymi klientami. Szczególnie istotne w przypadku dobrego pozycjonowania jest miejsce umieszczenia linkowania oraz przekierowania do osobnych stron, dobry timing publikacji, porównywanie ofert. Tworzenie listy ulubionych wydawców może stać się fajną bazą do współpracy, a poświadczenie osiąganych wyników będzie z pewnością świetnym argumentem w ofercie gwarancyjnej. Ponadto na przyszłość fajnym pomysłem zdaje się tworzenie listy wydawców, z którymi współpraca przebiega bezproblemowo.