Allegro jako forma reklamy sklepu
Allegro jako forma reklamy sklepu
Większość sprzedawców Allegro nie wykorzystuje popularności tego serwisu i swojej nierzadko dobrze prosperującej tam sprzedaży.
Oferty obecne na Allegro przygotowane jest wyłącznie na sprzedaż danego produktu, a na stronie oferty nie ma żadnych informacji, że Sprzedawca prowadzi sklep internetowy. Każdemu naszemu klientowi sugerujemy, aby wykorzystał potencjał i ruch, jaki daje marketplace Allegro.
Od czego trzeba zacząć, aby klienci wchodzili na Twój sklep internetowy?
1. Jeżeli jeszcze nie masz sklepu internetowego, a z sukcesem sprzedajesz towary przez marketplace, zastanów się nad założeniem własnego sklepu internetowego w celu otworzenia się na inną formę sprzedaży oraz stworzenia swojej wizytówki w internecie. Na stronie Sellingo.pl założysz sklep za darmo. Możesz go dostosować do swoich potrzeb, wybierając odpowiednią skórkę oraz dostosowując ją do swoich potrzeb.
2. Naszą radą jest to, żebyś ustalił niższe ceny we własnym sklepie internetowym – takie, aby klient bardziej chciał kupić w sklepie online niż w Allegro.
Allegro posiada bardzo rozbudowane programy ochrony klientów, m.in. ubezpieczenie oraz komentarze, dlatego, aby klient chciał kupić w Twoim sklepie internetowym, musi być dodatkowo zachęcony.
Najlepszym argumentem przetargowym jest cena, która naturalnie w sklepie internetowym może być niższa, ponieważ nie ponosisz kosztów wystawiania na Allegro oraz nie jest pobierana prowizja od sprzedaży. Sprawdźmy, o ile taniej możesz sprzedawać w sklepie internetowym niż na Allegro.
Sprzedawany produkt to: Klocki Lego o wartości 250 zł w założeniu, że ciągu miesiąca sprzedajesz jeden produkt i wyróżniasz aukcje.
Standardowe wystawianie aukcji bez sklepu
- Opłata za wystawienie przedmiotu – 0 zł
- Czas trwania 30 dni – 0 zł
- Opłata za wyróżnienie – 17,70 zł ->W ciągu miesiąca 3 x 5,90 zł
- Prowizja od sprzedaży na Allegro (z darmową dostawą) – 20.00 zł -> 8% (brutto) wartości sprzedaży
- Jednostkowa opłata transakcyjna – 1 zł -> 0,40% wartości sprzedaży
Suma = 38,50 zł
Oczywiście, jeżeli w danym miesiącu sprzedasz więcej wtedy koszty wystawienia, które w tym przypadku mają największy udział, będą dużo niższe jednostkowo. Ale nawet pomijając koszt wystawienia, jest on jasny.
We własnym sklepie internetowym możemy wystawić produkt minimum o 10 zł taniej.
I to jest argument, aby Twój potencjalny klient chciał kupić w Twoim sklepie internetowym dany produkt lub nawet wrócić po zakup następnym razem.
Co zrobić, aby klienci dowiedzieli się o istnieniu Twojego sklepu internetowego oraz jak ich zachęcić do kupna? Mamy dla Ciebie kilka rad!
1. Zainwestuj w wygląd sklepu!
Profesjonalny wygląd sklepu internetowego to podstawa, jeżeli klient trafi już do Ciebie z Allegro, to sklep internetowy musi wyglądać tak, aby wzbudzał zaufanie. Wtedy potencjalny klient widzi, że ktoś poważnie podchodzi do sprzedaży internetowej i że jakość produktu, jak i samej obsługi będzie na bardzo wysokim poziomie.
Niestety wielokrotnie jest tak, że ten „bat” w postaci negatywów na Allegro powoduje, że wielu sprzedawców obsługę sprzedaży na Allegro traktuje priorytetowo a własny sklep internetowy już nie. Wynika to z tego, że jeśli klient kupujący w Twoim sklepie internetowym będzie niezadowolony to i tak nic wielkiego nie powinno się stać. Jest to dość częste podejście do prowadzenia własnego sklepu internetowego, całkiem zresztą niesłuszne.
2. Odpowiednio przygotuj konto i aukcje Allegro
Zakładając konto na Allegro, wybierz login, który będzie adresem sklepu internetowego.
nazwasklepu_pl
To już jest informacja o tym, że posiadasz sklep internetowy, ktoś domyślny sprawdzi, czy jest taki sklep, a następnie sprawdzi cenę interesującego go produktu, jeżeli będzie taniej niż na Allegro, to kupi w Twoim sklepie internetowym. To dla Ciebie tylko zysk!
Treści i zdjęcia do opisu oferty na Allegto dodawaj tak, aby przekazywały drobne sygnały, że posiadasz sklep internetowy. W tym celu możnesz użyć loginu do Allegro (o ile jest taki, jak adres sklepu) np. tworząc baner.
W naszym sklepie nazwasklepu_pl zawsze taniej!
Zamiast w ofercie podawać e-mail biuro@nazwasklepu.pl lub nazwasklepu@wp.pl użyj adresu sklep@nazwasklepu.pl.
To są może drobne rzeczy, ale dzięki temu będzie o jedno więcej zamówień w sklepie internetowym. Naszym zdaniem już jest o co walczyć! Pamiętaj jednak o regulaminie Allegro, bo jego załamanie grozi niemiłymi konsekwencjami.
3. Zachęcaj osobiście do zakupów w sklepie
Bardzo często jest tak, że klienci pytają o coś przed zakupem, wtedy możesz poinformować klienta o tym, że w Twoim sklepie internetowym ten sam produkt będzie np. tańszy o 5 zł. Możesz również zaproponować klientowi kod rabatowy, który po wpisaniu do koszyka obniży wartość zamówienia o określony % lub kwotę.
Aby dodać kod rabatowy w sklepie internetowym, wystarczy wejść do zakładki Reklama -> kody rabatowe i za pomocą przycisku „+” dodać kod podając hasło i wybierając odpowiednie ustawienia.
4. Rób wszystko, aby klient o Tobie nie zapomniał na Allegro
Dużo łatwiej jest klienta utrzymać, niż pozyskać nowego zrób więc wszystko, aby klient zapamiętał Cię i następne zakupy znów zrobił w Twoim sklepie internetowym! Możesz wykorzystać newsletter.
a) Zwiększaj jakość obsługi
To jak klient zapamięta obsługę, czy to na Allegro, czy podczas zakupów w Twoim sklepie internetowym jest bardzo ważne i zwiększa szanse na to, że klient dokona u Ciebie następnych zakupów. Pamiętaj o informowaniu klientów o statusie zamówienia czytelnymi e-mailami. Napisz w nich co dokładnie się z zamówieniem dzieje.
Szczególnie istotnym momentem jest moment, gdy kurier odbiera paczkę i klient może jej się spodziewać np. jutro. Zadbaj o to, by statusy przesyłek były wysłane SMS-em. Na e-mail klient powinien otrzymać numer listu przewozowego oraz link, pod którym sprawdzi status dostawy. W ostatnim e-mailu, gdy już zamówienie jest kompletne, możesz podać kod rabatowy na następne zakupy.
b) Umieszczaj do zamówienia drukowane inserty, takie jak:
- karty rabatowe,
- podziękowania za zakupy,
- GRATISY.
W podziękowaniu za zakupy opisz procedurę zwrotów. To również poprawia wiarygodność sklepu internetowego oraz zwiększa komfort i bezpieczeństwo zakupów. Wyjdź do klienta z inicjatywą, aby on sam nie musiał się upominać o swoje prawa. Będzie to dla niego dobry sygnał: kupuj u nas, bo w naszym sklepie z niczym nie ma problemów.
Karty rabatowe to świetny sposób na to, aby klient pamiętał o Twoim sklepie internetowym – dodatkowy rabat na zakupy tylko zwiększy na to szanse. Możesz też uruchomić program lojalnościowy i w ten sposób zadbać o swoich stałych Klientów, a także uczynić Twój sklep bardziej atrakcyjnym.
Dowód zakupu na ogół klient zostawia po to, aby później w razie czego móc zareklamować produkt. Jeżeli drukujesz faktury bądź paragony na kartce A4, możesz do tego celu użyć wcześniej wydrukowanych podziękowań za zakupy lub w ten sposób przygotowanego rabatu. W ten prosty sposób zwiększysz szansę na to, że klient będzie pamiętał, że na fakturze miał rabat na następne zakupy w Twoim sklepie internetowym lub po prostu dokładając nowy dokument do stosu, zauważy wyróżniający się rabat.
Gratisy dodawane do zamówienia są zawsze miłe, o ile oczywiście do czegokolwiek się przydadzą. Wydawanie pieniędzy na rzeczy, które trafią od razu do kosza, nie ma sensu, a i z punktu widzenia klienta to też jest kłopot.