Google Merchant Center a reklama produktowa

Kampanie produktowe w Google Ads to jedne z ciekawszych i skuteczniejszych form reklamy. Takie kampanie są bardzo lubiane przez sprzedawców prowadzących własny sklep internetowy. Dzięki nim użytkownik dostaje produkt, którego szuka, od razu na tacy.

Czym są reklamy produktowe w Google Ads?

Reklama produktowa przyciąga grafiką, a nie od dziś wiadomo, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Klienci mogą od razu przejść do oferty produktu bez szukania go własnoręcznie na stronie sklepu. Ponadto, reklamy produktowe sprawiają, że użytkownik w mgnieniu oka wie, co oferujesz i za ile. A Ty, jako właściciel sklepu, masz okazję do wyróżnienia się na tle innych sprzedawców.

Kampanie produktowe w Google Ads z Sellingo

Korzystając z kampanii produktowych, masz szansę zyskać niesamowite wyniki sprzedaży. Potencjał polega na widocznej lokalizacji tychże reklam. Twój produkt wyświetli się na samym szczycie w wynikach wyszukiwania Google lub – jak w przypadku remarketingu – na innych stronach partnerów Google.

Największe zalety korzystania z reklamy produktowej

Zawsze aktualne treści reklam

Reklamy zawsze odzwierciedlają produkty, tak jak są one pokazane w sklepie. Nie musisz więc martwić się o zgodność cen, czy liczby pozostałych sztuk. Również oceny produktów, jak i jego zdjęcia będą aktualizowane w reklamach.

Automatyzacja reklam nawet tysięcy produktów

Dzięki przekazywaniu produktów na bieżąco przez feed produktowy, możesz nie tylko reklamować wszystkie produkty z asortymentu, ale i automatycznie tworzyć reklamy dla produktów, które dopiero co dodane zostały w sklepie.

Niski koszt reklamy oraz wymierne korzyści

Dzięki płatności za kliknięcie w reklamę oraz niższym cenom za klik niż w reklamach tekstowych Google Ads możesz w tani sposób wypromować swoją ofertę w Google. Statystyki Google pokażą również jakie korzyści przyniosła reklama i czy opłaca się nam w nią dalej inwestować.

Reklamy rzucające się w oczy

Dzięki wyróżnionemu układowi reklam produktowych, które znajdują się na samej górze wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, reklamy te od razu trafiają do odbiorców, którzy wyszukują informacji na temat tych lub podobnych produktów.

Google Merchant Center – do czego służy?

Kampanie produktowe to autorski pomysł Google. A każdą googlowską reklamę tworzymy w Google Ads – zasada się nie zmienia. Jednak w przypadku reklam produktowych, potrzebne jest nam jeszcze jedno narzędzie. Tym narzędziem jest Google Merchant Center.

Czym tak właściwie jest GMC? Google Merchant Center pełni rolę łącznika, który pobiera informacje o ofertach z Twojego sklepu i wysyła je bezpośrednio do Google Ads. Na podstawie przesłanych danych utworzysz swoje pierwsze reklamy produktowe i remarketingowe.

W panelu Google Merchant Center skontrolujesz także, czy z Twoimi produktami nie ma żadnych problemów (przykładowe problemy: cena jest inna w Google Ads i inna na stronie internetowej; obrazki się nie ładują; produkt jest niedostępny, opis jest za krótki). Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym, to narzędzie z pewnością przyda Ci się w prowadzeniu Twojego biznesu.

Google Ads Sellingo

Jak połączyć sklep internetowy z Google Merchant Center?

Do połączenia sklepu z Google Merchant Center wymagane są przede wszystkim dwie rzeczy: Certyfikat SSL dla domeny oraz weryfikacja własności witryny w Google. Certyfikat SSL przyda się nie tylko dla Google, ale również pozytywnie zadziała na Twoich klientów. Zapewni im poczucie bezpieczeństwa i stanie się podstawą do zbudowania ich zaufania do Twojej strony. Weryfikacja własności jest natomiast dowodem dla Google, że to właśnie Ty jesteś właścicielem strony internetowej. Najłatwiej zweryfikować witrynę podłączając Google Analytics, który również na pewno przyda Ci się w przyszłości do śledzenia najważniejszych statystyk Twojego sklepu oraz odbiorców, którzy go odwiedzają.

O tym, jak uzyskać darmowy Certyfikat SSL dla sklepu Sellingo.pl dowiesz się na stronie: Darmowy certyfikat SSL

Sprawdź też: https://support.google.com/webmasters/answer/9008080?hl=pl

Sprzedawaj z Sellingo, reklamuj się w Google Ads

Aby Google Merchant Center widziało Twoje produkty, niezbędne będzie wskazanie adresu pliku danych zawierającego produkty. Samodzielnie możesz również wskazać, jak często informacje z pliku będą pobierane przez Google. Pierwsze sprawdzanie pliku może trwać dłużej, ponieważ to obsługa Google zajmuje się jego wstępną weryfikacją.

W Sellingo znajdziesz adres pliku danych (feed produktowy) dla Google Merchant Center. Znajduje się on w karcie Integracje -> Porównywarki. Pamiętaj, aby Status danego pliku został zmieniony na Włączony. Dzięki temu plik zawierający informacje o produktach będzie aktualizował się o zmiany dokonane w asortymencie sklepu.

Instrukcję konfiguracji Google Merchant Center w Sellingo znajdziesz na stronie: Jak uruchomić integrację z Google Merchant Center?

Kiedy Google Merchant Center zweryfikuje plik za pierwszym razem, później będzie on aktualizowany wg. wybranego odstępu czasu. Pokaże się wtedy nowa karta „Lista produktów”, gdzie zobaczysz wszystkie produkty pobrane przez Google oraz informację o ich zatwierdzeniu do użycia w reklamach Google Ads. Po połączeniu Google Merchant Center z Google Ads będziesz miał możliwość reklamowania swoich produktów w formie reklamy produktowej.

O czym warto pamiętać?

Aby uruchomić kampanię produktową, najważniejsze jest posiadanie konta w Google Ads oraz Google Merchant Center. Założyć je możesz na stronie https://ads.google.com/, https://www.google.pl/retail/solutions/merchant-center/, a jeżeli masz już konto Google, wystarczy się tylko zalogować. Drugą ważną rzeczą będzie plik produktowy w formacie XML.

Instrukcję tego, jak skonfigurować Google Merchant Center z Sellingo.pl znajdziesz pod tym linkiem Jak uruchomić integrację z Google Merchant Center. Tam również dowiesz się, gdzie szukać pliku z feedem produktowym dla GMC.

Obie usługi, Google Merchant Center oraz Google Ads są ze sobą mocno związane. Nawet jeżeli nie masz zamiaru posługiwać się reklamą produktową, warto założyć Google Merchant Center, chociażby do wyłapywania problemów z produktami. Narzędzie posłużyć nam może także do opinii konsumenckich wyświetlanych w Google. Reklama produktowa to najlepszy sposób na promocję oferty. Odpowiednio ustawiona, zoptymalizowana kampania reklamowa przynieść może naprawdę świetne efekty!

4.4/5 - (21 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.