Link building w SEO – co to jest i kiedy jest skuteczny?
Linkbuilding w SEO – co to jest i kiedy jest skuteczny?
Podstawy funkcjonowania SEO, choć mogą wydawać się z początku dla nas niezrozumiałe, to z czasem stają się dla nas jasne. Link building to jeden z najpopularniejszych sposób na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej. Czym jest link building w praktyce?
Link Building, a pozycjonowanie
Jest to nic innego jak pozyskiwanie linków witryn, które przekierowują do Twojej strony internetowej. Im więcej takich linków jest na zewnętrznych witrynach, tym lepiej pozycjonuje się Twoja strona internetowa! W tym artykule przybliżymy Ci działanie link buildingu i podpowiemy, jak robić go z głową, aby był skuteczny!
Co to jest linkbuilding?
Choć zdobywanie linków i ich największej ilości swojego czasu było dość proste, to teraz algorytm wyszukiwarki Google działa na innych zasadach i warto się z nimi wszystkimi zapoznać. W październiku 2013 roku specjaliści Google wprowadzili algorytm o nazwie Pingwin i to on zapoczątkował zmiany w budowaniu linków zewnętrznych. Od tamtego momentu, aż do dziś nie liczy się ilość linków zewnętrznych, a ich jakość. Właśnie dlatego pozycjonowanie stron internetowym wcale nie jest już takie proste i trzeba posiadać z tego zakresu, chociaż minimalną wiedzę, aby móc robić to dobrze.
Linki działają na zasadzie odesłania do strony docelowej i mogą się one pojawiać na stronach internetowych jak i dokumentach elektronicznych. Żeby jeszcze lepiej przyswoić sobie wiedzę o linkach, to warto dowiedzieć się o nich czegoś więcej. Link może być zwykłym adresem URL, który bardzo dobrze znamy bądź fragmentem tekstu znanym jako anchor tekst, a nawet elementem graficznym na danej stronie internetowej! Anchor tekst jest połączony z kodem HTML i zazwyczaj jest wykorzystywany do przemycania słów kluczowych, które mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach Google.
Przykład:
Strony internetowe
W ten sposób pozycja Twojej strony internetowej bądź sklepu internetowego może wzrosnąć i przykładów takich słów kluczowym jest naprawdę wiele. Dlatego zawsze warto skorzystać z pomocy Pozycjonera, który będzie wiedział jak korzystać z działań anchor i dobierze Ci najlepsze słowa kluczowe do Twojej witryny.
Rodzaje linków i ich skuteczność
Linki są dzielone na zewnętrzne i wewnętrzne, ważne jest, aby rozbudowywać zarówno jedne jak i drugie. Wytłumaczymy krótko, jak działają oba rodzaje linków, dzięki czemu ulepszysz swoje dotychczasowe działania!Linki zewnętrzne – są to linki, które pojawiają się na innych portalach, ale po kliknięciu jesteśmy kierowani na stronę naszego serwisu internetowego. Oczywiście i te linki można podzielić na oddzielną kategorię, ponieważ dzielą się na naturalne i nienaturalne. Naturalne, to jak sama nazwa wskazuje, są wstawiane bezinteresownie przez właściciela strony. Choć może to się wydawać absurdalne, to jest to często spotykane i dość oczywiste, ponieważ ludzie dzielą się ze sobą interesującymi treściami.
Linki wewnętrzne – równie ważne w budowaniu Twojej witryny, ponieważ są to linki odsyłające do innych podstron strony internetowej bądź sklepu internetowego. Jeśli prowadzisz bloga, to pewnie nawet nieświadomie linkowałeś w swoich wpisach produkty lub usługi, które mogłyby zainteresować Twoich klientów. Jest to bardzo skuteczna metoda, która również ma wpływ na pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach.
Jak zdobywać linki i gdzie je najlepiej umieszczać?
Zdobywanie linków, to nieco trudniejsze zadanie dla początkujących. Jeśli chcesz zająć się sam pozycjonowaniem swojej strony, udzielimy Ci kilka praktycznych wskazówek, abyś mógł robić to jak najlepiej. Zanim przejdziesz do zdobywania linków pamiętaj o zoptymalizowaniu strony pod kątem ustawień jak i samych tekstów, które będą unikalne i wartościowe dla Twoich klientów.
O to kilka przykładów, gdzie najlepiej pozyskiwać linki i je umieszczać:
Blog – jest to jedna z łatwiejszych form pozyskiwania linków i najczęściej stosowana przez Pozycjonerów. W celu uzyskania linków bądź oczekiwanych słów kluczowych możesz zarejestrować się np. na platformie WhitePress, gdzie możesz zamówić artykuł u bloggera z wytycznymi. Takich platform jest o wiele więcej, więc warto przejrzeć, chociaż kilka z nich i złożyć zamówienie na artykuł w celu poprawienia pozycji w wyszukiwarkach. Pamiętaj również o samodzielnym pisaniu własnego bloga!
Media społecznościowe – kolejna bardzo łatwa metoda na zdobycie linków do Twojej strony internetowej i dzięki niej możesz nawiązać długotrwałe współprace z influencerami oraz blogerami. Zadbaj o to, żeby samemu rozwinąć swoje social media, ale również o to, żeby mieć partnerskie relacje z klientami oraz partnerami.
Artykuły sponsorowane – umieszczanie artykułów sponsorowanych na znanych, dużych portalach jest bardzo dobrym pomysłem i znacznie poszerzy Twoje grono odbiorców. Skuteczność artykułów sponsorowanych polega przede wszystkim na ich obiektywności oraz podania źródła, którym jest oczywiście link.
Fora internetowe – warto się na ich udzielać i poświęcić na to swój czas, aby móc odpowiadać zainteresowanym klientom na ich pytania i tym samym kierować do strony internetowej bądź sklepu internetowego.
To są nieliczne formy umieszczania linków, jednak jak na początek bardzo skuteczne. Jeżeli chcesz pozycjonować swoją witrynę samodzielnie, to koniecznie wypróbuj kilka z tych metod! Przy większych problemach warto również skontaktować się z firmą, która świadczy usługi z zakresu pozycjonowania i poprowadzi Twoją stronę do lepszej widoczności w internecie!