Newsroom

Znika funkcja sklepu na Facebooku – zapoznaj się ze zmianami

Znika funkcja sklepu na Facebooku – zapoznaj się ze zmianami

Zgodnie z informacjami, które ogłosił Facebook już w kwietniu, funkcja sklepu niedługo zmieni się w wielu regionach na świecie. Jednak skupiając się na zmianach zachodzących w Polsce, warto przeczytać ten artykuł, aby móc przygotować się na nadchodzące modyfikacje. 

Zmiany od 10 sierpnia 

Facebook poinformował swoich użytkowników, którzy korzystają z narzędzi biznesowych o tym, że firmy nie będą mogły już prowadzić sklepu na koncie Facebooka oraz Instagrama. Ta funkcja może być zachowana, jeśli włączysz funkcję finalizacji zakupy na Facebooku lub Instagramie w Stanach Zjednoczonych. Więcej przeczytasz na ten temat w Centrum Pomocy dla Firm.

Z największych zmian, które odczuje Twoja firma:

  • Utracenie dostępu do sklepu i funkcji związanych ze sklepami na Facebooku, można do tego zaliczyć, m.in. brak możliwości oznacza produktów w postach, rolkach lub relacjach.
  • Utracenie możliwości reklamowych polegających na tworzeniu grup niestandardowych i podobnych odbiorców na podstawie osób, które odwiedziły sklep. 
  • Lokalizacja sklepu zostanie określona na podstawie lokalizacji konta handlowego, z którym jest powiązane.
  • Brak możliwości korzystania ze starszych funkcji np. publikowanie katalogu lub strony szczegółowych informacji o produkcie. Pozostanie funkcja zamieszczania linku do witryny internetowej. 

Oprócz tego Facebook wprowadza również nowe, ulepszone funkcje do promowania produktów:

  • Zaczynając od prozaicznych rzeczy, środowisko firmy ulepszy układ stron i narzędzi biznesowych, więcej na ten temat przeczytasz na stronie Facebooka.
  • Spersonalizowane reklamy, jako początkujący marketer lub osoba tworząca reklamy samodzielnie możesz korzystać z Kampanii zakupowych Advantage +. 
  • W najbliższym czasie Facebook będzie promował prezentowanie produktów poprzez m.in. Rolki, czy Wiadomości. Rozwijanie przez Facebooka tych narzędzi w połączeniu z Aktualnościami, Relacjami będziesz mógł przedstawić produkty w korzystny sposób. 

Czy zmiany będą korzystne dla Twojej firmy?

Z naszych obserwacji oraz z opinii wielu właścicieli firm wynika, że finalizacja zakupów na Facebooku, czy na Instagramie wcale nie nie były najczęściej wybieranym sposobem. Choć ta funkcja z pewnością przynosiła wiele korzyści, chociażby reklamowe poprzez możliwość oznaczania produktów w postach itp. to sprzedaż w Twojej firmie wcale nie będzie wyglądała niekorzystnie poprzez usunięcie tej funkcji. Jednym z minusów usunięcia funkcji sklepu na Facebooku jest brak możliwości tworzenia grup docelowych w reklamach na podstawie osób, które odwiedziły sklep na Facebooku, czy Instagramie. 

Zamiast sklepu na Facebooku zainwestuj w sklep Sellingo

Choć jako sprzedawca internetowy masz wiele możliwości do wyboru w kwestii sprzedaży swoich produktów, chociażby na: Allegro, Empik, OLX, Amazon, eBay, to warto zastanowić się nad własnym sklepem internetowym. Z głównych i najważniejszych zalet jest fakt, że nie będziesz musiał płacić prowizji od sprzedaży, a bywają one wysokie. Dodatkowo posiadając własny sklep internetowy, nie musisz się martwić o wygasające oferty, założone spory przez kupujących, czy konkurencję, która na Allegro jest bardzo duża. Mając sklep internetowy Sellingo możesz sam dyktować sobie tempo swojego biznesu, dbając o reklamę i marketing własnej marki. Jeśli nie jesteś do końca przekonany i masz wątpliwości co do założenia sklepu internetowego, to przetestuj najpierw za 30 dni za darmo!

3.4/5 - (5 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.