Weryfikacja dwuetapowa w sklepie internetowym
Weryfikacja dwuetapowa w sklepie internetowym
Sklepy internetowe cieszą się dziś ogromną popularnością. Wraz ze wzrostem liczby dobrze prosperujących sklepów, wzrosło też ryzyko wystąpienia przestępstw i oszustw w sieci. Jak zadbać o dobre zabezpieczenie sklepu internetowego? W tym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie, czym jest i jak działa zwiększająca bezpieczeństwo sklepu internetowego, dwuetapowa weryfikacja oraz jak możesz ją włączyć w swoim sklepie Sellingo.
Czym jest weryfikacja dwuetapowa?
Oszustwa w sieci polegają głównie na wykradaniu danych osobowych oraz finansowych użytkowników sieci. Weryfikacja dwuetapowa, zwana także uwierzytelnianiem dwuetapowym, logowaniem dwuetapowym, wielopoziomowym to dodatkowe zabezpieczenie, dzięki któremu możesz lepiej ochronić dane znajdujące się na stronie internetowej sklepu i dane Twojej firmy oraz gromadzone przez Ciebie dane klientów. Kradzież Twoich haseł jest łatwiejsza niż przypuszczasz – na kradzież narażony jesteś m.in. podczas:
- używania tego samego hasła w więcej niż jednej witrynie,
- pobierania programów z internetu,
- klikania linków, wysyłanych w e-mailach.
Dzięki włączeniu weryfikacji dwuetapowej uruchamiasz podwójne sprawdzenie tożsamości podczas logowania. Samo hasło nie wystarczy, żeby zalogować się do danego systemu. Wymagany jest także kod przesyłany Ci w wiadomości tekstowej SMS, lub potwierdzenie logowania przez aplikację mobilną. Funkcjonowanie weryfikacji dwuetapowej możesz zaobserwować przy logowaniu do każdego europejskiego banku online (dyrektywa PSD2).
Korzyści wprowadzenia weryfikacji dwuetapowej do sklepu internetowego:
- Zwiększysz bezpieczeństwo wszelkich danych, zgromadzonych przez Ciebie w oprogramowaniu Sellingo.
- Zmniejszysz ryzyko włamania się na Twoje konto administratorskie i kradzieży danych.
- Zmniejszysz ryzyko tego, że ktoś nieupoważniony będzie miał dostęp do Twojego konta administracyjnego oraz kont innych użytkowników strony, dodanych przez Ciebie w Sellingo.
- Zmniejszysz obawy związane z tym, że będziesz ofiarą cyberataków i przestępstw mających miejsce w internecie.
Włączając weryfikację dwuetapową w Sellingo musisz pamiętać, że jako główny administrator sklepu internetowego możesz wymusić weryfikację dwuetapową dla wszystkich pozostałych zalogowanych administratorów sklepu. W takim przypadku — wszyscy administratorzy muszą włączyć dwuetapową weryfikację i skonfigurować ją zaraz po wejściu na swoje konto użytkownika. Chcesz wiedzieć więcej? Tutaj znajdziesz nasz przewodnik, krok po kroku przeprowadzający Cię przez włączenie dwuetapowej weryfikacji na Twoim koncie: Jak włączyć weryfikację dwuetapową w sklepie Sellingo?
Istnieją pewne aplikacje wspomagające proces weryfikacji dwuetapowej w Sellingo. Są to, np.: Google Authenticator lub Microsoft Authenticator. Po połączeniu z Twoim kontem aplikacje te pozwolą Ci na automatyczne generowanie trzydziestosekundowych kodów weryfikacji dwuetapowej. Aplikacje działają zarówno na systemie Android jak i iOS.
Pamiętaj!
- By kody weryfikacji dwuetapowej działały poprawnie, należy pamiętać o generowaniu ich na podstawie aktualnego czasu — należy włączyć w swoim urządzeniu w ustawieniach daty i godziny opcję: Automatyczna data i czas. W przeciwnym razie kody będą źle się generowały.
- Jeśli chcesz używać kluczy sprzętowych, Twój sklep internetowy musi mieć certyfikat SSL!
Co jeszcze pomoże Ci zadbać o bezpieczeństwo Twoich klientów kupujących online?
- Certyfikat SSL – to najważniejszy czynnik bezpieczeństwa gwarantujący poufność przesyłanych danych. Dzięki niemu wszystkie osobiste dane klienta sklepu tj. telefon, mail, dane finansowe podawane przy rejestracji lub finalizacji zakupu są szyfrowane i praktycznie nie ma szans dla osoby trzeciej na ich pozyskanie. Dziś certyfikat SSL to standard w każdym sklepie internetowym. Zaktualizowane przeglądarki informują użytkowników o tym, że wchodzą na stronę bez certyfikatu SSL — to już informacja dla potencjalnego klienta, że strona może być podejrzana, a jego dane wykradzione. W Sellingo oferujemy darmowy certyfikat na start, a w abonamencie płatnym również instalację certyfikatu – więcej informacji znajdziesz w artykule: Czy certyfikat SSL jest potrzebny? oraz w naszej Pomocy.
- Odpowiednie zabezpieczenie danych klientów sklepu internetowego – dbamy o doskonałe zabezpieczenie serwerów, na których przechowujemy dane z Twojego sklepu, w tym dane Twoich klientów. Sellingo.pl utrzymuje wszystkie światowe standardy bezpieczeństwa. Po Twojej stronie leży odpowiednie zabezpieczenie urządzeń, przed kradzieżą danych. Pamiętaj o prawidłowej ochronie sprzętu, by nikt niepowołany nie miał dostępu do zalogowanego panelu oraz haseł dostępu do konta lub komputera.
- Konta dostępu — na administratorach sklepu spoczywa odpowiedzialność utworzenia bardzo silnego hasła dostępu do panelu administracyjnego. Pod koniec 2017 roku wyciekło 1,4 miliarda danych do logowania. Stąd wiemy, że najpopularniejsze hasła w Polsce to: 123456, 123456789, qwerty, 111111, polska, misiek, zaq1wsx. Hasło dostępu do panelu administracyjnego powinno więc być bardziej skomplikowane i zawierać litery, cyfry oraz znaki specjalne, np. Ww37kjBPobV2tQgUcQYG. Pamiętaj, im węższe grono administratorów sklepu oraz osób znających hasła dostępu do panelu administracyjnego, tym lepsze zabezpieczenie znajdujących się tam danych.
- Częste aktualizowanie sklepu – niezależnie od tego, na jakim oprogramowaniu jest założony sklep, dbaj o to, by był on jak najczęściej aktualizowany. W Sellingo oprogramowanie jest regularnie aktualizowane pod względem technicznym oraz pozycjonowania SEO. Dzięki temu Twój sklep będzie działać prawidłowo przez cały czas oraz będzie lepiej widoczne w wynikach wyszukiwarki Google.
- Stały nadzór IT – nasi specjaliści stale monitorują Twój sklep internetowy, by zapewnić nieprzerwane funkcjonowanie oprogramowania. W panelu administracyjnym Sellingo znajdziesz przypisany do Twojego sklepu internetowego kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty, możesz się z nami skontaktować poprzez ten formularz.
- Korzystanie z płatnych programów antywirusowych, chroniących dane przed atakiem przez złośliwe oprogramowanie. W tym celu zalecamy zainstalowanie na sprzęcie komputerowym i mobilnym programu antywirusowego renomowanej marki i stałe aktualizowanie go oraz instalowanie jego najnowszych wersji. Ponadto polecamy bieżące aktualizowanie przeglądarek internetowych oraz systemów operacyjnych urządzeń firmowych.
- Odpowiednio sformułowane przepisy dotyczące bezpieczeństwa w regulaminie sprzedaży. Jasno określ zasady, jakie obowiązują w Twoim sklepie oraz uwzględnij zapisy dotyczące bezpieczeństwa. Gdy klient przeczyta czytelne zasady regulaminu, upewni się, że jesteś wiarygodnym sprzedawcą, a Twój e-biznes jest w pełni legalny. W Sellingo mamy dla Ciebie coś specjalnego: Darmowy wzór regulaminu na swój sklep internetowy.
- Polityka prywatności – poinformuj szczegółowo klientów o pozyskaniu oraz przetwarzaniu ich danych osobowych, w celu realizacji procesu sprzedaży w osobnej zakładce na stronie internetowej Twojego sklepu.
Czy weryfikacja dwuetapowa będzie miała wpływ na klientów Twojego sklepu?
Obowiązkiem każdego właściciela sklepu internetowego jest zapewnienie klientowi bezpieczeństwa, gdy przegląda on stronę i dokonuje na niej zakupu. Zagwarantowanie bezpieczeństwa w sieci to jeden z trendów przejawiających się w 2022 roku i niezwykłe wyzwanie dla przedsiębiorców działających w e-commerce. Więcej o trendach na 2022 rok w e-commerce przeczytasz w naszym artykule: Trendy na rynku e-commerce w 2022 roku.
Gdy odpowiednio zadbasz o zabezpieczenie Twojego sklepu internetowego, proces sprzedaży będzie przebiegał bezproblemowo, co pozwoli na zbudowanie zaufania pomiędzy Twoim sklepem a klientami. Użytkownicy będą bardziej zadowoleni z przebiegu zakupów, więc chętniej podzielą się pozytywną opinią o sklepie, co sprawi, że poprawisz konwersję w sklepie internetowym oraz zaczniesz budować długotrwałe, przynoszące realny zysk relacje z klientami.
W Sellingo możesz liczyć na dobre zabezpieczenie oprogramowania sklepu internetowego przed kradzieżą oraz nieprzerwane funkcjonowanie sklepu internetowego. Jednak pamiętaj, że to Ty powinieneś dołożyć wszelkich starań, by dobrze przygotować sprzęt komputerowy i mobilny do pracy oraz zainstalować certyfikat SSL. Gdy będziesz prowadzić biznes w sposób odpowiedzialny – dbając o bezpieczeństwo danych – wkrótce będziesz mógł cieszyć się sukcesem sprzedażowym, a Twój sklep będzie działał bezproblemowo i bezpiecznie.