Pierwsza kampania na Facebook Ads – od czego zacząć?
Pierwsza kampania na Facebook Ads – od czego zacząć?
Twój fanpage na Facebooku działa już na tyle sprawnie, aby uruchomić pierwszą kampanię w Facebook Ads? Jeśli tak, to warto omówić pierwszy krok, który może mieć znaczny wpływ na efektywność Twojej kampanii i jej powodzenie wśród klientów. Pierwszy krok kreacji Twojej reklamy powinien zacząć się od podpięcia Piksela do sklepu internetowego, który będzie promowany. Jak to zrobić? Tutaj dołączamy link do krótkiej pomocy Sellingo – Jak dodać kod Facebook Piksel?
Kod konwersji może okazać się niezbędny do uruchomienia pierwszej kampanii. Po wstawieniu tego kodu konwersje ze sprzedaży będą mierzone dokładnie i to dzięki nim będziesz widział, czy reklama na Facebooku jest skuteczna i opłacalna! Jeżeli Twój Piksel jest już podpięty czas wejść do Menadżera Reklam i utworzyć pierwszą kampanię w Facebook Ads!
Zacznij od wybrania konta reklamowego, następnie znajdź zielony przycisk przy zakładce Kampanie „Utwórz” i zacznij swoją przygodę z reklamami! Chcesz dowiedzieć się więcej na temat celów kampanii? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!
Najważniejsza część każdej kampanii – wybierz swój cel!
Pierwszy krok kampanii polega na wybraniu jej celu, jest to niezwykle ważny krok, ponieważ to od niego zależy, czy otrzymasz to, czego oczekujesz od reklamy internetowej. Jest to najtrudniejsze działanie w tworzeniu reklamy, bo wymaga zastanowienia nad tym, na czym faktycznie Ci zależy. Czy oczekujesz zwiększenia rozpoznawalności? Może chciałbyś otrzymać więcej polubień na fanpage? A może chcesz sprawić, że klienci zaczną zapisywać się na Twój webinar? Zanim wybierzesz jeden z celów, zastanów się nad wszystkimi możliwościami i wybierz tą, która będzie pasować do Twoich oczekiwań.
Krótki opis celów:
W sekcji “Świadomość” znajdziesz dwa rodzaje celów:
- Rozpoznawalność marki
- Zasięg
Ten cel będzie szczególnie przydatny dla firm lub marek, które tworzą reklamę z myślą o działaniach wizerunkowych lub takich, które chcą wpłynąć na rozpoznawalność marki w późniejszych etapach tworzenia reklam. W sekcji „Świadomość” nie zależy nam na konkretnej reakcji, lecz na rozpoznawalności i zdolności do zapamiętywania jej przez klientów.
W sekcji „Działania” znajdziesz aż sześć rodzajów celów i warto omówić krótko, każdy z nich:
- Ruch – jest to cel często wybierany przez osoby, którym zależy na wejściach na witrynę internetową w celu uzyskania nowych klientów zainteresowanych ofertą.
- Aktywność – jest celem głównie zawężanym do działań na Facebooku, więc jeśli zależy Ci na dodatkowych polubieniach fanpage’a, zdobyciu komentarzy, czy udostępnieniach, to ten rodzaj reklamy będzie najlepszy.
- Instalacje aplikacji – jak sama nazwa wskazuje, jest to reklama dla osób, którym zależy na pobraniu przez klientów ich aplikacji.
- Wyświetlenia filmu – czyli idealny cel dla marek lub osób, które głównie korzystają z form video i zależy im na wyświetleniach, które przekładają się później na zyski.
- Pozyskiwanie kontatków – jest szczególnie przydatne w celu pozyskiwania kontaktów za pomocą reklamy. Klient, klikając w reklamę internetową, zostawia swoje dane kontaktowe, a firma zyskuje do niego wartościowy kontakt.
- Wiadomości – świetne rozwiązanie dla osób, którym zależy na tym, aby klienci nawiązali kontakt poprzez Messengera lub wiadomości Instagrama.
W sekcji „Konwersja” znajdziemy trzy cele:
- Konwersje – są szczególnie pożądanym celem wśród klientów, ponieważ dzięki nim możemy mierzyć wartościowe działania, które zostały podjęte przez naszych klientów. Może to być np. zapis na webinar, czy zakupy w sklepie internetowym.
- Sprzedaż z katalogu – opiera się na sprzedawaniu produktów z katalogu produktów znajdującym się na Facebooku.
- Ruch w firmie – ten rodzaj reklamy internetowej jest stosowany przez osoby, którym zależy na odwiedzinach sklepu stacjonarnego bądź siedziby firmy. Warto wspomnieć, że ta reklama może działać tylko lokalnie.
Określ budżet swojej kampanii i przejdź do grupy docelowej
Gdy już masz wybrany cel kampanii, czas przejść do jej budżetu oraz określenia grupy docelowej. Wpisując kwotę budżetu, pamiętaj o zaznaczeniu, czy dana kwota jest budżetem dziennym, czy może całkowitym! Wszystko zależy od Twoich indywidualnych preferencji oraz czasu trwania kampanii. Zaznacz również daty rozpoczęcia kampanii reklamowej oraz jej zakończenia. Gdyby kwota kampanii była zbyt niska do wybranego czasu, to Facebook z pewnością wyświetli Ci taki komunikat.
Grupa odbiorców – kilka praktycznych wskazówek
O ile wybranie celu kampanii reklamowej jest bardzo ważne, to określenie grupy docelowej również nie należy do najłatwiejszych zadań. Czasami potrzeba grona specjalistów firmie do określenia dla kogo jest dany produkt, czy usługa. Korzystaj jednak z własnych możliwości i zastanów nad własną grupą odbiorców i przeanalizuj, czy Twój produkt/usługa jest stworzona tylko dla kobiet, czy może tylko dla mężczyzn, a może do obu płci. Dokładnie przeanalizuj wiek Twoich potencjalnych klientów i określ ich zachowania i zainteresowania na podstawie własnych usług i produktów.
Materiał reklamowy i umiejscowienie
Ostatnim krokiem w tworzeniu własnej kampanii w Facebook Ads jest dodanie materiału reklamowego w formie filmu, obrazu bądź karuzeli zdjęć i filmów. Zarówno film jak i obraz są dobrze odbierane przez klientów, o ile wzbudzają zainteresowanie. Film reklamowy nie powinien być dłuższy niż 30 sekund i na samym początku powinien zachęcać do dalszego oglądania. Z kolei grafika powinna być czytelna, wzywać do działania np. poprzez hasła „Kup teraz”, „Złóż zamówienie”. Coraz częściej lepiej są odbierane reklamy, które w swoim wyglądzie nie przypominają reklam, czyli takie, które mają proste grafiki.
Umiejscowienie reklamy zależy również od rozmiaru grafiki i najlepiej zawsze ją zmniejszyć do kwadratu. Wtedy będzie pojawiać się wszędzie! Możesz skorzystać z opcji ręcznego umiejscowienia lub automatycznego. Aczkolwiek automatyczne umiejscowienie umieści Twoją reklamę wszędzie, gdzie jest to możliwe, dlatego na początku może być to o wiele lepsza opcja.
Poniżej krótki schemat Twojej pierwszej, prostej kampanii!
1. Zacznij od wybrania celu i kliknij, kontynuuj.
2. Określ budżet swojej kampanii reklamowej i włącz jego optymalizację (wyświetl wszystkie opcje ustawienia budżetu i wybierz tą najlepszą).
3. Nazwij reklamę i ustaw zakres dat.
4. Utwórz grupę docelową, która będzie dopasowana do profilu Twoich klientów w sklepie internetowym.
5. Następnie dodaj materiał reklamowy i odpowiednio go dopasuj. Nie zapomnij o ciekawym opisie, który zachęci użytkownika do wejścia w reklamę.
6. Pamiętaj o dodaniu witryny internetowej, do której ma kierować reklama oraz wybierz jeden z przycisków „Wezwanie do działania”. Następnie opublikuj swoją pierwszą reklamę!