Performance Max – czym jest nowość w Google Ads?

W ciągle zmieniającej się branży e-commerce ważne jest tworzenie rozwiązań, które będą odpowiadały nowym potrzebom reklamodawców. A co jest ważniejsze niż dotarcie do właściwego użytkownika? Kampania Performance Max, oparta na systemie sztucznej inteligencji, jest zaprojektowana po to, aby pomóc ci znaleźć odpowiedniego klienta.

Nie od dziś wiadomo, że system Google Ads jest przydatnym narzędziem – umożliwiając wyświetlanie linków sponsorowanych, pomaga dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jednak, w dobie pandemii i popularyzacji sprzedaży online, zachowania użytkowników są coraz trudniejsze do przewidzenia. Samodzielna próba znalezienia potencjalnych klientów przy użyciu podstawowych narzędzi może okazać się niemożliwa.

Google Ads proponuje rozwiązanie. Kampania Performance Max, dodatek do kampanii polegającej na wyszukiwaniu słów kluczowych, jest oparta o algorytmy, które uczą się same. Chociaż inteligentne systemy to nie nowość na reklamowym rynku, Performance Max znacznie się od nich różni. Pozwala bowiem na wyświetlanie reklam we wszystkich sieciach Google – i to za pomocą jednej kampanii.

Jak to działa?

Po określeniu celów marketingowych należy utworzyć grupę zasobów zawierającą treści graficzne, tekstowe oraz wideo. Na podstawie podanych danych oraz analizy zachowań klientów w danym momencie system sam dobiera materiały i szuka potencjalnych odbiorców, wyświetlając im najbardziej odpowiednie treści.

Google ustala i wykupuje właściwe miejsca na reklamę w różnych kanałach, tj. Youtube, Display, Search, Gmail czy Google Maps. Jest to pierwsza kampania, która umożliwia taką elastyczność. To właśnie odróżnia ją od innych systemów opartych na sztucznej inteligencji.

Co ciekawe, korzystając z Performance Max, wybieramy grupę odbiorców w nieco innych warunkach niż w przypadku standardowych ustawień. Aby pomóc systemowi w poszukiwaniu odpowiednich użytkowników, możemy dodać sygnał stworzony z informacji takich jak dane geograficzne i demograficzne, zainteresowania użytkownika, profil osoby odwiedzającej Twoją firmę etc. Na tej podstawie Google rozpocznie poszukiwania właściwej grupy odbiorców, z czasem rozszerzając zasięgi.

Performance Max – czym jest nowość w Google Ads? Odpowiadamy s Sellingo.
Performing high concept. Car gauge measure engine high performance close up. 3d illustration

Zalety nowej kampanii Google Ads

Skuteczność Performance Max zawdzięczana jest między innymi aktualizacji danych, która odbywa się w czasie rzeczywistym. Dzięki temu będziesz mógł przewidzieć, które reklamy i kombinacje kreacji przyniosą ci najwięcej korzyści w konkretnym terminie. Warto wspomnieć także o funkcji automatycznego miksowania twoich treści. Nie musisz sam dobierać odpowiednich reklam na poszczególne kanały – system sam wybierze najlepsze zasoby dla twojej reklamy.

Niewątpliwą zaletą Performance Max jest to, że promocja we wszystkich kanałach Google odbywa się za pomocą jednej, łatwej w obsłudze kampanii. Mimo swojej prostoty kampania przynosi więcej pożądanych rezultatów – maksymalizuje liczbę i wartość konwersji, zdobywa klientów z nowych (czasem nieoczekiwanych) segmentów, prognozuje skuteczność reklam, a także optymalizuje stawki.

Dzięki zastosowaniu nowych technologii możliwe jest uzyskanie szczegółowych statystyk. Możesz analizować nie tylko skuteczność swoich kreacji, ale także zdobywać informacje o zdobywających popularność trendach. Z generowanymi raportami łatwiej będzie ci opracowywać nowe strategie działania.

Dla kogo jest Performance Max?

Nowość w Google Ads ułatwia dotarcie do potencjalnych klientów każdemu, komu zależy na rozwinięciu swojej firmy. Performance Max będzie szczególnie przydatny osobom, które mają ustanowione konkretne cele konwersji i cele reklamowe, a w swojej kampanii chcą uzyskać jeszcze większy zasięg niż przy użyciu starszych narzędzi.

Na koniec należy dodać, że system był testowany od 2020 roku. Badania nad skutecznością kampanii przyniosły obiecujące rezultaty – Performance Max sprawił, że liczba konwersji analizowanych reklam wzrosła aż o 13%. To wynik, który z pewnością zachęci nie jednego marketingowca do wypróbowania nowości Google Ads. Wypróbuj również Google Merchant Center, aby promować swoją ofertę.

Chociaż omawiany system ma wiele zalet, nie zapominajmy, że Performance Max jest stworzony jako kampania dodatkowa. Aby twoja strategia była skuteczna, a firma stale się rozwijała, niezbędne jest podejmowanie różnorodnych działań własnoręcznie.

3.9/5 - (8 votes)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymaga pola oznaczone są *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.